{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.002 visninger | Oprettet:

lorte teoriprøve {{forumTopicSubject}}

Ja, nogle af mine klassekammerater blev studenter i går (jeg bliver i morgen), og det skulle selvfølgelig fejres efter deres eksamener - så jeg havde nok fået en 6 øl og en del chapagne inden min teoriprøve - og det var selvfølgelig dumt...... Jeg bestod ikke prøven, jeg dummede mig ved rigtigt mange billeder, og lavede nogle virkeligt irriterende sjuskefejl.... MEN, det værste er, at her hvor jeg bor, er der lige pt. 1½ måneds ventetid til næste teoriprøve og MINDST det samme til køreprøven efter teoriprøven.. Dvs. at jeg skal vente minimum 3 måneder med at få min kørekort nu, selvom at jeg allerede har være i gang i over 3 måneder... Kan det virkelig passe? Fordi man dumper en enkelt teoriprøve, kommer det til at tage over et halvt år at få sit mc kørekort? Jeg synes virkelig det er for dårligt, og er meget sur over det !!
Mvh Magnus


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lorte teoriprøve
  • #1   26. jun 2007 har jeg også prøvet sidste år
    surt men det er desværre rigtigt


  • #2   26. jun 2007 Tror egentlig du skal være mest sur på dig selv......

    Du viste vel at du skulle afsted til teoriprøve..... og, at der er ventetid..... eller hva'?

    rækker lige en kiks igennem til dig....

    smiley Seb


  • #3   26. jun 2007 Så kommer jeg jo næsten ikke til at kunne køre MC i år? Dvs. at jeg har brugt en hel MC-sæsson bare på at tage kørekortet? Ej hvor er det latterligt

  • #4   26. jun 2007 Det er derfor der er aflagt fredag & lørdag til druk og andet ballade.
    Drikker man sig en lille pind i øret dagen inden en prøve så ber man også selvom det, Lyder måske gammelklog men ak ja.


  • #5   26. jun 2007 Ja, selvfølgelig viDste jeg at jeg skulle til teoriprøve, men det er sådan set ikke så meget dét det handler om.. Jeg ved godt jeg dummede mig, og sådan er det jo bare - men ventetiden bliver jo ikke kortere af den grund?

  • #6   26. jun 2007 du kan sgu da bare lade være med at drikke, inden du skal til teoriprøve... den har du selv bedt om- nul medlidenhed herfra.

    synes det er passende, for der er jo folk, der tager deres mc kørekort mere seriøst end du åbenbart gør...


  • #7   26. jun 2007 Casper - jeg ved ikke om jeg har gjort det tydeligt nok - men jeg ved det godt.. Jeg er godt klar over at det var dumt, og jeg fortryder selvfølgelig også - men jeg kunne jo lige så godt have dumpet selvom jeg ikke havde drukket noget - så det er ikke så meget dét det handler om.. Jeg spurgte ikke om folks holdninger til at jeg har dummet mig - men til ventetiden.. Jeg synes sgu næsten det er lidt for galt..

  • #8   26. jun 2007 Jeg fik altid 0 eller 1 fejl i teorilokalet, og har faktisk ret godt styr på det.. At jeg så lige skulle dumme mig igår, vidste jeg ikke noget om jo, og jeg fortryder skam også - det er ikke at jeg ikke tager mit mc kørekort seriøst, for det gør jeg sgu! Men det er også lidt svært, ikke lige at kunne fejre kammeraterne som har fået hue på osv. - men det kan man jo så kun lære af..
    Det var, som sagt, ikke dét jeg ville diskutere, og nu har jeg forstået på folk at de synes det var dumt af mig.. Det synes jeg også selv - men tilbage til det reelle emne, tak! smiley


  • #9   26. jun 2007 Kunne aldrig finde på at lave samme stunt til den praktiske køreprøve!

  • #10   26. jun 2007 hehe det var dog det dummeste jeg har hørt..
    Men ja, du må bare vente..


  • #11   26. jun 2007 Tja. Da jeg tog kortet varede det 15 uger, på trods af at jeg bestod både teori og køreprøve første gang. Alene på køreprøven var der 6 ugers ventetid. Såååå - med mindre du kan komme med på et afbud kan det være at du skal købe en snescooter i stedet for en mc, for så kommer du ikke ud og køre før sæsonen er slut, og sneen så småt begyndt at falde...

