{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.535 visninger | Oprettet:

Ubehøvlet opkald fra Fair {{forumTopicSubject}}

Hep

Da jeg har gået og ledt lidt efter nye MC'er har jeg også haft gang i en ring-rundt-til-forsikringsselskaberne-dag, dvs. ringet rundt til alt og alle og indhentet tilbud på en MC i den klasse jeg leder efter (Z1000 i dette tilfælde). Alle stederne fik jeg et tilbud som ønsket, mange steder var alt for dyre til at det var interessant, men jeg fik dog tilbuddet.

Fair var et af disse selskaber, jeg fik et tilbud på kasko til 30.000 om året. Jeg nævnte dog at det var alt for højt da jeg havde fået tilbudt 20.000 af Tryg. Efter at konstatere at der altså ikke var noget at gøre så slutter samtalen fredeligt.

Nu i dag, ca. 14 dage senere får jeg et opkald inde fra Fair. Jeg bliver spurgt lidt ind til det tilbud jeg fik, om det var mig, om jeg har købt cyklen, hvad der er sket. Jeg nævner at jeg endnu ikke har købt cyklen men at jeg stadig leder. Herefter får jeg en længere overrumpling om at når man ringer ind til Fair og får et tilbud så forventer de altså at man melder tilbage om hvad der sker, uanset om man har købt cyklen eller ej. "Vi bruger mandsskabs ressourcer på at give dig et tilbud, og så forventer vi altså også at du ringer tilbage og siger hvad der sker!". Hele vejen igennem bliver der lagt en sur tone som efterlader mig med den tro at de virkelig ikke kan se hvordan fanden jeg kan bilde mig ind ikke at ringe tilbage til dem. Han bliver ved med at nævne et par gange om hvor mange ressourcer de bruger på at give et tilbud som det jeg har fået og hvordan at det altså kun kan være fair at jeg også ringer tilbage senere hen og giver dem en tilbagemelding.

Sagen er dog den at jeg på intet tidspunkt bliver oplyst om denne praksis. Den oprindelige samtale slutter med at assurandøren bliver informeret om at tilbuddet er for dyrt ifh.t. andre hvilket han fint og venligt accepterer hvorefter der bliver lagt på.

Til sidst er han så fræk at spørge: "Så du skal altså ikke have den for forsikring lige nu?", nej gu fan skal jeg ikke have den forsikring lige nu, og da især ikke hos Fair!

Siden hvornår er det at få et tilbud blevet en bindende aftale om at man vil købe MC'en og forsikre den hos tilbudsgiveren?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ubehøvlet opkald fra Fair
  • #1   3. maj 2007 Meget dårligt af dem...

  • #2   3. maj 2007 Det kaldes service, at de bruger den tid, forsikringsselskaberne har vist et pænt overskud på deres fuldstændige opskruede priser, så der burde vist være råd til det......
    "Vi bruger mandsskabs ressourcer på at give dig et tilbud, og så forventer vi altså også at du ringer tilbage og siger hvad der sker"
    Gu skal du da ej ringe tilbage..

    __________
    Jakob


  • #3   3. maj 2007 Spader...... Jeg vil give ham lidt ret, såfremt de havde fremsendt et skriftligt tilbud, men bare en pris over telefonen giver ikke anledning til sådan en opførsel. Så skal man jo bare ikke handle hos dem. Det er hvad de har fået ud af det.-)

  • #4   3. maj 2007 Idioter...Kundeservice er en by i Rusland........Men du skal nok regne med at denne tråd bliver slette, da man jo endelig ikke må kritisere et firma , kune rose, på denne side

  • #5   3. maj 2007 Lad os se hvor længe denne tråd lever... mit bud er: ikke længe

    smiley

    __________
    Jakob


  • #6   3. maj 2007 lol han mener ikke det e spild mandsskabs ressourcer at han ringer til en for at give en skideballe? når man allerede har afvist deres tilbud

  • #8   3. maj 2007 nu er det kun et spg om tid før en HA'er ser denne tråd og sletter den smiley

  • #9   3. maj 2007 haha HA'erne er slet ikke online... så tråden lever lidt endnu

  • #10   3. maj 2007 Jeg har intet skriftligt modtaget fra dem, det var udelukkende det tilbud over telefonen jeg modtog som jeg pænt takkede nej til.

