{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
915 visninger | Oprettet:

Starter svigt {{forumTopicSubject}}

Hej !

Jeg har et mindre problem med min gamle GSX 250 fra 84. Nogle gange virker starteren ikke, der er slet ingen reaktion når start knappen trykkes ind.

Jeg tror at der er nogle kul i starter motoren der er slidt op, og så står starteren måske lige sådan at motoren ikke kan starte nogle gange.
Hvis jeg sætter cyklen i gear og skubber lidt med den så starteren kører lidt rund,t kan jeg de fleste gange starte med elstarteren samtidigt, dette er dog lidt besværgeligt så jeg vil self. gerne have det til at virke ordentligt igen.

Er min teori helt ved siden af, og er det noget der er til at ordne selv hvis man kan skaffe nogle nye kul hjem selv. Kan self gå til min Mc mekaniker, men er jo lidt billigere hvis det er noget man selv kan ordne.

vh. Kasper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Starter svigt
  • #1   26. mar 2007 Hvad med dín dødmands knap, min dødmands knap har lavet mange problemer for mig. Den dande forbindelse mellem knapen og styret...! Jeg håber itte for dig at der er noget galt med starteren, den sidder dumt på GSX 250 og 400.

    Vh Morten S


  • #2   26. mar 2007 Jeg tror ikke at det er et problem med en kontakt da den gerne starter hvis motoren lige står lidt anderledes, men det er da værd at prøve at rense selve kontakten.
    Lyder ikke godt hvis jeg skal til at have den starter af så
    smiley , men tak for rådene.


  • #3   26. mar 2007 Ja, eller startrelæet som hænger ... Det gjorde den på min gamle kværn, og når man så skubbet den lidt frem og tilbage, så kunne den. Næste gang den ikke kan kortslut starter relæet og se om den starter, så kan du jo udelukke nogle af de andre ting

  • #4   26. mar 2007 hey kasper...
    her til foråret ville min gsxr 250 heller ikke altid køre med elstarten.. pillede elstarten ud og prøvede at få den til at køre helt uden modstand.. men ville den heller ikke..
    Siger din motorcykel en kliklyd når du trykker på elstarten ? for det gjorde min...
    det er relet eller hvad det hedder som slår fra.. gjorde min pga den pga batteriet var smadret... selv om der rigelig strøm til lys og sårn... ved batteriskift har jeg aldrig oplevet det igen...


  • #5   26. mar 2007 Hey Helge

    Jeg tror ikke at min siger en kliklyd når jeg trykker, den starter også fint nok hvis den lige står lidt anderledes i start motoren så ser ikke ud til at det kan være batteriet. Men må prøve at rode lidt med det. Hvor sidder starteren ?


  • #6   26. mar 2007 nå oki.. men var bare det jeg havde som problem.. menlig at starten ikke kørte rundt og relæet sagde bare klik...
    men starteren sidder lige bag cylinderne ´på oversiden under karburatorene... bare pil begge sideskjolde af så kan du komme til den...
    du kan evt pille højre bagbeklædning af og kortslutte relæet og se om elstarten så køre rundt når den ikke vil..


  • #7   26. mar 2007 Vil prøve at rense den kontakt, og hvis det ikke virker prøve at kortslutte start-relæet som i siger.

    Tak smiley


  • #8   26. mar 2007 Har du skiftet blinklys her på sidste, eller noget andet elektrisk.?

    Vh Morten S


Kommentér på:
Starter svigt

Annonce