{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.489 visninger | Oprettet:

Bowtex kevlar - alternativ {{forumTopicSubject}}

Hej.
Nogen der kan dele erfaring med bowtex leggings og trøje. (Selvfølgelig med alle beskyttelser)
Overvejer at købe sætte, og derfor så at bruge hverdagstøj over, cowboy bukser og alm trøje og hverdags læderjakke.

Eller har i andre nogle forslag til beklædning over i cafe racer stilen

Der er tale om hyggeture på max 200km og ikke til decideret touring.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bowtex kevlar - alternativ
  • #1   9. maj 2018 Tag en rigtig mc læderjakke, som du også gider at se på smiley .. tjek Segura http://www.segura-moto.fr/produit/homme.html

    Jeg kører selv med Segura veloce og denim mc bukser fra Bull-it


  • #3   10. maj 2018 Tak for svar.
    I bund og grund skulle de jo kunne det samme.....
    Og have samme beskyttelse, hvis man køre sættet med bowtex trøje, en trøje ud over og slut af med læderjakke.
    Jeg er ikke uenig i din holdning, blot nysgerrig på om andre køre med dette sæt.


  • #4   10. maj 2018 Tænker det bliver satans varmt, når du har slidt igennem dine alm jeans på den første 0.5 m hen af vejen og så kure på dine tynde kevlar leggins de sidste 199.5m
    Det samme med jakken/trøjen.


  • #5   10. maj 2018 Bowtex’en er 100% kevlar på røv hofte region samt knæ og 50% på resten.

    På andre udvalgte kevlar jeans er tallene ikke så høje, grundet de ville være meget stive og ukomfortable at have på. Så beskyttelse er mindst lige så god, hvis ikke bedrer.


  • #6   10. maj 2018 Jow men de er så tynde... at selvom du ikke slider igennem dem, så vil du få voldsomme forbrændinger...
    Hvis du sammenligner med jeans eller rigtige mc bukser. Så er de tykke og skilter endda med at skærme varmen for kure turen.

    Nu ved jeg godt at du efterspørger erfaringer, det her jeg ikke endnu.
    Men min holdning er at de der leggings er falsk sikkerhed. Men igen, så er de selvfølgelig bedre end shorts og klip klappere smiley


  • #7   10. maj 2018 Du har helt sikkert en pointe, og en af de vessentlige.
    Men som jeg læser det ud fra skrevet i linket:
    Så har de alle de ting som du nævner.
    Og sikkerhedmærkning

    https://www.motorious.dk/products/bowtex-leggings-yellow-unisex


  • #8   10. maj 2018 En anden ulempe ved dem er at kevlar langsomt forgår ved sved vask og regn.. og når du har det som "undertøj" så bliver det ekstra hurtigt slidt af din sved

  • Niels J
    Niels J Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #9   23. apr 2019 ved ikke om det stadig er relevant, men jeg har bukserne. jeg er godt tilfreds med dem. Synes ikke de bliver absurd ulidelige at have på, og jeg har haft dem på i sommeren 2018 på en 600km tur i sverige (det køligste var 20 grader om natten).
    Med D30 beskyttelse i knæ og hofte, er de imponerende komfortable at have på.
    De kan godt stramme lidt i lysken/bælteregionen, alt efter hvor bøjede ben man kører med.

    Jeg har endnu ikke haft tænkt at "Jeg burde i stedet have købt nogle gode kevlar jeans i stedet".
    Har kørt med dem i 2 sæsoner nu


Kommentér på:
Bowtex kevlar - alternativ

Annonce