{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
649 visninger | Oprettet:

ZX 10 R {{forumTopicSubject}}

Var i lørdags ude at prøve den nye CBR 1000 Fireblade, total blæret og meget hidsig maskine, dog lige indtil jeg så prøvede Kawasaki ZX 10 R, se der er undskyld mit sprog fandeme en cykel der sparker så meget røv, det forstår man nok slet ikke med mindre man har prøvet én og prøvet at fyre den helt af..!!
ZX 10 R er så hurtig at den er direkte farlig på landevejene, små ujævnheder og du kører på rullen med 260-270 km i timen.
Må tage hatten af for Kawasaki og deres nye 10`er, den er så meget hurtigere end CBR 1000, klokkede uden problemer 299 i modvind og den fortsatte med at tage omdrejninger..!!
Ville dog aldrig eje den nye 10`er, med mindre den kun skulle bruges til bane, den er simpelthen så voldsom at køre på vejene med..!! En ren dødsmaskine..:-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ZX 10 R
  • #1   18. apr 2005 Tøsedreng !!! hehe

  • #2   18. apr 2005 Ja du snakker vist som du har forstand til hehe

  • #3   18. apr 2005 Hej Jacob. Prøv at læse et indlæg jeg tidligere har lavet, netop om de 4-benede litermaskiner og landevejen...

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=2502

    Søren


  • #4   18. apr 2005 Hmm jeg har nu læst en test hvor Honda'en var hurtigst på toppen.... Forskellen var i den måde hvorpå maskinerne træk på. Kawa'en kom hurtigere op i fart, ligegyldigt hvilket gear de blev kørt med. Men det er ikke megen forskel man kan måle på de nye 1000-mc'er
    Men de skrev også at Honda'en var den bedste til gadekørsel.

    Jesper


  • #5   18. apr 2005 Nåh ja, men så slap man måske for altid at komme 5 min for sent...? :o)

  • #6   19. apr 2005 Jesper P.
    Jeg tvivler nu godt nu på Hondaen er hurtigst på toppen, jeg havde håndtaget helt i bund på begge cykler, og ZX 10`eren var klart den mest voldsomme, synes at Firebladen var hurtig, men ikke hurtig i forhold til ZX 10`eren, den var virkelig ekstrem hidsig...:-) Men ja vil osse mene Hondaén er mere egnet til gadekørsel, den er meget nem at køre. Mener ZX 10´eren har omkring 190 HK, og det er vel lidt mere end Firebladen?


  • #7   19. apr 2005 Peter S, har osse kørt en cykel magen til din, fin Kawa, men er godt nok ikke ret glad for displayet pga omdrejningstælleren, kører man sving kan man jo ikke se RPMs...!:-) Plus da jeg lå i sjette gear med gassen i bund 275kmh/t kom der lige en Busa op på siden af mig og hilste hehe. Synes den trækker fint, men skal godt nok have rigtig mange omdrejninger inden den vil arbejde..:)

  • #8   19. apr 2005 Jeg er heller ikke imponeret over anvendelsen af omdrejningstælleren. Mon ikke også at de skifter til analog omdrejningstæller igen?
    Ja, det er jo bare en 600ccm + en smule, de skal jo have lidt at leve af før de yder.
    Hehehe... utroligt at han nåede at hilse inden han strøg forbi!


  • #9   20. apr 2005 He jo mon ikke, det er jo ikke fordi det er helt overskueligt at se hvor mange omdr. man tar i sving.. Han nåede os kun lige at hilse, så kom der sving og der gik 636`eren bedre..

  • #10   21. apr 2005 Jacob L: Det kan godt være du tvivler på om Honda'en er hurtigst, men det er nu engang hvad resultatet af performance bikes test viste.
    Iflg fabrikkernes egne oplysninger har Kawa'en 175hk og kører 288 på toppen. Honda'en har 173Hk og render 287 på toppen. Men ja, det er rigtigt at Kawa'en kommer hurtigere derop og trækker vildere. Og det er det der gør at man som menig mand føler den er meget hurtigere...


  • #11   28. apr 2005 Jesper P, har du kørt en 10`er eller en fireblade?, for ellers kan du ikke sammenligne det.. Og der er forskel, ligemeget hva oplysningerne siger, det er noget andet når cyklerne bliver rullet ind, så har Honda`en færre HK. Har kørt begge cykler +299 på uret, men honda`en havde svært ved det, det havde kawa`en ikke..

Kommentér på:
ZX 10 R

Annonce