{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.003 visninger | Oprettet:

told......på pakke {{forumTopicSubject}}

I min iver købte jeg en latterlig dims på ebay.com
Det var self først bagefter det slog mig ...ups der kommer vist told på.

Og ganske rigtigt har fået et brev Told/post at de har en kasse med mcdele liggende.

Når de kan sige det er mcdele har de vel allerede åbnet kassen..
Havde smidt en kopi af en kvittering i deres retur kuvert og egentlig tænkt mig at smide den i posten i morgen.... men så for jeg følgende mail fra sælger:

Hello,
I only put a value of $15.00 USD so customs or duty should not be a problem and I indicated that it was a GIFT.
SO tell customs that you did not send anyone any money for it.

John

og så blir man jo nærrig.... står at man skal forklare sin relation til afsender......når der er tale om en gave....
Kan man det på en plausibel måde?

Eller skal jeg bare æde tolden smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  told......på pakke
  • #1   25. apr 2007 Jeg tør sku ikke at råde dig til det ene eller det andet – men er da lige med på en lytter…

    Hvor meget vil de have at du skal hoste op med?


  • #2   25. apr 2007 Jeg bestilte for lidt tid siden en PSP i HongKong, og jeg fik heldigvis aldrig en brev fra told, men jeg kunne se at den var blevet sendt derind, og da jeg modtog pakken, kunne man også se at de havde haft åbnet den. Men jeg tror fordi at der stod det var en brugt ting/gave at de ikke gjorde noget, ellers var jeg bare heldig..

    Men prøv da at se om du ikke kan undgå det. smiley


  • #3   25. apr 2007 Går den så går den. Drop tolden og fortæl dem at du da ikke skal betale told af 15 USD og slet ikke når det er en gave. God fornøjelse.

    Mvh
    Nikolaj


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.859
    #4   25. apr 2007 Mindste toldpligtige værdi er 500 kroner - så selvfølgelig skal du IKKE betale told.

    Og det skal du forklare dem.


  • #5   25. apr 2007 grunden til at du har fået brevet er højest sandsynligt fordi de ikke tror på væriden af pakken. Det er derfor du skal redegøre for prisen smiley Du skal jo ikke betale told af en pakke med så lav værdi

  • #6   25. apr 2007 Du kommer næsten med garanti til at æde den told.

    Selv om at der er lav værdi markeret på invoicen, så tager de stikprøver af pakkerne, og de vurdere så om indholdet også svarer til den værdi der er fastsat på invoicen.

    Dit eneste håb er at du kan få sælger til at sende dig en mail hvor der står en pris for varen, (som du evt skal ha ha til at sætte lavere end den oprindeligt er) og sende det til told og skat.

    Jeg har kørt et lille pladeselskab og har importeret rigtig mange pakker fra udlandet, og i få tilfælde er det lykkedes at slippe for tolden ved at sende sådan et brev til dem, sidste gang lykkedes det dog ikke selvom jeg sendte dem 2 breve, så jeg måtte lade pakken gå retur da jeg ikke ville betale tolden af den.


  • #7   25. apr 2007 Når man køber ting over ebay skriver sælger som regel ALTID et eller andet latterligt lavt beløb og at det er en gave... Tolderne er ikke dumme og kan selvfølgelig sagtens regne ud hvad der foregår; derfor skal du redegøre for værdien af pakken!

    Alternativt skal man, hvis der er tale og lidt dyrere ting, aftale med sælger at han skriver en noget lavere, men dog stadig forholdsvis realistisk, pris på pakken. På den måde kommer man til at æde en lavere told, som regel.

    Hvis du er totalt fusker-typen er det ret nemt at hente den invoice du har fået tilsendt elektronisk ind i fx Photoshop og så ændre beløbet til noget lavere (husk også at ændre item number, for har været ude for at de går ind og taster det ind for at tjekke hvilken vare der er tale om). Jeg 'har kendskab til' at der er sparet en del på denne måde, bla ved køb af nogle snowboards, men jeg vil sgu ikke anbefale det, da der jo er tale om decideret dokumentfalsk, hvilket er strafbart!

    Nu ved jeg ikk hvad værdien af gaven er, men mener ikke at grænsen for toldfri beløb er højere end små 300 kr. Hvis værdien (incl. porto) er lavere, skal du ikke betale, ellers er jeg bange for at du må punge ud hvis du gerne vil have dine dele!

    Derfor jeg næsten udelukkende handler på ebay.de, ebay.co.uk og ebay.it - aldrig problemer med told og deslige. Kun ebay.com hvis jeg ikke kan få det de andre steder eller hvis det stadig kan betale sig hvis der kommer told på. Man kan selvfølgelig også være heldig - har bla. fået et sprit nyt 2-delt fuldt AGV læder hjem fra USA for 1200 spir... smiley


Kommentér på:
told......på pakke

Annonce