{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.286 visninger | Oprettet:

Køre på mc i Bangkok {{forumTopicSubject}}

Er der nogle af jer som har erfaring med at køre på mc i Bangkok? Jeg tænker ikke resten af Thailand, men kun Bangkok. Jeg ville gerne høre om trafikken er så kaotisk at det bliver lidt for farligt selvom man selv kører så forsigtigt som muligt.
Eller andre gode råd hører jeg også gerne, hvis I har.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køre på mc i Bangkok
  • #1   9. nov 2017 der er rigtig meget trafik i bankok og så kører de i modsat side end os.
    jeg vil fraråde det.


  • #2   9. nov 2017 GLEM DET !!!

    Hvis du tror Paris er sindsyg, så er Bangkok total sindsyg.


  • #3   9. nov 2017 Lyder ikke som en god idë

    Men her er lidt inspiration:
    https://www.youtube.com/watch?v=Nk3GlYb7OBg


  • #5   9. nov 2017 indonesien er nr 2 så!! thailand er nu ikke såå galt men man skal sgu holde tungen lige i munden og være vågen

  • #6   9. nov 2017 For 30 år siden kørte mc tur i Den Gyldne Trekant og det var fint. Kørte efter forholdene osv. Dengang turde jeg ikke køre i Bangkok og da slet ikke i dag, hvor alt trafik er vokset enormt.
    Gør du det alligevel, så sørg endelig for at dit forsikringsselskab er med på dine planer - bare et godt råd smiley


  • #7   9. nov 2017 Husk dit almindelige kørekort ikke virker i Thailand...


  • #8   9. nov 2017 jow det gør.

  • #9   9. nov 2017 Det gør det ikke min kamerat fik et par bøder dernede og til sidst var han på en politistation og fik lavet et...

  • #10   9. nov 2017 hvilken år

  • Christian W
    Christian W Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 3 Emner: 2 Svar: 90
    #12   9. nov 2017 Man vænner sig til sindsyg trafik. Boede i vestafrika for 18 år siden. Købte en MC dernede jeg kørte rundt påi deres meget kaotiske trafikforhold (ved ikke om det er ligeså slemt som Bangkok dog). Skete mig ikke noget på de ca 6 måneders tid jeg havde den. Man opdager der er en rytme og puls i trafikken man kan følge.

  • #13   9. nov 2017 Hvordan får du internationalt dansk kørekort?
    Internationalt kørekort udstedes i Danmark af kommunernes borgerservice. Information på www.borger.dk - Kørekort i udlandet og Færdselsstyrelsen - Andre kørekort

    Prisen er omkring 25 kr og du skal medbringe dit kørekort, samt pasfoto i den korrekte størrelse samt billede ID. Billed ID kan være dit kørekort hvis du har et EU kørekort (kreditkort format). Har du ældre type kort er det god ide at medbringe dit pas eller anden identifikation.

    I Thailand kan internationalt kørekort bestilles på den danske ambassade eller konsulat i Thailand - tager 2 - 3 uger - koster 1.800 baht - 330 kr. (steget fra 300 til 1.800 baht i 2016).



  • #14   9. nov 2017 Spring ud i det... Jeg syntes man vænner sig til det.... Og hvilken side man køre i (de køre jo modsat a os) er jo sådan set lige meget da man jo bare følger vejen...

    Men jo der er meget trafik, og man mennesker der dytter konstant, men igen man kommer jo på en eller anden måde til at passe ind i alt det her, og efter et par dage køre man sjovt nok på samme måde som alle de andre smiley


  • #15   9. nov 2017 Nok ikke direkte svar på dit spørgsmål, men en af mine venner er netop afsted nu på criuse tværs gennem Thailand på MC - prisen ved at vælge en samlet tur (hvor man blot møder op i lufthavnen med sin taske og lommepenge) er cirka det dobbelte af hvis man selv planlægger turen. Så der er fordele og ulemper ved begge.

