{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.265 visninger | Oprettet:

Yamaha BT 1100 Bulldog {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer at skifte min VX 800 ud med en anden V Twin, hvor jeg får en lidt bedre benstilling. På cycle-ergo ser det ud til, at en Bulldog vil være god på det område.
Jeg kan se der er et par stykker her på galleriet der har / har haft sådan en, så vil lige spørge om der noget man skal være særlig opmærksom på når man skal ud og kigge på sådan en?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha BT 1100 Bulldog
  • #1   16. maj 2019 Svjh solgtes et alternativt luftfilter-kit, der hævede den lidt bovlamme motorydelse mærkbart. En pudsig roadster i sin tid, sikkert fin til afslappet kørsel på de snoede veje smiley

  • #2   17. maj 2019 Kan huske i mange af de test der var med den, at den blev beskrevet som en mc til chopper/cruiser folket, som gerne ville sidde lidt mere oprejst.
    Motoren er en gammel sag fra virago/dragster, så der er børnesygdommende løst.

    Hvis man er til svig kørsel, så kan forrøret ramme asfalten, men så har man også presset den.

    Ligesom Richard P, mindes jeg også der var lidt tunkngskit til den, som hævede ydelsen op mod 10-15hk, og sammen med en lidt fastere affjedring kan man nok få et godt stykke legetøj.
    Men på den tur jeg fik på en, virkede den som en fornuftig og hyggelig landevejscruiser.
    Så lidt i samme stil som din VX’er.


  • #3   18. maj 2019 Jeg må ud og kigge/prøve når jeg får en fridag.
    Jeg synes VX'en virker lidt tung i skarpe sving, nok fordi den har cruiser kronrørsvinkel (31°)
    Jeg læste et eller andet sted, at Bulldog har R1 stel, og der er vinklen kun 24°, så den burde vel være lidt mere svingvillig smiley


  • #4   18. maj 2019 BT1100 har helt bestemt ikke et R1 stel.
    Og krønrørsvinklen er 64 grader.


  • #5   18. maj 2019 Tak så lærte jeg lidt idag. Jeg troede kronrørsvinkel var i forhold til lodret, men det fandt jeg så ud af at det ikke er smiley
    Det med R1 stel læste jeg ved en Bulldog her på galleriet, men nu har jeg læst lidt mere rundt omkring og kan se, at de byggede et stel beregnet til denne mc.


Kommentér på:
Yamaha BT 1100 Bulldog

Annonce