    Er det ikke tilladt at skrive om sine erfaringer med firmaer længere? Jeg ved udemærket godt det ikke er tilladt at hænge brugere ud, men hvis ikke engang vi må diskutere firmaer, så har vi altså et problem smiley


  • #11   3. maj 2007 1.4 Grimt sprog, udhængning m.v.
    Indlæg eller kommentarer der indeholder grimt sprog, tilsvining eller udhængning af personer eller firmaer, tolereres ikke og vil blive slettet omgående og der sendes en officiel advarsel. Sker det igen vil din brugerkonto blive sat i karantæne og i sidste ende vil din brugerkonto blive lukket. I særlige grove tilfælde forbeholder MotorcykelGalleri.dk sig retten til straks at sætte din brugerkonto i karantæne eller lukke den.


  • #12   3. maj 2007 Synes også det er lidt underligt at de sletter det hele, bare der står en lille smule negativt om et firma.. Hvis det er et tilfælde som det her, kan jeg ikke se noget galt i det bliver..

  • #13   3. maj 2007 Hvis mit indlæg her kan klassificeres som en udhængning ifølge betingelserne, så må de sgu selv om det.

  • #14   3. maj 2007 Unfair

  • #15   3. maj 2007 firmaerne skal vel omtales positivt så de gider have reklamer på siden... som så skal betale for at have siden til at køre (selvom nye medlemmer afsiden skal betaler 20 kr i oprettelse....) hvornår var det egentlig den 20 kr's regel trådte i kraft? for så kan vi da lige se hvor mange nye brugere der er kommet siden da smiley måske kan vi slippe helt for reklamer og derved få et forum vi kan bruge til noget

  • #16   3. maj 2007 Hed han Bent Pedersen?

    Spurgt om en del forsikringer, og han sendte tilbud på indbo, ansvar, ulykke, og kasko. Valgte kun ansvar og sagde pænt nej tak på papir til de andre.

    Han blev stik tosset og ringede et par dage senere efter de havde fået papirerne og sagde hvad det nu var for noget at jeg pludselig kun skulle have en ansvars forsikring.... Grinte bare ad ham og bad tale med en anden hvis han blev ved i den tone.

    Bare cut dem af, de har ikke og en skid at skulle have sagt, de er næsten udelukkende provisions lønnede.


  • #17   3. maj 2007 Det var en god ide.. Det ville være dejligt med nogen erfaringer med butikker, forsikringer osv. gode som dårlige..

  • #18   3. maj 2007 @Brian
    Jeg kan ærligt talt ikke sige det med sikkerhed, men Bent Pedersen lyder nogenlunde realistisk.


  • #19   3. maj 2007 tja så længe man ikke beder dem om at sende noget, så burde de vel selv kunne regne ud at de ikke er billigst smiley

    Sådan nogle tåber - de er ansat til at give tilbud, dyre såvel som billige, og lokke kunderne til.


  • #20   3. maj 2007 giv dem et møgfald igen.. ikke mere end rimligt.. det for de ingen kunder ved sådan noget fis

  • #21   3. maj 2007 Service?
    De lever af kunderne og hvis man ikke får nogen betjening så får de jo heller ikke nogen kunder.

    Hvor mange håndværkere og andet får ikke en skid ud af at bruge tid i tlf og on site på mulige opgaver?

    Han må have haft en dårlig hår dag ham assurandøren.
    Jeg vender snart tilbage med en historie om Lærerstandens Brandforsikring.


  • #23   3. maj 2007 hvis ikke de vil bruge deres tid på det, kan de sq da bare lave en hjemme side hvor man kan beregne det til mindste detalje... fuck dem

  • #24   3. maj 2007 Tror HA'erne er ude og øve Wheelies og andet uansvarlig kørsel... Derfor den stadig lever ;P

  • #25   3. maj 2007 Imponerende! Over 1 time og censuren er ikke trådt i kraft endnu

    :o)


  • #26   3. maj 2007 hehe ja utroligt smiley
    Men lad os da få nogle flere ting frem nu mens de ikke er her smiley

    Hænger lige Søborg ud og taler grimt om ham smiley :)
    Du stinker smiley :) smiley


  • #27   3. maj 2007 Jeg kunne ikke være mere enige med Jer andre. Men der findes brådne kar hos alle forsikrings selskaber og denne assurandør var åbenbart hos Fa..
    Men en lille kommentar til Smed. Der er ingen forskel på om selskabet har givet en pris pr telefon eller om den r sendt som et tilbud med posten. De har ingen krav om at du skal ringe og komme med en forklaring på hvad du har gjort. Der står som regel til tidsbegrænset frist for hvornår du kan gøre brug af det fremsendte tilbud. Så at assurandøren ringer og følger op på et afgivet tilbud et kun dennes chance for at øge et evt. salg af en forsikring. Også kaldet service. Men Mark jeg håber at du finder en mc som du får forsikret så vi får den at se herinde. Mvh Kriller73


  • #29   3. maj 2007 ja reglerne er strenge herinde!