  • #12   26. jun 2007 Hmmmmm.... når du så har pappet, er det så også svært at undlade at fejre kammeraterne, få en skid på og så køre næste morgen med restpromille????

    Syntes du skal lade være med at rode dig ud i nogle flere søforklaringer....... sorry, but no mercy

    Bli' voksen!


  • #13   26. jun 2007 Jeg ville mene man bør kunne tage en teoriprøve selvom man er beruset.. Hvis bare man har forberedt sig.

    se at få læst !


  • #14   26. jun 2007 kør uden

  • #15   26. jun 2007 Kasper J: Den skal du nok blive populær på.



  • #16   26. jun 2007 Sebastian: undskyld mig, men er du lidt langsom i optrækket? Har lige skrevet, at jeg selvfølgelig aldrig kunne finde på at køre i påvirket tilstand - det handler om sikkerhed for både mig selv og andre, så det er jeg skam meget seriøs omkring. Det her handler om en teoriprøve, altså en halv time hvor man sidder på en stol og afkrydser et skema - om det så har været alkoholens skyld at jeg ikke har kunnet svare rigtigt på alle mulighederne, er en anden sag..
    Og der kommer skam ingen søforklaringer for min skyld, hvis du læser mine indlæg (og forstår dem, kan du det?), vil du finde ud af, at jeg faktisk i stort set hver enkelt indlæg har skrevet at jeg fortryder og at jeg selvfølgelig har lært at det er dumt - så langt nåede jeg desværre ikke at tænke i går, men det er jo ikke værre end at det gik ud over mig selv, vel ?
    Du er tilsyneladende ikke i stand til at forstå dét jeg egentligt efterspørger her i tråden, og hvad den reelt handler om - det er nemlig ikke min alkoholpåvirkede tilstand, men dét faktum at jeg nu skal vente enormt længe på at få mit mc kørekort.
    Og til din sidste kommentar; "Bli' voksen" vil jeg blot påpege at det altså ikke er mig som er 38 år, og laver stavefejl i hver eneste sætning jeg skriver, samt absolut ikke forstår hvad temaet/emnet for en reel sag går ud på, selvom at den er formuleret ganske klart og tydeligt jf. mit første indlæg.

    Tak for de få seriøse svar der er kommet, som omhandler min egentlige problemstilling.


  • #17   26. jun 2007 *lol

    over and out herfra...... skal på stavekursus nu.....

    hører gerne igen når eller skal jeg skrive hvis du engang har bestået.....


  • #18   26. jun 2007 Hey Magnus! Sur røv! sq bittert at skuille vente så længe.. men men men.. der er måske lidt tid at hente!
    Da jeg tog mc kørekort var der 1½ måneds ventetid på teoriprøverne.. Så vi spurgte vores kørelære om vi ikke bare selv kunne køre ud og bestille tid et helt andet sted, der måske havde kortere ventetid.. selvom vi tog pappet i gentofte, endte vi med at bestille tid i helsingør og fik derved skåret omkring 3 uger af ventetiden!! så det er bare om at gribe knoglen og få ringet rund !!
    ..held og lykke med det.. man skal jo på vejen mens det er sommer!


  • #19   26. jun 2007 Magnus H- Sur røv, det trick lavede jeg også engang til oldævl i 3.G fik 8 i et fag jeg havde fået 11 i hele året - sur røv.
    Og jeg tror godt på, at du ikke drikker når du skal ud og køre, og årsagen til dette siger du selv så fin.


    Sebastian - Sikke da du kan, hvilken livs erfaring du må have dig. Men fint nok hvis du sidder og godter dig ved at lære sådan en lille hvalp hvordan man skal opføre dig. Hvis det bedste du har at komme med er fuldstændigt grundløse formodninger om hvorvidt Magnus kører MC fuld- er jeg egentlig af den holdning at du skal lade være at skrive til ham.
    " Bliv dog voksen" - tag dig dog sammen mand!!!! smiley


  • #20   26. jun 2007 Du kan jo ringe til kommunen i nabobyen og høre hvornår de har næste ledige teoriprøve. Du kan jo være heldig at de har en ledig. Og det er helt ok at gå op til teori i en anden by. Så bare klø på.. :o)

  • #21   26. jun 2007 hmm.. næ vent.. tror sq det var én måneds ventetid.. som vi fik ned på omkring 2 uger.. hehe.. man skulle tro jeg var ved at blive gammel og glemsom.. :S

  • #22   26. jun 2007 Jeps, få din kørelærer til at forhøre sig i nabokommunen. Men de sagkyndige skal jo også have sommerferie, samtidig med der er mange som dig der vil skynde sig igennem med kortet, derfor er der altid lang ventetid på denne tid af året.
    Jeg tog mit kort i efteråret, og der var der en uges "ventetid" på prøverne...