    Sådan kunne det måske også forholde sig, hvis man "kun" skal være i Bangkok og køre med udgangspunkt derfra. Det var da i hvert fald værd, at undersøge.


  • #16   9. nov 2017 Er regelmæssigt i Bangkok, og ville ikke vælge at køre dernede..
    Men er lysten der er der to ting der taler for - det går ikke stærkt pga det høje antal trafikanter, og de er gode til at passe på hinanden.
    Der er så mere end to ting der taler imod, men.. smiley

    Så snart man er ude af de store byer, er det 200% lækkert at køre dernede smiley


  • #17   9. nov 2017 Hmm ok. Synes jeg har fået en masse gode input. Tak for det. Der er lidt at tænke over.

  • #18   9. nov 2017 Forstår ikke folk er så forskrækkede over at køre i Asien, men det er også som regel dem som ikke selv har kørt der, men måske blot været der som passager i en taxa eller lignende..

    der er 4,5 mia mennesker i Asien, hvis de kan køre der, så kan vi vel også..


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    feb 2015

    Følger: 10 Følgere: 3 Svar: 61
    #19   9. nov 2017 Spring ud i det - men prøv først at øve lidt venstrekørsel på landet. Husk at mc i selve Bangkok ikke må køre på motorvejene.
    Jeg har med stor fornøjelse deltaget i ture med http://www.aseanmctour.dk/
    God tur.


  • #20   10. nov 2017 Mirza smiley korrekt, det er der. Og de er vant til venstrekørsel, zigzag ind og ud mellem trafik, de er stedkendte, ukendt eller dårlig skiltning osv.. Mener du seriøst ikke at en dansker med vores forsigtige kørevaner og højrekørsel har noget at være bekymret for ved at hoppe på en motorcykel i Bangkok?
    Asien som sådan er fint, men nogle af de steder jeg har været skulle jeg satme ikke nyde noget af at køre - Jeg tager hellere de smalle 'døds' bjergveje i det nordlige Filippinerne igen, end Bangkok smiley


  • #21   10. nov 2017 Har ikke kørt i Bangkok, men har da kørt i Thailand, Malaysia og flere andre asiatiske lande.. og det var ærlig talt ikke et problem synes jeg..

  • #22   10. nov 2017 Bangkok er jo ikke værre end de andre kæmpestore byer i området, hvis du har kørt der, har du mere tiltro til egne evner end jeg har til mine smiley . For mig er det bare en risiko jeg ikke gider tage - hudafskrabninger/en brækket hånd/ at halte / noget andet, resten af ferien - 'bare for' at køre i en storby..
    Mindre byer og landet er noget helt andet smiley


  • Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

    Følgere: 3 Svar: 313
    #23   10. nov 2017 Fra det første google-hit, en artikel fra 2017: http://www.bbc.com/news/world-asia-38660283
    Thailand:
    2nd in the world for road accident deaths, after Libya


    24,000 people are estimated to die on Thai roads every year


    73% of those killed are motorcyclists


    36.9m vehicles ply Thai roads - it's gone up by 30% in the last five years


    World Health Organization


  • Christian W
    Christian W Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 3 Emner: 2 Svar: 90
    #24   10. nov 2017 @22
    "Bare for at køre"???

    For mig er ferie AT køre. Når jeg er på ferie hvor jeg ikke kører glæder jeg mig som regel til den er slut smiley


  • #25   10. nov 2017 #24 Hele sætningen var: bare for at køre i en storby.
    Forstå mig nu ret smiley så kunne man køre lidt uden for byen i stedet...


  • Maria P
    Maria P Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 1 Svar: 5
    #26   10. nov 2017 Jeg har kørt mc i Bali, det var sikkert lidt vildt med det var det værd.

