{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.646 visninger | Oprettet:

Intet tyveri her!? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle,

Vil lige indledningsvis sige tak for alle de gode svar jeg altid får på mine spørgsmål. (Desværre fandt jeg ikke billigere forsikringsmuligheder... heller ikke runa)

Så har jeg investeret i drømmedyret, men inden den kommer hjem skal den sikres ordenligt. Min gode kammerat har lavet to bøjler (én til forhjul og én bagtil - ja, meget ambitiøst) i ø22 massiv hærdet stål som jeg limer (hilti) i betongulvet. Det skal nok holde. Så skal vi bare fra bøjle til hjul.
Jeg havde egentlig forestillet mig en kædelås i hærdet stål a la følgende:

http://thansen.dk/product.asp?c=929885370&n=1400477882&pn=1400477890

eller

http://thansen.dk/product.asp?c=929885370&n=1400477883&pn=1400477905

Men mine gode kollegaer mener sagtens de kan klippes med en boltsaks. De taler om en bøjlelås er løsningen, men hvilken kan de ikke kloge sig på?

Skyd lige et par meninger, og eventuelt et link til "låsen" smiley

Og uden for garagen bliver det nok en XENA skivebremselås med alarm, ikk?

Og ingen jokes med T-hansen... ja, havde 4-gears i mine unge dage smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Intet tyveri her!?
  • #1   24. maj 2007 Helt ærligt Kasper...

    Bor du i kardemommeby ved siden af Kasper Jesper og Jonatand siden du overdriver sådan????
    Hvad er det for en cykel du har købt?

    Anyway.. Jeg har stor fed abus kæde som lovet skal kunne modstå den store boltsaks men det er sgu sjældent den er på. Vejer jo et tons...
    En skivebremse lås er sgu effektiv nok i mine øjne...
    Hvis de virkelig vil stjæle den skal de nok finde en løsning.....DESVÆRRE.

    Bundkranzen


  • #2   24. maj 2007 hvad med at sætte en rigtig alarm, alarm m. startspærre på i stedet for spild af penge på låse fra thansen
    alle låse kan klippes over med en boltsaks, der var på et tidspunkt en video herinde som viste at selv kryptonite kunne bides over på mindre en 20 sekunder, det afhænger selvfølgelig af str. på boltsaksen


  • #3   24. maj 2007 HEY Rexman....

    Har du så ozz købt de fede handsker der er med i dit link hahahahahaaaaaaa. Go' griner

    Bundkranzen


  • #4   24. maj 2007 Jeg tror princippet pris = kvalitet, er meget gældende på netop dette område... Tror ABUS eller kryptonite, er blandt de bedre...
    Hvis din cykel står i lukket rum, vil det også være ret væsentligt at sikre selve rummet mod indtrængen...


  • #6   24. maj 2007 Boltsaksen kan du undgå med sådan en lås her, vinkelsliberen er nok mere usikker... http://www.motorcykelgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?msg_ID=41996

  • #7   24. maj 2007 Et godt alternativ/supplement til alarm/låse er satelitovervågning, du får et opkald fra vagtcentralen med det samme der sker noget, så behøves du ikke være i nærheden af den, og du har mulighed for at få naboen til at kigge ud af vinduet eller fortælle politiet eller nogen store bølle venner hvor den nu opbevares, eller hvor den er på vej hen med 220 km/t. Så har du den tilbage inden de når at smadre den.

  • #8   24. maj 2007 Jeg tror ikke de låse t-hansen har er de bedste, lige på det område har jeg ikke så meget tiltro til den butik,,

    Almax series er nok mit bedste bud på en sikker lås,,

    se evt den lille video her med netop Almax

    http://www.youtube.com/watch?v=ozppzywsLsk

    og her en video om hvor hurtigt det kan gå hvis du ikke køber noget ordenligt,,

    http://www.youtube.com/watch?v=VC3hFr8p2ck

    Vh Mor


  • #9   24. maj 2007 Folk og røver... hmm... Ja, som sagt er jeg nok lidt ambitiøs, men nok ikke det bedste kvarter. Så gør gerne en indsats for at gør det lidt mere besværligt for tyvene. Og til det evige vrøvl som argument for ikke at sikre, "Hvis de vil stjålen den, så gør de det". Forestil jer hvis nationalbanken tænkte lige sådan. "Ja, fuck alarmer og bokse... hvis de vil ind, så kommer de ind".
    Det handler jo selvfølgelig om at gøre det besværligt, men des flere udfordringer des mindre er risikoen for tyveri. Og tak for linket til de engelske sider.

    Jeg arbejder lidt videre med det smiley


  • #10   24. maj 2007 Pt, hvor jeg ikke har fået installeret min alarm endnu, har jeg en stor kæde og 2 skivebremselåse på, når den holder stille.. smiley Kan ske, at en enkel af de ting bliver sløjfet, når jeg får alarm på..

