{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.049 visninger | Oprettet:

Prøvetur ved privat salg af mc {{forumTopicSubject}}

Jeg ville lige høre folks holdning til prøvetur af en maskine en privat mand har til salg.
Jeg har selv lige haft en ude og kigge på min og køber havde en kammerat med som skulle prøve den, da køber ikke havde kort. Han får selvfølgelig lov til at prøve.
Jeg har så idag været ude og kigge på en anden mc, men her ville køber ikke lade mig prøve, kun hvis, jeg stod med pengene i hånden. Jeg blev selvfølgelig skuffet da jeg havde kørt ca. 100 km. Sælger er selvfølgelig i sin gode ret til at nægte mig en tur da det jo er hans cykel.
Hvad er andres mening er prøveture ved handel.
Bare lige sådan en sund lille debat.
Det skal ikke ses som et surt opstød eller noget.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Prøvetur ved privat salg af mc
  • #1   15. jul 2007 Money in the hand.. = Kør du bare en lille tur.

  • #2   15. jul 2007 Jeg ville også være lidt forpasselig mht test piloter for dem findes der mange af...

  • #3   15. jul 2007 Jeg var nok selv blevet lidt tosset hvis jeg var kørt langt og sælgeren viste det... og jeg så ikke kunne prøve,men det er måske en vurderings sag hvordan man opfatter køberen

  • #4   15. jul 2007 Okay, det er os helt iorden, blev bare lidt overrasket, da jeg mener folk er seriøse hvis de gider køre et stykke vej for at kigge på mc.

    Det skal siges vi kom 3 mc´er og alle er næsten nye mc´er og de 2 andre ville selvfølgelig blive tilbage, mens jeg kørte, så der var ikke noget med at vi skulle køre alle sammen.

    Da der var en der prøvede min, lavede vi en aftale om, at hvis han væltede eller noget, så var den selvfølgelig solgt. smiley Sådan en almindelig gentelmann deal.


  • #5   15. jul 2007 @Michael, han viste godt vi var kørt ca 100 km. Så jo jeg blev lidt lang i ansigtet. Jeg køre ikke så langt for sjov, medmindre det havde været på små snoede veje. Dette her var på motorvej med masser af vejarbejde og varme.

  • #6   15. jul 2007 Ja surt fra dit synspunkt,men hvis du ikke har haft penge med, har sælger måske vurderet at det ikke var så seriøst som han ville have det.....

    Kommer også an på hvad i har aftalt osv...


  • #7   15. jul 2007 Jeg ville ikke købe noget jeg ikke havde prøvet først så havde jeg bare fundet en anden mc

  • #8   15. jul 2007 Penge i hånden, eller ingen prøvetur.
    Gentleman aftaler er ikke meget værd hvis en fremmed bukker din bike, uden noget på skrift, hænger du selv på regningen.


  • #9   15. jul 2007 Martin.
    DU ville til enhver tid have fået en tur på min. Men det også kun fordi vi har været ude og køre en tur sammen. Men sælger burde have skrevet det i hans annonce.
    Og igen, ingen regl uden untagelse. Kommer der én og ser på min SP-1, og han har tre venner med som er på mc, så tror jeg han havde fået en tur, hvis han havde virket meget seriøs!
    Lars


  • #10   15. jul 2007 Vi havde ikke aftalt noget specifikt med pris eller prøvetur eller noget i den retning. Jeg sagde til ham at min cykel var solgt om jeg skal af med den om ca 14 dage og derefter ville jeg hente den. Jeg ville såmænd os godt have lagt et depositum, det var dog ikke på tale, da jeg følte han blev lidt mopset da jeg spurgte om prøvetur.

    Det kan godt være det bare er mig der er nærtagende. :o)


  • #11   15. jul 2007 @LArs, tak det er rart at høre... :o)

    Jeg vil da os sige det siger lidt om at jeg er seriøs når vi kommer 3 stk. på hver vores mc. Jeg kunne forstå hvis vi kom i bil og hverken havde hjelm eller noget som helst med.


  • #12   15. jul 2007 Du kunne jo ligeså godt have aftalt at du kom og evt gerne ville prøve den på forhånd.

    Kan godt forstå ham , når du ikke har penge med, havde selv en som var ude at køre på min forrige cykel. vi aftalte at han godt måtte prøve den. han tog så en tur på over en ½ time, hvor jeg bare kunne sidde og glo imens jeg ventede, han's grundlag for ikke at købe cyklen var at koblingshåndtaget raslede ( ja flot makker, det er en møtrik der skal spændes) så føler man sig pænt dum at have spildt benzin og tid på en testpilot.


  • #13   15. jul 2007 @Casper, det er sgu surt sådan noget.
    Jeg spurtge til en lille tur, det vil sige en tur på max 5 min bare lige for at mærke cyklen.


  • #14   15. jul 2007 Jeg tror også kun jeg ville låne min ud til køber hvis der var penge med,det med at man henter om x antal dage er for useriøst til mig så må man kigge på den og komme tilbage når man har været en tur i banken og få en prøve tur....

    Har prøvet da jeg skulle sælge min A4 1,8T der var optimeret at der var mange der gerne ville være testpiloter og så er der dem der bare vil snakke...


  • #15   15. jul 2007 @Mikael, det er fuldt forståligt. Ærgeligt at bruge tid på noget som ikke bliver til noget. Jeg ville dog have været villig til at ligge et depositum.