  • #28   11. nov 2017 Har boet i Bangkok i 5 år pga arbejde og hvis du begiver dig ud i trafikken i Bangkok på mc kan det udtrykkes meget leg , Det var hyggelig at møde dig og Favel smiley du skal nok ikke spørge din forsikringsselskab , jo måske om Premier er betalt så der kan blive noget til de efterladte , vi havde engang en T-shirt hvor der stod I cross the Road in Bangkok and suive

  • #29   11. nov 2017 Problemet i Thai er ikke at Thaierne kører i venstre side. Det er alle de Thaier der kører i højere side
    Skrevet efter 35000 km mc dernede


  • #30   12. nov 2017 Jeg var med konen i thailand, vi ville have lejet en mc på Phuket, men selv der blev vi frarådet det, fik af vide at ca 4 blev dræbt om dagen på mc bare på Phuket.

    Vi var også i Bangkok og der skulle jeg absolut ikke nyde noget


  • Keld K
    Keld K Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 1 Svar: 2
    #32   12. nov 2017 Jeg har boet i Thailand i 10 år og kørt i Bangkok en del gange.
    Det er muligt at klare sig igennem uden de store problemer, men tag den med ro og følg trafikken. Motorbike taxis (Scooterne) kører let gennem BKK, men de er mindre og lettere at manøvrere igennem lange køer af biler.
    Min BMW F650 GS og min Ducati Hypermotard klarede varmen i dagtimerne med stop and go trafik i centrum, men blæseren kører konstant og graderne er over 100.
    Men det er ikke noget jeg vil anbefale.
    Du får krampe i venstre hånd af koblingen og ingen vind til at køle hverken dig eller din MC ned med i varmen.
    Hvis du vælger at køre, så lad være med at have sidetasker på, så kommer du aldrig igennem trafikken, med mindre du følger bilerne og det gør man ikke.


  • #33   15. nov 2017 Det er ikke noget problem. Bare husk at drik rigeligt med vand. Det er varmt. Jeg har været igennem flere gange på min Moto Guzzi California 3 med fuld baggage Hvis du har gps så slå betalingsveje fra. Der må der ikke køre 2 hjulede. Hvis du ikke har GPS og ikke kan finde dit bestemmelsessted, så hyr en af de mange motorcykeltaxier til at vise vej. Det koster ca 50 kr. alt efter hvor du skal hen. Vent med betalingen til i er fremme. Så er du sikker på at han venter på dig, når du ryger bagud. Du kan se lidt på min hjemmeside www.aseanmctour.dk
    og her er også mit Thai nr. 0854105807, hvis du mangler en vejviser.


  • #34   15. nov 2017 Tak igen for alle svarene. Det er meget brugbart. Jeg har også i mellemtiden hørt at der er meget glat på vejene. Efter sigende fordi de bruger en asfalt med meget store sten i og tjæren smelter. Så bliver det rigtig, rigtig glat. Der er meget der kan gå galt. Jeg har ikke besluttet endnu om jeg tør. Der er en måneds tid endnu til jeg rejser

  • Miina H
    Miina H Tilmeldt:
    apr 2016

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 5
    #35   15. nov 2017 Jeg tør knap køre i DK men Bangkok og Indien generelt passer mit temperament bedre- Fordi: trafikken er logisk og man har nogle regler hvor man egentlig bare følger trafikken....
    Mht kørekort, så få lavet et internationalt på borgerservice -tager ingen tid!


  • #36   15. nov 2017 Skægt Miina. Jeg skal køre med min storebror som har boet derude i flere år nu. Så jeg tænker også at hvis jeg bare ligger bag ham og kører lige efter ham så er det nemmere.

  • #37   15. nov 2017 pernille du har en bror der ude,hvorfor så spørge her på mcg. smiley

  • Miina H
    Miina H Tilmeldt:
    apr 2016

    Følger: 2 Emner: 1 Svar: 5
    #38   15. nov 2017 Netop!! Du lægger dig bag ham og ALT er fint! Det mest udfordrende i startetn er sikkert venstresidet trafik. Jeg lærte at køre på Bali for +25 år siden smiley og det sidder måske i blodet at venstre side er der man kører. Men derudover er trafikken i Bangkok overordnet set glidende (når der ikke er rush-hour vel at mærke smiley ) - Rigtig god tur!


