{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.065 visninger | Oprettet:

Ombygningsregler? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en ældre Suzuki GS450 til at stå, som jeg syntes kunne være sjov at lave et lille caféracer projekt ud af. Jeg har prøvet at læse en del op på reglerne og snakket med en synsmand, men har lidt svært ved at gennemskue hvad man må og hvad man ikke må, så tænker jeg måske kunne finde lidt hjælp her. Synsmanden var fuldstændigt afvisende over for en hver ændring, men synes reglerne siger noget andet.
Jeg vil gerne lave følgende ændringer:

Skifte sæde og afkorte stel (Er lovligt, så længe det er bag fæstningspunktet til støddæmper og der ikke er en tværstiver?)

Skifte til clipon styr (Lovligt?)

Skifte øverste gaffelbro eller eventuelt fræse toppen af den originale, så den bliver flad (SKAD oplyser at det er en konstruktiv ændring, men kan intet finde om det i synsvejledningen på knap 800sider, som også omfatter et afsnit om ombygning af motorcykel, herunder skift af forgaffel. Er der én der kan linke til reglerne omkring dette?)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ombygningsregler?
  • #2   17. okt 2017 Er der noget at hente ved at være medlem af tftb hvis man ikke bygger HD'er om? Syntes jeg har læst det hovedsageligt omhandler det?

  • #4   17. okt 2017 Synsmanden gør det eneste rigtige, nemlig afvise alt ombygning. Hvis han siger god for det mindste, er hans røv i fare og han har et ansvar. Så er det nemmere at nægte alt.
    Fremgangsmåden er som altid, syn den som standard og byg den derefter om.
    Ved enhver ombygning gælder følgende regel : Brug hovedet og lav kun noget der er 100% ansvarligt. Byg den kun om hvis du ikke kan lade være, alt andet giver dig kun søvnløse nætter. Stil aldrig spørgsmål du kan risikerer at få nej til smiley
    Sagde ham der har bygget siden 1969 og aldrig haft problemer. smiley

    Go´fornøjelse med din ombygning smiley



  • #5   17. okt 2017 eneste problem er, at den er synet inden ombygning. kan give problem ved videre salg

  • #7   18. okt 2017 #6
    Det er da mulig at du ikke kan bruge mine oplysninger Ivan. Det fortæller bare at jeg har en vis erfaring, i emnet om ombygning af mc.
    Jeg har set en masse bras og jeg har set mange fantasiske flotte ombygninger i høj kvalitet gennem årene.
    Jeg har undersøgt, både hos synshaller og ved told og skat hvad der går og ikke går. Og når det hele bliver kogt ned, så kommer det svar jeg gav til spørgeren.
    Der er så mange gråzoner i det emne, at man sommetider må føle sig frem og lade være med at spørge, men holde sig til sin fornuft.
    Synsfolk er ikke idioter, de holder sig bare til reglerne, men de er heller ikke uimodtagelig for en fornuftig forklaring. De vælger blot at "overse" noget der ikke er helt efter bogen, men de godkender det ikke.


Kommentér på:
Ombygningsregler?

Annonce