  • #30   3. maj 2007 Jeg er glad for at du fandt et sted du kunne få din galde ud på mig, uden at blive straffet af HA'erne Seb ;P

    Ej selvom vi ikke altid er enige, ser jeg dig stadig som min "broder" så no hard feelings her m8 *SS*


  • #31   3. maj 2007 Og Anders det er det samme på alle Forum af denne art... Så skal du bare se på EDBPriser.dk der er der virkelig censur på du... hehe.... Dem der ejer siden, sælger reklameplads til anoncører, som så håber at vi vil benytte dem når vi handler ind til vores maskiner. Så går det jo virkelig ikke at man siger sin mening om disse firmaer, eller kommer med saglige indlæg for at fortælle folk om negative oplevelser (som det her indlæg).. Næ nej for så mister man jo sine anoncører og derved hele insitimentet til at denne side eksisterer....

    50C


  • #32   3. maj 2007 Ring til fair og fortæl dem om den opringning og hvordan du blev behandlet. Tro godt de kan bruge det til en medarbejder-samtale engang smiley

  • #33   3. maj 2007 Jeg ville ringe til fair og i en sur tone forklare dem at de ikke skal spilde dine mandsskabs ressourcer på åndsvage opkald, og hvis de vil ringe til dig igen, kan de betale dig på timebasis..

  • #34   3. maj 2007 hehe søborg smiley
    ilm! smiley


  • #35   3. maj 2007 Hmm, jeg er forsikret ved Fair nu på 4. år. Og jeg har aldrig oplevet en sådan behandling som du beskriver... Jeg forstår udemærket at du føler dig overrumblet, det hører da ingen steder hjemme!! Men alle firmaer har jo en "nar" i blandt. Og som Bo skriver, ring og oplys dem om din dårlige oplevelse. Det ku jo være der faldt et eller andet af i undskylding smiley

    ~Nordskov


  • #36   3. maj 2007 Havde forsikringer hos Fair før i tiden, men havde aldrig rigtig snakket med dem da mine forsikringer bare har passet sig selv i en del år, men så begyndte jeg at kigge efter motorcykel og kontaktede dem for at høre om prisen for at forsikre forskellige modeller, da jeg syntes at det var væsentligt i forhold til hvad jeg havde råd til at købe!! den første kvindelige sælger var egentlig meget flink og jeg fik en okay pris, men næste gang jeg ringede fik jeg en mand i røret og der fik jeg bare fornemmelsen af at jeg spildte hans tid, og prisen var pludselig en helt anden, han sagde også til mig at jeg kunne ringe når jeg havde fået taget kortet og skulle til at købe, inden gav det jo ingen mening i at rådgive mig,.... HVAD...!!!
    Jeg fandt også ud af at de havde snydt mig for penge gennem et par år, da de havde sat mig til at have kørt mindre skadefri år end jeg egentlig havde, så jeg har gået og betalt flere penge end jeg burde...

    Jeg skiftede så til Top Danmark hvor mit firma har en aftale med 25 % rabat, men de penge Fair snød mig for får jeg aldrig, for som de sagde, " det var en fejl fra deres side overhovedet at forsikre mig dengang, da jeg jo næsten lige havde lavet en skade, og normalt forsikrer de ikke sådanne kunder, især ikke når de er så unge som mig, ( var 21 år dengang ) , men de skulle nok ændre at jeg havde kørt flere år skadefri".... Spader, det er sgu da ikke min fejl, vil jeg mene... De ændrede også først mit skadesforløb efter, ja nu lyder det dumt, at jeg satte min mor ind i sagen, men hun arbejder i en bank, og jeg tænkte at hun måske kunne hjælpe, og rigtig nok... I starten var de ligeså flabet overfor hende, men da hun sagde at de kunne træffe hende direkte på hendes bank tlf nr, fik piben en anden lyd... og så var der pludeselig ingen problemer... Det er da for plat!!!

