{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.820 visninger | Oprettet:

Afmeldt mc til syn, ejerskifte og plade {{forumTopicSubject}}

Har en gammel cb 125 s (j) som jeg har fået liv i igen efter at have købt den af en mand som havde den stående som havepynt. Den har sidst været registreret i 80'erne. Jeg har registreringsattest i hans navn, plus papirene fra afmelding.

Hvordan får jeg den både synet, registreret og ejerskiftet? Tænker ikke det kan foregå online da den nok ikke er i systemet.

Er det noget en synshal kan klare?

Undskyld hvis det er et dumt spørgsmål, men har kun haft med gamle knallerter at gøre, og der kræver det jo knap så meget papirnusseri.

VH. Emil Havn


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afmeldt mc til syn, ejerskifte og plade
  • #1   23. feb 2019 Den skal synes først, inden du kan få den over i dit navn.

  • #2   23. feb 2019 Det der Google er godt nok ustabilt, nu er det åbenbart nede igen smiley

  • #3   23. feb 2019 Vidste ikke lige hvad jeg skulle google. Det er jo forholdsvis meget der skal gøres, kombineret med den ikke er i de nye systemer.

    Kan jeg syne den, selvom den ikke er i mit navn? Tror jeg ringer til den lokale synshal, i stedet for at spilde jeres tid, men kunne jo være nogen havde prøvet det før...


  • #4   23. feb 2019 Selvfølgelig er den i systemet, hvis den har været på danske plader.
    Er den ikke det skal du betale afgift smiley
    Du kan ikke ejerskifte når den ikke er synet, der må gå max et år efter sidste syn for det.

    Så du skal syne den først, og så kan du få den over i dit navn bagefter.


  • #5   23. feb 2019 Du skal ha fat i en prøveplade... måske ved en synshal, eller på skat dk...

    Når du har fået fat i en, køre du til syn, køber en nr. Plade der.. de kan også sørge for at den bliver om registeret i dit navn..

    Anslået vil det koste små 1500 kr i alt..


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #7   23. feb 2019 Ring til en synshal og spørg om de har en prøveplade. Hvis svaret er ja, så er det bare op på traileren med den og få den synet - så klarer de registrering for dig også, så du kommer hjem med nummerplade på den.

  • #8   23. feb 2019 Jeg vil anbefale at finde en synshal som har en låne/plade
    Og så tage mc'en med på trailer, især hvis der er nogle ting du er usikker på.
    Så kan de nogle gange vurdere hurtigt på traileren om i skal gå videre med et reguleret syn.
    Hvis ikke, så har du ikke spildt en prøve plade, og du ved nu hva der ellers skal til.
    Og du har fået en kanon service der gør at du kommer igen.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #9   23. feb 2019 #8 - Lige netop.

    Og det er mere reglen end undtagelsen, at prøveplader bestilt på nettet, først ankommer efter de er udløbet.


  • #10   23. feb 2019 Der er jeg så, så heldig, at der ikke er så langt ind Til et motor kontor, som kan printe en mens jeg venter...
    Det gør det lidt nemmere


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #11   23. feb 2019 Så nemt er det ikke her i området, men nu er det heller ikke mit problem hvis synsmanden har lyst til at køre en tur uden prøveplade på, så jeg kører altid ting til syn i kassevognen...

    Gider ikke støtte skat.dk idioterne med de 100 kroner.


  • #12   23. feb 2019 Jeg tror også en syns mand har lettere at snakke sig uden om en prøve tur uden plade end vi andre har...

Kommentér på:
Afmeldt mc til syn, ejerskifte og plade

Annonce