{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.935 visninger | Oprettet:

Så skete det igen. {{forumTopicSubject}}

1/5 2018
Alvorligt færdselsuheld Årsvej – Haugårdsvej i Løgstør.
kl. 1700 indgik der anmeldelse om at en motorcykel var kørt ind i siden af en personbil.
På motorcyklen var der 2 personer og begge er alvorligt tilskadekomne. Familie er underrettet.
Føreren af personbilen lettere tilskadekommen. 3 ambulancer sendt til stedet og en Redningshelikopter fra Skive.
Personbil har formentlig ikke overholdt sin vigepligt med udkørsel fra Haugårdsvej. Årsvej lukket på ubestemt tid. Færdselskøretøjer sendt til stedet.

Men det er jo godt vi har Sikker Trafik og de andre der bare mener vi skal sænke hastigheden.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så skete det igen.
  • #1   2. maj 2018 og så ???

  • #2   2. maj 2018 Uheld sker, uanset hvad... Jeg ser feks dagligt folk køre over for fuldt rødt, jeg ser bilister og mc`ister opføre sig som idioter, så det skal jo gå galt før eller siden, sådan er det bare og sådan vil det altid være...

  • #3   3. maj 2018 Jo, jo til de to første kommentarer....Men pointen er jo bare, at når myndighederne går enøjet efter fart, begår de en brøler. Måske har mcen kørt for stærkt,måske ikke, javist. Men billisten har tydeligvis overset mcen, som det sker indimellem. Og ikke overholdt sin vigepligt. men at køre kampagner om at blive set i trafikken, og at vi skal overholde vores vigepligt, skæpper ikke i samme grad som fartkampagner i kassen. Og det er kassen som det i vores samfund handler om. Det er da i bedste fald dobbeltmoral. Hyklerisk, som så meget andre indretninger i moderne nordiske samfund. Og det koster også liv og førlighed. Selvfølgelig har samfundet brug for pengene, men det burde kunne balanceres bedre, hvis trafiksikkerhed blot handlede om trafiksikkerhed....Og ikke også har alle mulige andre aspekter iblandet. Politiske og økonomiske hensyn f.eks...
    Inden jeg får en muggen kommentar fra en eller anden, som ikke læser hele indlæg inden han/hun kommenterer: Jeg bifalder eller opfordrer ikke nogen til at køre (meget)for stærkt i trafikken, da jeg også er enig i, at det er meget meget farligt for sig selv og potentielt også for andre.


  • #4   3. maj 2018 Tror... at den ene ,kørte for stærkt, og den anden så sig Ikke for.. sådan plejer det at være.

  • #5   3. maj 2018 Hvorfor skal der laves en tråd herinde hver gang der er sket en færdselsulykke hvor en MC var involveret?

  • #6   3. maj 2018 Jacob: Det ved jeg ikke. Men man tænker jo på, at man selv kommer ud for at blive overset, og hvor meget man mon selv vil komme til skade når det sker....gør du ikke det?
    Og mht denne tråd, læser jeg det, som at trådstarter er...forarget over den overdrevne jagt på fartsyndere og dermed manglende oplysning til f.eks billister om, at være opmærksom. At overholde sin vigepligt. Osv osv. Altså, at "fordelingen" som så meget andet er helt skævt fordelt...."


  • #7   3. maj 2018 6#
    Skulle jeg køre og tænke på hvor slemt til skade man kan komme, så tog jeg bilen istedet, eller blev herhjemme hvor jeg kunne sidde i et hjørne og rokke.. smiley


  • #9   3. maj 2018 Igen et indlæg til eftertenksomhed !

