{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.752 visninger | Oprettet:

Tasker til en Kawasaki ER-6F 2008 {{forumTopicSubject}}

Hej

Dette er mit første indlæg, og jeg er helt grøn, så beklager hvis det er dumt spørgsmål smiley

Jeg har købt min første motorcykel, en Kawasaki ER-6F ABS fra 2008.
Da jeg påtænker at bruge den til og fra arbejde, samt til længere tur til familie på Sjælland, så vil jeg gerne have nogle ordentlige tasker til den.
Jeg synes dog det er ENORMT svært at finde information om hvad man skal bruge og hvad man skal gå efter. Derfor:

- Skal man bruge en form for monteringsrack, bøjler eller andet for at få sat tasker på? (Tænker hovedsagligt sidetasker samt topboks)
- Hvilke kan jeg vælge? Synes det er svært at gennemskue hvilke som KAN monteres eller passer til netop min cykel?
- Nogle specielle ting man skal være opmærksom på?
- Hvad er fordele og ulemper ved bløde vs. hårde tasker?
- Nogle gode anbefalinger?

Mvh
Niklas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tasker til en Kawasaki ER-6F 2008
  • #1   16. okt 2017 En topboks har mange anvendelsesmuligheder, selvom den ikke pynter på en mc, så vil jeg ikke undvære den. Sidetasker har du vel kun brug for hvis der skal medbringes bagage til flere end dig selv. Bløde sidetasker kan være en mulighed hvis de kun skal bruges en enkelt gang om året, ellers er det kun hårde der duer bag på en mc. Til at montere topboks skal du bruge et beslag fra feks SWmotech eller Givi, som passer specifikt til din mc og samtidig er kompatibel med fabrikatet af boks. Har du overvejet en mindre tanktaske, den er fin til pung, telefon, vand, kort, lås, laptop eller sko og skifttetøj. Jeg går altid efter kvalitet og mærkevarer, de har den bedste funktionalitet, de kan ofte findes brugt, især når mcén har nogle år på bagen. Se evt under min mc, hvordan den bruges på ferie til alperne med bagage.

  • #2   16. okt 2017 http://shop.sw-motech.com/en/by+motorbike+or+scooter/KAWASAKI/ER-6f/index.htm
    https://www.louis.de/produktkategorie/motorrad-koffer-motorrad-traeger/510?page=2#article_list
    Her er lidt at kigge på. Givi og HepcoBecker laver gode bokse og kan i et vist omfang også levere beslag til din mc. SWmotech laver beslag og lækre tanktasker. Bagster laver også gode tanktasker, der er som regel lidt større.
    Jeg har selv valgt at lave rack til min mc, da jeg ikke kunne finde et, og det skulle sidde lige bag førersædet.


  • #3   16. okt 2017 Jeg gad ikke tænke mere over det. Og da en fyr havde et par semibløde tasker til salg, slog jeg til. De er i bedste Thansen stil. Med bånd og stropper. Jeg satte cowboyhatten på inden jeg kørte hjem, og spændte dem på. Det kræver lidt øvelse hvordan man bedst sætter dem fast her i starten. Men Jeg er ret fortrøstningsfuld. De slynges bare over sædet og spændes med 2-3 stropper. ikke noet stort stativ der skal skrus fast i min lille brugte cykel. Nemt! Og den fik lov at mærke at den lever på vej hjemad. Så jeg kunne se om taskerne havde noget problem. Men de sad som da jeg startede ud. Nemmere bliver det ikke. Men selvfølgelig er det ikke sideboxe på str med Bmws. Jeg vil tro, at der kan være samme indhold som i 2 Fjællræven rygsække(den klassiske.) Altså 3-4 rygsækkes plads alt ialt. De er lavet af tekstil. Prøv at kigge på louis, det var vist der, mine er fra.
    Min første "tur" på ca 150km, på min nye brugte Kawa Er5 C 05. Før den, har jeg ikke kørt i 20 år. Men nu husker jeg hvorfor jeg elskede at køre. Med eller uden sidetasker smiley


  • #4   17. okt 2017 Prøv at kigge på Heckpo & Becker's C-Bow system.
    Der får man et diskret rack, hvor det er hurtigt at tage tasker af og på.
    https://www.hepco-shop.de/meinbike/kawasaki/er-6f-2008/c-bow.html

    Så skal du have et par tasker dertil.
    https://www.hepco-shop.de/produkte/gepaeck/cbowbags

    Uanset hvad du vælger, så sørg for det er vandtæt og ikke noget med underlige poser du skal trække ud over taskerne når det begynder at regne.


  • #5   18. okt 2017 Jeg har en givi topboks til overs, den kommer fra min ER6N fra 2009, mon ikke den også passer på din. Den kan købes for en eller anden pris jeg ikke har fastsat endnu.

Kommentér på:
Tasker til en Kawasaki ER-6F 2008

Annonce