{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.444 visninger | Oprettet:

Ida D
Ida D
Tilmeldt:
15. jun 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8

Hjælp til prissætning af MC {{forumTopicSubject}}

Hejsa. smiley

Jeg står med den her fine MC som jeg har arvet efter min far, men den er desværre alt for stor til mig, så en ny ejer må til, men, jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal sætte den til, og jeg har umiddelbart ikke kunne finde samme model nogle steder, så at Google prisen på andre har ikke været til meget hjælp.. smiley

Det er en Honda VF 750 Sabre fra 1985, importeret fra Holland.
Motoren er gennem renoveret for 6-7 år siden, køre hammer godt, starter hver gang.
Dog har den stået stille de sidste par år, og er kun blevet startet en gang imellem (hvor den har stået tørt og godt).

Den har desværre fået et lille nyk på tanken hvor malingen er slået af (en lille cm i diameter, ingen buler), heldigvis ikke noget der er gået rust i, andet end lidt overfladisk, samt den har fået 3-4 helt små rust pletter på tanken efter at have stået stille.

Hvad kan jeg mon sætte sådan en sag til?
Jeg smider et par billeder mere i kommentarerne. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til prissætning af MC
  • Ida D
    Ida D Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #1   19. dec 2017 .

    profilbillede
  • Ida D
    Ida D Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #2   19. dec 2017 .

    profilbillede
  • #3   19. dec 2017 med eller uden afgift?
    med dansk regafgift ca 12-15000tkr
    uden afgift ca 5000-6000,,DKR


  • Ida D
    Ida D Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #4   19. dec 2017 Den er med dansk afgift, så vidt jeg husker er den importeret direkte fra forhandler i Holland til Danmark, hvor den så er registreret første gang. smiley

  • #5   19. dec 2017 Find reg attest er der nr plade på

  • Ida D
    Ida D Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #6   19. dec 2017 Den sidder jeg allerede med. smiley
    Det er der ikke nej. smiley


  • #7   19. dec 2017 Der er 3 til salg på gul og gratis. Den ene står til 18.000kr, og ud fra billederne at vurdere er den ganske pæn. Den har stået til salg i snart 2 år.
    Så forvent ikke mere end 12-15.000kr hvis du gerne vil af med den.


  • #8   23. dec 2017 Jeg vil nærmere sige 10k hvis man skal være realistisk

  • #9   23. dec 2017 Det ser iøvrig ud til at være en '82- eller måske '83-model set ud fra instrumentbræt og luftfilterdæksler (som var forskellige de år, men svære at bedømme på billederne her). En '85er havde andre instrumenter og luftfilterdæksler foruden en helt anden bemaling, dvs at '85 er dens år for første indregistrering, ikke modelåret.

    Men den ser rigtig pæn ud, så prøv da at sætte den til 15-16.000 og se, hvordan det går smiley


  • Ida D
    Ida D Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #10   23. dec 2017 Richard: Så vidt jeg lige kan huske, af hvad min far fortalte, er den produceret i 84, men ja, første indregistrering er 2 måned 85. smiley

  • #11   24. dec 2017 Ida: Nej, din far var desværre nok blevet fejlinformeret: I netop 1984 blev der ikke produceret nogen VF750S til EU, kun til Canada og i en anden bemaling – den model er ekstrem sjælden i EU. Der står mere om modelhistorikken på den fællesnordiske V4-site: http://www.honda-v4.com/sabmag/index2.html omend admin aldrig nåede at få omtalen af netop den canadiske '84er helt på plads. Der er til gengæld mange andre gode oplysninger, div. manualer og links til meget mere, selv om forummet desværre lukkede for et par år siden. Den site vil være en rigtig god indgang til info for den kommende ejer, hvis han/hun ikke kender den i forvejen smiley

    Nu hvor jeg kan se dine udmærkede billeder på min store pc-skærm, står de to tykke luftfilterhuse på hver side under tanken tydeligt frem. Dem havde kun '82-modellen, alle senere havde et centralt luftfilter inde under tanken og blot to tynde "blænddæksler", hvor luftfiltrene tidligere sad, omend med lidt forskellig udformning over årene – nogle havde V4-labels/bemaling andre var helt sorte. Men det var ikke ualmindeligt, at VF750S – og mange andre japanske mc'er i netop de år, hvor fabrikkerne kæmpede hårdt om markedsandele – først blev solgt flere år efter.

    Hvis du eller den kommende ejer vil vide det mere præcist, kan I slå årgang (og evt marked) op ud fra stel- og motornummeret og evt karburatortypen (står i fremhævet skrift på siden af karburatoren) i oversigtstabellen på ovennævnte Honda V4.com, specifikt: http://www.honda-v4.com/sabmag/mcdata.html

    Og lur mig om ikke stel- hhv motornummer begynder med RC07- hhv RC07E-20..... som netop en '82er;-)

    Hvis du eller den kommende ejer vil vide mere om modellen, så skriv mig blot en personlig besked. Så kan vi fortsætte på mail.


  • #12   25. dec 2017 Vil nu også sige omkring de 14 kilo smiley

Kommentér på:
Hjælp til prissætning af MC

Annonce