  • #10   4. maj 2018 #5
    Fordi alle de motorcyklister jeg kender har oplevet at bilister ikke overholder deres vigepligt. Det er en et par bulede biler, er et langvarigt hospitalsophold for en motorcyklist, måske en for tidlig begravelse. Det er i den forbindelse flintrende ligegyldigt om der blev kørt over den, ofte meget tilfældigt, fastsatte hastighedsgrænse eller ej.
    Det er derimod ikke ligegyldigt at foreninger som Sikker Trafik eller myndighederne har fastlåst blikket på fart, fordi det er nemt at kontrollere og skæpper godt i kassen. Her er en hurtig søgning på nettet. Der er ganske få hvor hvor motorcyklisten har kørt uforsvarligt, de fleste er svingningsulykker hvor bilisten har overset motorcyklen. Derfor farer jeg i flint når f.eks. Sikker Trafik i et svar om deres manglende kampagne ved sæsonstart, prøver at bilde mig ind at hvis motorcyklisterne bare overholdt fartgrænserne, ville ingen blive slået ihjel eller komme til skade.
    1. Bilisten og motorcyklisten kom fredag eftermiddag kørende på vejen i hver sin retning, da den 49-årige bilist lavede et venstresving. Det opdagede motorcyklisten ikke, og han bragede med stor hastighed ind i siden på bilen.
    Motorcyklisten er da også en klovn ikke? Han kunne jo også bare have set at bilen drejede lige ind foran ham.
    2. - Motorcyklisten var formentlig i høj fart, og han overser bilen med traileren, som er ved at foretage et venstresving, og rammer den, siger vagtchef Mogens Hougesen fra Nordjyllands Politi.
    3. Manden blev kørt ned bagfra af en personbil, hvorefter han mistede herredømmet og ramte autoværnet, At ramme de danske autoværn er den sikre død.
    4. Kvindelig motorcyklist kører sammen med bil. Den rigtige historie kommer i artiklen: En bil ført af en 24-årig kvinde fra Silkeborg foretog et venstresving ud på vejen fra en parkeringsplads (ubetinget vigepligt). I samme øjeblik kom den 51-årige motorcyklist kørende. Er køn og alder ikke ligegyldig?
    5. Den 30-årige mand kommer i høj hastighed kørende af Haslevgade på en motorcykel og mister herredømmet. Vi antager, at han derefter har ramt fodgængeren, men det beror på antagelser, for ingen har set, hvad der er sket, siger vagtchef Brian Munck. Motorcyklisten blev dræbt på stedet. Manden bar ikke styrthjelm og kørte på en såkaldt baneræser, som ifølge politiet ikke er godkendt til at bevæge sig ud i trafikken. Her er der jo tale om en hjernedød båtnakke.
    6. Manden mistede af ukendte årsager herredømmet over motorcyklen og ramte et vejskilt. Ifølge vidner skete ulykken med almindelig fart. Behøvede skiltets at stå der, der findes rigtig mange unødvendige skilte, og mange er placeret dårligt. SVMC oplyser at det er 26 gange mere farligt at ramme et vejskilt på MC end i bil.
    7. 26-årig dræbt. Bilen, der blev ført af en 74-årig lokal mand, kom kørende ad Klampenborgvej mod øst og foretog i krydset ved Sorgenfrigårdsvej et venstresving ind foran motorcyklen, oplyser politiet i en pressemeddelelse.

    8. I høj fart kolliderede han med en forankørende bil (der kørte ud foran ham), blev kastet 70 meter og endte i en grøft. Dræbt på stedet.

    Det her er ikke alt, blot nogle udpluk. Meget få MC ulykker skyldes hastighed, langt de fleste skyldes at bilister enten ikke ser os, eller er ligeglade. Jeg var ude for en i går, og jeg kører sidevogn der ikke lige overses. 2 biler skal til venstre fra en sidevej, der er ingen bag mig, man kan se mindst en kilometer væk bag mig. Den første er i orden, den næste har ikke tid, men kører ud alligevel. Da var jeg glad for at jeg ikke kørte på veteranen, men en moderne MC der kan bremse.


  • #12   4. maj 2018 #7 Jacob: Jeg ved ikke...jeg har ikke rigtig nogen kommentar, for jeg forstår nok ikke rigtigt din indstilling til emnet her...Men jeg har læst dine kommentarer. Og så kan vi vel være enige om at være uenige, ikk.
    #10: Godt indlæg. Det er tankevækkende, synes jeg.


  • #13   5. maj 2018 gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaab

  • #14   5. maj 2018 Med fare for, at nogle brugere keder sig ihjel, vil jeg bidrage med endnu en uhyggelig historie. Grunden til dette er, at jeg er kommet til at tænke på, at brugere som man måske har skrevet med eller kender fra virkeligheden er blandt de historier som nogle brugere herinde overhovedet ikke gider at høre om. Motorcyklisten blev dræbt ved påkørsel (bagfra) af en personbil Torsdag D3 Maj om aftenen på fyn. Bilisten overhalede en lastvogn med biler på taget og da han efter overhalingen trak ind i højre bane, kører han ind i mcen. Mcen rammer autoværnet og som følge deraf døde den 41 årige person på motorcyklen desværre. Bilisten var ikke på stedet, da politiet ankom, men hans bil var. Senere meldte bilisten dog sig selv til politiet. Han bliver sigtet for uagsomt manddrab og for at have kørt i bilen, selvom han havde drukket spiritus. Her er linket med historien fra tv2: http://nyheder.tv2.dk/samfund/2018-05-03-bilist-sigtes-for-uagtsomt-manddrab-efter-dodsulykke-pa-motorvej
    At sådan nogle historier efter nogens mening ikke er relevante i dette forum.....det forstår jeg simpelthen ikke. Jeg håber fanme ikke at det er en af jer fra Motorcykelgalleriet der blev dræbt den aften. For det er en forfærdelig nok historie i forvejen, synes jeg.