  • #16   15. jul 2007 Kan godt følge Martin, ville være rassende hvis jeg fik det af vide efter sådan en tur, og hvis det er fordi man er bange for at folk vil stjæle den, så tjek deres kørekort, der står navn og er billed så du kan finde dem senere hen, og det med at have penge med, altså vi har rundet år 2000 så ville ikke have xxx kroner med, skal også ud og kigge på maskine inden længe men tager ikke 30.000 med i kontanter for at kunne få en prøve tur, så må man ned i banken og ordne det der, ellers er sælger også useriøs

  • #17   15. jul 2007 @Peter, jo det er det helt sikkert. Det er bare ærgeligt når man køre så langt. Jeg har skrevet med manden flere gange i løbet af ugen og han har ikke nævnt at det ikke var muligt at prøve uden penge i hånden. Men jo det er helt fair, det er sælges cykel ergo er det ham der bestemmer, det er vi helt enige om. Det var os bare for at høre folks mening. Det er ikke ment som brok.

  • #18   15. jul 2007 Peter > De tre B er nærmest en selvfølge ihvertfald for mig, men det med at skulle ligge penge på bordet synes jeg ikke om, hvad hvis du skal købe en cykel til 160.000? Det er mange penge at have i tasken, så ligger jeg heller bilnøglen som depositum eller ligende

  • #19   15. jul 2007 De gange jeg har købt MC har jeg bare kunne prøve en tur uden penge eller noget, og da jeg solgte den ene igen fik han også lov bare at køre. Synes ikke man skal have penge med for at prøve maskinen.

    Jeg har fx. ikke lyst til at medbringe 70k. når jeg skal ud og prøve en cykel hvis det nu ikke er noget..


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #20   15. jul 2007 Jeg har hele sidste sæson brugt meget tid på at prøve MC'er - faktisk flest privat.
    Jeg har ikke prøvet samme model flere gange.
    Jeg har købt min SV'er hos en forhandler, da det var det bedste tilbud jeg kunne finde.

    Jeg har altid for det første ringet til sælger, og for det andet gjort ham klart at hans er en ud af mange jeg muligvis vil købe og at han derfor både med det samme skulle melde ærligt ud angående prøvetur og ikke skulle forvente at pengene var med første gang.

    Det er kun slået fejl med 3-4 ud af måske 15 MC'er jeg har prøvekørt privat.

    Jeg forventer velvilje fra folk der skal sælge noget, ligesom jeg også altid vil stå ved hvad jeg selv laver - også hvis nu jeg havde bukket en anden mands MC på en prøvetur. På mange områder er jeg ikke, men i sådan et tilfælde ER jeg en gentleman.

    Dem som har modsat sig prøvetur, har jeg meldt klart ud over for - at jeg så desværre ikke var interesseret i maskinen alligevel.

    Hvis nogen nogensinde skal købe min, vil jeg vente på deres udspil, og ikke tage initiativet selv angående prøvetur. Min personlige vurdering af personen når jeg står ansigt til ansigt med ham, ligger så til grund for om jeg vil lade ham prøve den eller ej.


  • #21   15. jul 2007 @Carsten, jeg vil os våge den påstand at jeg er meget seriøs, jeg køre for det første ikke for sjov en masse km på motorvej, det er det kedeligste sted at køre mc og han måtte os gerne være hoppet bagpå. Manden tilbød sågar at komme ned til mig med den, så jeg kunne se den, hvis jeg ikke ville køre til ham, men jeg er seriøs derfor køre jeg gerne til ham.
    Hvis det bare var for en prøvetur kunne jeg være kørt ud til en forhandler 15 km fra mig som os har en brugt, bare ikke i den farne jeg vil have.


  • #22   15. jul 2007 få en tur som passeger

    hvor nemt kan det være


  • #23   15. jul 2007 Jeg ville godtnok også blive lidt knotten, hvis jeg havde kørt ud til en sælger, hvor man ikke kunne prøve maskinen uden at have kontanterne med. Jeg skulle satme ikke ligge og trille rundt med 100k i lommen. Og hvordan kan man være super seriøs uden at have prøvet maskinen? Måske forelsker man sig - måske bliver man skuffet. Det er vel det man finder ud af på en prøvetur.
    Jeg ville ikke tage ud, for at kigge på en cykel uden at kunne få en prøvetur.
    Og på samme måde har jeg det, for dem der ser på de cykler jeg har haft til salg. De skal da prøves! Det er da derfor man tager ud og ser på dem. Nemlig for at se hvordan man sidder på den, eller om den kører som den skal, mislyde og alt andet sjovt.


  • #24   15. jul 2007 @Carsten, det er heller ikke ment som et surt opstød eller noget. Kun ren nysgerighed, om jeg evt. havde forventet for meget. Jeg kan sagtes følge dem der siger nej.

  • #25   15. jul 2007 Martin..

    Lidt OT, men hva gjorde du selv med ham (uden kort) som du lige har solgt din fede SVér til??


  • #26   15. jul 2007 @Lars, hans kammera som os kørte på en SV, kørte en tur på den. Han spurgte om det var ok, og det var det for jeg ville jo gerne sælge den. Han havde for inden gjort mig opmærksom på at han først fik kortet om ca 3 uger, så han ville ikke have den før. Men han virkede meget seriøs, så jeg sagde ok til en tur, Han ville os have den og skal have den når han får kortet.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #27   16. jul 2007 <b>Carsten ¤Nordjylland¤ O</b> - Så længe jeg melder klart ud hvad mine intentioner er, kan jeg ikke se folks problem - og som sagt er det også kun 3-4 som har sagt nej ud af ca 15.
    De fleste har jeg kørt både 50 og 100km - endda meget mere for at prøvekøre, og hvis du mener at kunne spotte det som værende useriøst, har du efter min mening en mistro til folk der stikker meget dybt.
    Havde der været en privat som ville sælge den rigtige cykel til en ordentlig pris, hvor den også var i passende stand, så havde jeg da handlet på stedet.
    Men det var der ikke, så det gjorde jeg ikke.


Kommentér på:
Prøvetur ved privat salg af mc

Annonce