    Men vi valgte ikke at forlange mine penge retur, gad egentlig ikke at have noget med dem at gør mere....Og jeg er pt. super tilfreds med Top Danmark smiley


    Nå, det var så lige mit sure opstød smiley


  • #37   3. maj 2007 Jeg har virkelig haft lyst til at ringe til dem flere gange i løbet af dagen, først og fremmest fordi jeg blev så overrasket over opkaldet at jeg ikke lige tænkte klart nok til at brokke mig. Desværre husker jeg ikke personens navn hvorved min klage falder lidt til jorden.

    Jeg kan evt. prøve at ringe derind og se om de har en historik over hvem der har ringet til mig derinde fra.


  • #39   3. maj 2007 Mark: Ring derind og spørg som du selv siger efter vedkommende som ringede dig ang. en forsikring. De fører log over alt og hvem der har ringet osv.



  • #40   3. maj 2007 Du havde vist pisset på en eller andens sukker mad,
    jeg ikke sikker på det lovligt at ringe og udspørger dig om de ting, jeg havde sgu givet ham der ringede en sviner.

    Det jo sælgeren der har glemt at lukke sagen ned efter han var færdig med at snakke med dig.


  • #41   4. maj 2007 Hmmm... Det er vel næsten 2 uger siden jeg fik et alt for dyrt tilbud af fair på min fzr... Jeg sagde godt nok at jeg kunne få det billigere et andet sted, så gad vide om de også ringer til mig og vil til at diskuterer....


  • #42   7. maj 2007 at have bil eller motorcykelforsikring i dk, er ligesom at blive bestjålet ved højlys dag...

    de er sgu ikke andet en lommetyve og ågerkale!!!

    og når man så skal bruge dem, så er de da helt umulige...


  • #43   7. maj 2007 Når man får et tilbud, gælder det typisk i 14 dage - svarer man ikke tilbage inden for den tid, skal dette tolkes som et nej tak, det er ikke meningen at man skal ringe og sige at man ikke vil have forsikring hos dem (har det fra pålidelig kilde som har været ansat i et forsikringsselskab 13-14 år nu) mon ikke ham du har snakket med får bonus, efter hvor mange forsikringer han tegner, og blev sur da du ikke vil have noget med dem at gøre :o)

  • #44   7. maj 2007 ->Michael Hauge{Vejle} J
    Det vil jeg ikke give dig ret i. Det er kun, når man er ung og uerfaren at forsikringen er høj. Og det er der en statistisk grund til.
    Jeg betaler 2900,- for kasko hele året og tophjælp for min '05 V-strom. Det er jeg godt tilfreds med - 31 år og elite bilist med 0 skader er den afgørende faktor.


  • #45   7. maj 2007 Jeppe ring ind til dit forsirking og hør hvad du skal give for en gsxr 1000 fra 05:) så får du nok et chok, elite eller ikke elite.

  • #46   7. maj 2007 ->Nik S
    Jeg ved ikke med en GSX-R 1000, men jeg undersøgte faktisk med en TL1000R, da jeg fik et godt tilbud og foretrækker V2'ere. Den kostede lige godt 10K årligt, hvilket jeg ikke syntes er galt.
    Jeg købte den dog ikke - en prøvetur var nok til at overbevise mig om, at sådan en kører man ikke på langtur med...


  • #47   7. maj 2007 Jeg gad ikke ringe til Fair igen i dag, jeg skal ikke have noget med dem at gøre, og de kan alligevel ikke give mig et tilbud jeg er tilfreds med.

    Tryg overraskede derimod positive. De skulle have 18.5k/år for en Z10000, og 22.5k/år for en GSX-R 750 K7, begge fabriksnye, ingen begrænsning på KM eller parkeringsforholdskrav. Set i betragtning af min alder og 2 års anciennitet så synes jeg det er en meget fair pris.

    Tryg nævnte at de ikke kiggede på cyklens [motor]størrelse, men derimod kun på typen af cykel og så nyprisen. Under 150k = 18.5k/år, over 150k = 22.5k/år (der er givetvis en grænse mere højere oppe, måske ved 200k).


Kommentér på:
Ubehøvlet opkald fra Fair

Annonce