  • #16   7. maj 2018 Løsningen er ikke mere teknik, løsningen skal findes i en holdningspåvirkning. Dels hos bilisterne (som jeg selv ofte er en af), men ikke mindst hos myndighederne. Lige nu er Rigspolitiet í færd med en stor kampagne med fartovervågning, og deres pressechef (som jeg skal have talt med) siger at ved intens overvågning er det lykkedes at få farten ned udvalgte steder. Faldt ulykkestallet? Det er vel de det hele handler om, selvom jeg tror det pengemæssige aspekt til tider kan være den drivende kraft.
    For 14 dage siden blev en svensk motorcyklist dræbt på motorvejen ved Ringsted. Han var absolut midaldrende og kørte på en H-D, ikke lige den typiske fartbølle. Han mistede herredømmet og endte i autoværnet. Var han død (hjertestop) inden han ramte asfalten, teknisk defekt(meget sjældent) eller kostede mødet med stolperne ham livet? Fik han revet en arm eller et ben af? Ulykken registreres i statistikken som "dræbt motorcyklist, soloulykke", men lærte nogen noget af det?
    For et års tid siden kørte en bil frontalt ind i autoværnet ved rundkørsel på Esbjergvej i Kolding. Fordi man havde sat et absolut uegnet, men billigt, autoværn op, kom bilen under autoværnet og dem i den blev dræbt. Den stod der et par dage (som advarsel?), selvom vrag normalt fjernes øjeblikkeligt. En uges tid senere var det ødelagte autoværn erstattet af et præcis magen til. Myndighederne retter ikke noget, for det er jo det samme som at indrømme en fejl.


    profilbillede
  • #18   7. maj 2018 Autoværn : for år tilbage startede et autoværn under terræn hvor den i en blød vinkel mødte ven vandrette den af værnet , men nu er de fleste "ender" afsluttet med en stor sort plade , hvad er mon grundlag for denne udskiftning ?

  • #19   7. maj 2018 Dashcams vil i mange tilfælde vise hvad der skete, det er også derfor russiske forsikringsselskaber har dem som krav.
    Problemet er bare lige nu, at Politiets efterforskning i mange tilfæde er særdeles mangelfuld (jeg har selv været ude for den), og at man er så gfikseret på fart at man glemmer væsentlige ting og kampagner. Skriver man til dem får man i bedste fald et intetasigendesdvar eller som jeg også har været udefor et flabet svar. Jeg havde en korres?ondance med Vejdirektoratet om deres livsfarlige autoværnm (kablerne) og fremhævede de nye betonmurse man sætter op i Tyskland, og alle de steder hvor der er underkørselssikring, hvilket i øvrigt er meget billigt. Damen der besvarede brevet, mente at den type autoværn ville give dårlige oversigtsforhold ved venstresving. Billede viste helt tydeligt en strækning på A95 syd for Mûnchen. I går vfik vi sat et skilt op der opfordrer til at bruge 2 sekunder mere på at se sig for. Det står 5 meter fra et kryds med dårligt forløb, og det eneste skiltet gør er at lægge beslag på opmærksomheden et sted hvor der er brug for den, i stedet for at sætte det 100 meter før. Det er også en dårlig ide at sætte et "Sænk Farten" skilt op på en ubefærdet helt lige vej midt i Jylland. Folk tror ikke på budskabet. Der er åbenbart ingen, hverken hos FDM, SIkker Trafik eller Vejdirektoratet der har mindste begreb om psykologi og det der hedder "trafiksyn" - altså hvordan vores hjerne opfatter tingene i trafikken, selvom en af de førende i verden er dansk. Og nej, det er ikke Harry Lahrmann. Der ER altså lang vej hjem, og de nævnte organisationer er ikke en del af løsningen, de er en del af problemet.
    Båtnakkerne? "Three strikes and you're out"? Da man begyndte at sætte blinklys på motorcyklerne, forlangte de danske myndigheder at de blev pillet af. Man kunne så bestemme om man ville vise af til højre eller ikke have nogen forbremse. Min MC kørelærer fortalte mig at det var livsfarligt at bruge forbremsen, og at han ikke ville se det. Nogle år senere kørte jeg på en Yamaha TD2 med 4-bakket 12" Fontana bremse foran.


  • #20   25. maj 2018 Kender nogen noget til den her der skete i går 24/5? Kørte hun ud foran ham?

    "Østjyllands Politi blev i dag kl. 11.07 kaldt ud til en færdselsulykke på Landevejen i Havndal ved Randers. Her var en 37-årig mand på motorcykel og en bil ført af en 38-årig kvinde involveret i en alvorlig ulykke i krydset ved Galgenvangsvej."


  • #21   15. jun 2018 Bilisten "overså" fuldt stop - og motorcyklen.

Kommentér på:
Så skete det igen.

Annonce