    Men kan da godt se, at jeg skal være glad for mine skivebremselåse, for kæden er sgu ik tykkere end de, der bliver kappet i den film MOR linker til... smiley


  • #11   24. maj 2007 Hvor meget virker sattelit overvågning når cyklen bliver smidt ind bag i en varevogn? Min gps var ihvertfald ikke meget værd indenfor.

  • #12   24. maj 2007 Hvor lang tid, mon det tager for tyvene at lokalisere og fjerne en satelitovervågning?
    De professionelle tyve, der går efter motorcykler er jo fuldstændig ligeglade med al den beskyttelse. Hvis motorcyklen er til at gå til og tyvene ikke er i stor fare for at blive taget med "fingrene i kagedåsen", så bliver den stjålet.


  • #13   24. maj 2007 Simon, skivebremselåse er så heller ikke rigtig noget værd. De er pænt lette at komme uden om.

  • #14   24. maj 2007 Det satelit overvågning jeg har arbejdet med kan sagtens sende igennem en kassevogn og garage anlæg.. Det er der er den store fordel ved satelit overvågning er at du får alarmen med det samme der sker noget, og kan derfor lokaliserer maskinen inden tyven har skilt den ad.. De nye enheder fylder jo mindre end en pakke cigaretter og kan derfor nemt gemmes og placeres så tyven som minimum skal bruge en halv time, selvom han går hårdhændet til værks.

  • #15   24. maj 2007 det bedste man kan gøre at have den stående et sted en varevogn ikke lige kan komme ind. og tæt på boligvinduer

    så skal den låses fast til noget, en kædelås er ligegyldig medmindre den sidder fast i noget. 2 kædelåse med hver sin lås er bedre end 1...

    også alarm på, startspærre er vist ligegyldig på MC, der er ingen der stjæler den og kører væk på den, de tager den i en vogn.

    HVis GPS overvågning virker inde bag i en varevogn, kunne det nok også være smart.

    skivebremselås er nok ikke meget værd, de hiver forhjulet op på et skateboard, og så er den ganske nem og trille med.. (dog er den smart og have med når man er nogen steder, så er der i det mindste ikke nogen som lige kan trille afsted med den..

    For at undgå tyveri handler det om at gøre det så svært og risikabelt som muligt for tyven.. så han simpelt ikke gider.. selv en prof tyv som går forbi en maskine og ser 2 kædelåse af mindst 30 sek stykket, mens alarmen hyler lige foran en boligblok, også skal han slæbe den 30 meter hen til varevognen, det vil han nok synes er rigtige dårlige odds..



  • #16   24. maj 2007 jeg fik stjålet en MC for 3 år siden, da jeg havde den vinter opbevaret i mit kælder rum..
    Jeg havde gjort alting rigtigt borset fra en ting,

    selvom vi var 2 mand tog den 5 min og jonglere den ind til rummet af de smalle gange.. da mit rum er omkring et hjørne kan maskinen ikke komme ind eller ud medmindre man rejser den op på baghjulet, eller som vi gjorde skruver rummet fra hinanden, den var låst med kædelåse og skrivebremselås, og dækket af en lagen..

    den eneste fejl som jeg først tænkte på bagefter, i kælderrummet kommer ingen mennesker om natten, så de har haft al den tid de ville til at stå og lege med den.. der skulle naturligvis være bevægelses/lys sensor i rummet, eller bare alarm på cyklen(men tog batteriet af en uge før for at lade det op til sæsonstart smiley )

    så bare et godt råd, at den er spærret godt inde er en fin ting, men hav lige noget på som alarm så de ikke bare kan stå der i flere timer og arbejde uden at blive set..


  • #17   24. maj 2007 man skal da bare oveni alle de låse,man sætter på sin mc,så finder man sin fiskestang frem og bruger sin 0,30 line,sætter den diskret fast på sin mc(hvor den ikke lige kan ses) også ind i stuen med den(gemmen et lille hul),hvor man så binder den til et eller andet som vælter og larmer fandens meget hvis der trækkes i motorcyklen.

  • #18   24. maj 2007 hehe hansjørn og en balje med vand over døren også, så burde det afholde de værste tyve fra at fortsætte smiley


    spøg til side, jeg ville ikke købe en af de låse fra t-hansen, jeg bruger selv den store granitlås fra abus.


  • #19   25. maj 2007 >>Kasper (kbh) H
    Fine indlæg! En alarm skal der nok også til. Jeg kan holde den inde i en garage, men der er godt nok ikke langt til vejen. Det er heldigvis midt inde i byen, så mon ikke nogen høre det.

    Den med skateboardet havde jeg ikke lige tænkt på, men det er da rigtigt. Så er det hurtigt at komme afsted med en cykel.

    Tak til alle indlæggene


Kommentér på:
Intet tyveri her!?

Annonce