  • #39   15. nov 2017 pernille hvis du skal kører med din bror,så bind et reb i jeres cykler så i ikke bliver væk fra hinanden. smiley

  • #40   15. nov 2017 Johnny, jeg når ikke at tale så meget med ham inden jeg tager derud. Så ville bare høre folks erfaringer. Synes jeg har fået mange gode input.

  • #41   15. nov 2017 Jeg har kørt i Bangkok og det er i den anden side, og de køre rigtig sindsyg, men på godt og ondt begynder man hurtig at køre lige som dem, og efter et par timer er det ikke et problem. Husk at dyt får en helt ny betydning.
    Det du skal været helt sikker på er hvordan du er dækket hvis der sker et uheld, for ligegyldig hvordan det er sket, vil du i de fleste tilfælde få skylden. Udover det er Rigtig mange personer udgiver sig for at være politi, og fortæller du på en eller anden måde har overtræt loven og skal betale, I det fleste tilfælde er det løgn.


  • #42   15. nov 2017 Hvis du er træt af livet så kør du rundt i Thailand, men den venstrekørsel den volder problemer derfor valgte vi altid at tage en " TUK TUK " de er meget billige, vi lejer også en TAXA til udflugtsture på flere timer til bare 120 kr. det var denne chauffør der fortalte at det er turisterne på MC der gør trafikken farlig også selv om man måske er englænder og dermed er vant til at køre i den forkerte side af vejen.
    God tur for Thailand er et skønt ferieland men sørg nu for at have ALLE forsikringer i orden, ellers kan du rigtig galt afsted pengemæssig, opfør dig ordentlig for her skyder politiet først og spørger bag efter,vær venlig og omgænglig så vil du møde en gæstfrihed du ikke møder noget andet sted i
    verden.


  • Jan B
    Jan B Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Svar: 3
    #43   15. nov 2017 Har kørt rigtig meget i Thailand uden problemer
    Husk et international kørekort og kun vis dette det danske kan de sgu finde på at tage hvis du får en bøde og få en masse problemer med at få det igen.
    Ang. Bangkok en scooter uden gear


  • Sebastian J
    Sebastian J Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #44   15. nov 2017 Har selv kørt 2300 km igennem Vietnam. I starten er det ret vildt i storbyerne, men man vender sig til det smiley

  • #45   16. nov 2017 Uanset hvor man kører på motorcykel, er det fornuftigt at køre defensiv kørsel. Dvs. kør ikke hurtigere, end du kan nå at bremse op, hvis der kommer noget på tværs. Når du kører i Syd Øst Asien, og kører lidt hurtigere end den glidende trafik, så giv et par diskrete dyt, inden du overhaler eller kører indenom. Når du er sikker på, den forankørende har registreret, at du vil forbi, kan du som regel passerer uden risiko. Der er tusindindvis af 2 hjulede køretøjer, og er du i tvivl følg strømmen. Det er ikke noget problem. Venstre kørsel bliver hurtigt en rutine. Det er værre, når du kommer hjem, og skal køre i højre side., efter at du har kørt rundt og tænkt, husk venstre, husk venstre. I Europa kører vi jo ikke rundt og tænker husk højre, husk højre. Frygt ikke . God tur.


  • #46   17. nov 2017 Hønse
    Ja netop kør lidt hurtigere end de andre så man altid er den indhentene, det der med at de lokale overhaler dig inden uden om når man lige er i tvivl er sku ulækkert
    PS jeg taget til Chiang Mai igen igen i 18 jan hvis du skulle være i området skulle vi jo dele den øl som vi snakkede om før flere år siden


Kommentér på:
Køre på mc i Bangkok

Annonce