{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.933 visninger | Oprettet:

Forskel på tændrør {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have skiftet mine tændrør på kværnen (FZR 1000) og i Haynes står der at den kan køre med 3 slags

DR8ES-L
DR8EA-L
DP8EA-9

Lige nu kører den med DR8EA-L..
Jeg har købt mig et Koso speedometer RPM nålen hopper en del selvom tingene er tilsluttet ordenligt. Der står så i manualen at man skal udskiftet de her "R" type tændrør da de forstyrer RPM forbindelse til Koso instrumentet... Så det vil altså sige at jeg har 1 valg af tændrør:

DP8EA-9...

MEN dem aner jeg bare ikke hvor jeg kan købe henne her i DK. Jeg kan få fat på nogle der hedder:

DPR8EA-9

Men er det de samme som dem jeg nævner oven over ??
Kan godt se at der er et R for meget, men det er ikke de samme som de DR8EA-L jeg kører med nu...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forskel på tændrør
  • #1   26. maj 2007 Hej David ...

    jeg kan kigge i vores Ngk bog inde på Jobbet her på Tirsdag .. om det kan skaffes ...


  • #2   26. maj 2007 men det kan ligeså godt være det Koso Speedometer... hvor får dit speedometer signal fra til rpm ??

  • #3   26. maj 2007 Den kan få fra 3 steder..

    1.Fra den originale RPM (+) ledning som går fra "ignition unit" til tændspole.

    2. Den kan tage RPM's fra ledningen mellem "Pick-up coil" (Hvad er det?) og "Ignition unit.. (den metoden har jeg ikke prøvet endnu)

    3. Den kan tage RPM's ved at viklet en ledning rundt om tændrørskablet

    Har prøvet metode 1, den originale ledning, og der hopper og danser nålen på mellem 3000-5000rpm i tomgang...

    Så har jeg prøvet metode 3, og her går den faktisk mest stabil lige indtil man gasser op over 2500rpm. Så begynder den også at hoppe...

    Jeg har så læst på et tysk board at pga at min FZR kører med 4 cylindre som deles om kun 2 tændspoler, så skal man sætte Koso'en om til at køre enten som 2-takt og 4 cylindre, eller som 4-takt og 2 cylindre... Det hjalp faktisk også lidt, men den hopper stadig en del.. Bare ikke i så stort et RPM interval...

    Måske kunne det have noget med de tændrør at gøre og den forbindelse-forstyrelse...


  • #4   26. maj 2007 det var sgu da press .... pick up coil .. mener jeg helt bestemt er den hvis du køre med Cdi tænding .. og det din impulsgiver .. den (føler som sidder ved svinghjulet )

  • #5   26. maj 2007 Jeg har lige prøvet at sætte den på den ledninge mellem pickup coil og ignition unit... Nu kører nålen helt stabilt... Indtil jeg lukker op for gassen... Den går stabilt op til ca 6000 rpm og så hopper nålen ned til 0 indtil jeg slipper gassen igen... Der må være en løs forbindelse et sted...

  • #7   27. maj 2007 Det er skam ikke den de har i thansen jeg har købt.. For ja den er da noget lort. Har lige snakket med en der har den samme som min, og det er fordi der er for meget "støj" på min cykel. Man skal bare have lavet et andet lille kredsløb for at få støjen fra. Det er jo trods alt en 20år gammel maskine jeg har...

    Glenn >> Jeg var lige ude og prøve det af igår for jeg har også hørt det med hastigheden.. Jeg var oppe på 248 og viste det meget stabilt. Din ven har jo sikkert koblet sensoren til hans forhjul og der vrider sig for meget i høj fart. Det gør at sensoren ikke opfanger signalet ordenligt... På baghjulet med det i stedet smiley

    Aprilia >> Jeg er typen der går efter at få tingene til at fungére, istedet for at "smide det billige lort ud".... Du har ingen ide om hvad du snakker. Så medmindre du har noget brugbart at skrive, så lad venligst være med at skriv.... Kender rigtig mange der har Koso instrumenter og er glade for dem. Eneste problemer er at folk enten samler skidtet forkert, eller det bare ikke er kombatibelt med deres system...


  • #8   27. maj 2007 Glenn >> Vi er enige om at thansen EGNE mærker stinker... Men thansen forhandler da også fx maling fra Motip, Olie fra Castrol, selv tændrør fra NGK *g*, og meget andet som alt sammen er meget velkendte og fremragende produkter... Så hvis du ikke vil eje noget som thansen sælger, så tør jeg næste vædde med at du skal til at skifte halvdelen af din kværn ud...
    Tænk før du lukker lort ud smiley
    Og jeg gentager: Det er IKKE den koso som thansen forhandler som jeg har købt... Den thansen forhandler, ja det er noget øjebæ... Det vil jeg give dig ret i...

    Men at du hader alt der hedder Koso og thansen, det er dit eget problem.... Det forringer bare din horisont af udvalg af dele smiley
    Jeg synes designet ser godt ud på min model (RX1N). På billederne ligner det noget værre hejs, men da jeg så den IRL så den faktisk rimelig godt ud. Den kan en hel masse ting som, hvor mange meter man bruger på at komme op i XXX km/h, den kan tidstage 0-100 eller 40-250km/h eller lige hvad man sætter den til.. Og meget meget andet... Jeg er yderst tilfreds med købet. Man skal ikke dømme bogen på dens omslag, vel... Det er så bare lidt ærgeligt at min cykel ikke lige er kombatibel med den, men det kan der heldigvis gøres noget ved....


  • #9   27. maj 2007 Du....!!! ....som DU ikke bruger til noget... Vi er nogle som bruger tingene til noget... Casio laver altså også utrolig gode dykkerure som jeg har haft meget gavn af når jeg har dykket... Men igen.. De ting bruger du/man heller ikke til noget når du/man ikke dykker... Det er måske noget lort når det er til dig, men det er udemærket for andre.... Tænk over det smiley

  • #10   27. maj 2007 Hey nu virker det... Ledningen til RPM på koso skulle bare vikles stram, en 8-10 gange rundt om kablet mellem pickup-coil og ignition unit... Den skulle ikke forbindes direkte.... Gummiet fra ledningen er åbenbart modstand nok i sig selv til at få den til at gå jævnt... Så har jeg bare strammet til rundt om, og så brugt isoleringstape til at binde tingene sammen... Det korte og det lange er at det virker nu smiley

  • #11   10. nov 2008 Hej Boxe.

    Jeg står med nøjagtigt samme problem, et KOSO R1N på en Husqvarna. Omdr. hopper og danser. Hvilken ledning er det du taler om, jeg har viklet om tændingskabel, men det virker ikke særligt godt. Er det ledningen mellem CDI unit og tændspole du har anvendt, eller hur ???


  • #12   11. nov 2008 Det var ledningen mellem motor og CDI jeg brugte dengang.. Men det er forskelligt fra MC til MC har jeg fundet ud af.. Det kommer an på hvor meget "støj" der er i ledningsnettet... Den næste FZR jeg fik, der skulle den sættes direkte til den originale RPM ledning før den virkede perfekt..

Kommentér på:
Forskel på tændrør

Annonce