{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.218 visninger | Oprettet:

Afgift på modificeret cykel.. {{forumTopicSubject}}

Hejsa...
Har kommer lige endnu et sprøgsmål om afgiftsjunglen som vi lever i..
Drømmer og kigger ofte på gamle ombyggede streetfigther motorcykler i tyskland, såsom honda cb900 Boldor, Suzuki GS1000 eller kawasaki Z...De er fra ca. 1980 -1985, og ifølge skats hjemmeside er de ikke vldsomt dyre i afgift..ca 10-20 kilo..
Kommer der en ekstra afgift på, når de er ombyggede med f.eks andre fælge, bremser, støddæmpere, nymalet osv...? eller er det stadig bare cyklen +- 5% alt efter stand..?

Synes virkelig at CB900 Boldor er den fedeste cruiser streetfighter man kan eje...:-)
Mvh Andreas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afgift på modificeret cykel..
  • #1   18. apr 2007 Prøv lige starte med at få den synet ...
    tvivler på afgiften bliver lavere af en ombygning


  • #2   18. apr 2007 det kunne evt godt svare sig at finde en som er bygget dernede og har en tuv godkendelse med, det gør det lidt nemmere at få den synet

  • #3   18. apr 2007 Det er altid lidt gambleri når man importerer cykler som er ombyggede.
    Som regel kræver de typegodkendelse, TÜV-papirer på alt der er ombygget (ihvertfald det de kan se og kender). Så hvis alle ombygninger er godkendte kan de toldsyne cyklen, og afgiften bliver som regel sat du fra den originale cykel +/-, da det er det eneste grundlag de har.

    Og ja, jeg kan kun give dig ret i, at Bol d'Oren "kan blive" en fed streetfighter smiley


  • #4   18. apr 2007 Ja det er det jeg er ude efter, at cyklen har tuv-godkendelse, og været en lovlig gadecykel i tyskland...måske skifte udstødningen ud inden dansk syn..

    Hvordan ville disse ændringer/modificeringer påvirke afgiften...? Her tænker jeg på ændringer i stil med
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9710
    eller
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=414
    har ingen forstand på syn og hvad de kigger fter, men er det generelt svært at synet disse slags cykel..


  • #5   18. apr 2007 Ja eller ligesom din Anders P...synes de er rocker fede...:-)

  • #6   18. apr 2007 kan du evt selv bygge en eller ? sådan en gammel bol´dor holder ikke sig selv kørende så hvis man ikke selv kan lave noget kan den godt blive et dyrt benkendtskab.. og det bliver den nu også selvom man laver det hele selv smiley

  • #7   18. apr 2007 Der kræves yderligere dokumentation for ændret akselafstand , hjulophæng feks monodæmper UsD. forgaffel , bremser osv osv. og hvis dette skal godkendes skal der medbringes prøverapport fra anerkendt prøvningslaboratorium feks TuV eller Dansk Teknologisk Institut ....

  • #8   18. apr 2007 Hjulene alene kan godkendes efter forenklet praksis som de andre beskriver , altså iflg den tyske reg.attest hvis dette er nævnt der


  • #9   18. apr 2007 danmark er et syg land når det kommer til ombygning

  • #10   18. apr 2007 PS samtidigt vil de sikkert gerne besigtige cyklen hos told & skat for at vurdere om du skal betale afgift af et nyt eller et oprindeligt køretøj !!!? og så bliver den rigtigt dyr !!!
    1 ) ville finde mig et øg på dansk afgift ,
    2) ville fræse til tyskland (fighter paradis) og finde den vildeste ombyggede cykel der deler flest muligt stumper med din og så ellers parre de 2 på et par kølige sommernætter
    så har du fighter til fornuftige penge , synet og klar med plader smiley


  • #11   18. apr 2007 Det er svært at sige! - Min har ikke godkendelser på noget som helst af ombygningen og er blevet synet 2 gange uden an- eller be-mærkninger.

  • #12   18. apr 2007 Har selv et stel eller 2 der mangler en reservedels makker smiley
    der findes tonsvis af oprindelige danske stel som bare står og venter på at komme ud og køre igen
    pS er den gammel nok altså før 1980 er der sikkert ikke engang en typegodkendelse på og så er der næsten frit slag , for ombygninger som dem du kigger efter smiley
    feks. kawasaki z 900 og 1000 modellerne er nemme
    og de fås fra 15kg og op


  • #13   18. apr 2007 Anders P. hvis uheldet er ude og cyklen bliver sendt til yderligere undersøgelse så det dig der hænger på den
    og bøde + afgift
    Skal lige nævne at det er ens eget ansvar at meddele om konstruktive ændringer ... synsfolkene vil helst overse ombygninger/ undgå dem da det giver ekstra arbejde smiley især førhen da staten styrede biksen

    ville også selv ønske de danske regler vedrørende MC ombygninger var meget nemmere at omgås

    har selv bygget et par Z 1000 fightere og ja den var næsten 2 år undervejs da alle regler skulle følges smiley


  • #14   18. apr 2007 Okay så det kan altså godt lade sig gøre, hvis jeg er meget grundig med tuv på alt, og ser cyklen grundigt an..+ ser den tyske forhandler dybt i øjene og siger "jeg ved hvor din postkasse bor"....:-) Der er trods alt en del penge at spare, hvis jeg finder en fed tysk bike, og der ikke er de sore om reg. problemer...

    kristian H...det ville være en af min største drømme, at bygge min ejen BolDor Streetfighter Custom-Made ala din, men har desværre ikke praktiske muligheder, viden eller evner...
    Hvad har ombygningen af din kostet, og hvad er driftsomkostninger ca på sådan et bæst...?


  • #15   18. apr 2007 kristian R: ja det ku bestemt være fedt, at købe et gammelt lig her i dk, og en brutal ombyggede streetfighter i tyskland af samme model...
    Men som før, har sku ikke rigtig muligheder for sådan et projekt..

    Måske kunne jeg finde et værksted i tyskland som ombygger streetfightere, og få dem til at lave et en ny bike af den gamle danske Boldor...ved ikke om det kan svare sig...men det var da ellers en måde at omgå reg. systemet i dk.
    .indtil næste gang den skal synes...


  • #16   18. apr 2007 min har kostet alt for meget smiley du skal nok regne med ca. 80-100.000 hvis den skal være med nyrenoveret motor og ombygget,

  • #17   18. apr 2007 Find dig e gammel Kawa Fighter, Så har jeg ok et stel på daske papirer du kan købe.
    Har også tyske rammer der er synet, så der er ige problemer i at få en fed fighter.
    Hvad med en Rau Suzuki på danske plader. sidste billede på min profil.


  • #18   18. apr 2007 kristian H...okay ja det var da lidt af en pris...hmm lidt dyrt bekendtskab, men så har du også cyklen over dem alle..

    karsten: Ja den ser ond ud... har bare nu altid være vild med Boldor...men hvis prisen er tilpas billig, så kunne det måske være interesant..skal lige siges at det stadig er på drømmestatus og ligger et stykke ud i tiden...næste sæson måske.

    Andreas


  • #19   18. apr 2007 tak smiley min står i 120.000 pt men, det er også over 7-8 år og der har da været et par dummefejl som har kostet lidt.
    Der er nok fightere og projekter der har været dyrer end min.. det er med at gøre det så billigt som muligt dog uden at springe over nogle steder når først man går igang så løber det bare derud hvor det ikke kan svare sig men bare smilet er stort når man er færdig så er det ok held og lykke


Kommentér på:
Afgift på modificeret cykel..

Annonce