  • #23   26. jun 2007 Ja ventetiderne er ekstremt lange inu.... Skriv et klagebrev til en eller anden , et læserbrev eller et eller andet , det er det eneste der muligvis på sigt kan nedbringe disse ventetider , at folk klager de rigtige steder og i stor mængde .... Nu ved jeg ikke lige hvor du tager kortet , men i Ålborg er ventetiden ca 1md på teori og igen 1 md på den praktiske prøve så bare de to til sammen giver over 2 mdr... Men selvfølgelig jo flere der dumper til de enkelte prøver jo længere bliver ventetiden jo også for alle , der er jo kun de samme prøvesagkyndige til at afholde prøverne og nu nærmer sommerferien sig jo også...
    Ps.... Lad lige værer med at gører de samme til den praktiske køreprøve , ik..? smiley


  • #24   26. jun 2007 Tror sgu det r galt over hele landet med de prøver, der må jo være mange som vil ud og køre med os, men surt r det da, Magnus håb på et godt efterår.

  • #26   26. jun 2007 Søg alle steder det er mulig ,tog selv kortet med to som dumpede, de kom begge op i nabokredsen 3 dage efter.Prøven var iøvrigt den samme engag til. Kom igen.

  • #27   26. jun 2007 Sagerne omkring Christiania og Ungdomshuset har heller ikke hjulpet da mange af de betjente der normalt ordner prøver har været indkaldt ekstra ordinært. Og hvis man skulle skrive til nogen som Peter S fore slår, hvor skal de så hente personalet henne? drabsafdelingen?

    Du kan evt. gå ind i hæren da kan du komme til prøve med det samme og det er gratis... eneste minus er at du bliver nød til at være der lidt tid efter smiley


  • #28   26. jun 2007 Tusind tak for mange gode indlæg !!
    Jeg vil prøve at ringe lidt rundt, til de omkringliggende kommuner, som I foreslår!
    Mvh Magnus
    Ps. (Vi var to, som dummede os mht. alkohol og teoriprøve igår, vi tager kortet sammen, og havde præcis det samme antal (6) og de samme fejl).

    -God sommer!


  • #29   26. jun 2007 Det er jo bare en hue? Man kunne vel vente med at drikke til bagefter?
    Men er der ikke noget med at du selv kan gå op på motorkontoret og melde dig til, og spørger om evt. udeblivelser eller noget?


  • #30   26. jun 2007 Jo det siger folk jo godt nok at man kan..
    Men vil det sige, at det smarteste for mig vil være at gå op på politistationen og snakke med dem om det? Jeg bor i Nyborg, så de fleste omkringliggende kommuner tager også til teori- og køreprøverne her i byen.. Kan ikke lige kommet på andre steder end større byer, såsom Odense og Svenborg, hvor der kan være teoriprøver.
    Hvem kan jeg evt. ringe til?


  • #31   27. jun 2007 Jeg tror du skal prøve at tale med din kørelærer om det.. måske ved han hvilke knapper der kan trykkes på...

    Men ellers ang. ventetid - ja så vil jeg give dig ret i at den er mega lang.... Min søn måtte også vente 7 uger på at komme til kørerprøve efter at han have bestået teoriprøven, og på det tidspunkt er man jo næste færdig med at tage kørertimer... så det var også surt... Jeg tror at der altid er en lang ventetid - og den bliver jo ikke mindre her i sommerferieperioden... så held og lykke når du engang kan komme op igen...

    Mange har jo skrevet at det er du selv ude om - og det giver jeg dem ret i - men ventetiden er jo trods alt ikke din skyld....


Kommentér på:
lorte teoriprøve

Annonce