{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.413 visninger | Oprettet:

nyt batteri og bat syre??? hjælp {{forumTopicSubject}}

Har lige købt et nyt batter i fra t-hansen med noget batterisyre som jeg selv skal fylde på men fatter ikke en meter af hvad manualen forklarer,, Er det bare mig der er skæv eller? der er kun et lille hul som de kalder exhaust tube eller whatever i manualen.. og hvordan holder jeg styr på om jeg fylder op på lower eller upper level?`Det sygt besværligt det her.

*preparation for filling:
"take off the sealing tape and remove the vent plugs ONLY right before filling the electrolyte if your battery is equipped with a long exhaust tube, cut off its sealed end at about 3 cm from the tip if your battery has a short sealing tube and is supplied with a seperate long tube pull of the short one and replace it with the long one."

*Filing electrolyte:
Fill the battery with electrolyte/dilute sulphuric acid) with a density of 1280. Fill to the "UPPER LEVEL" as inficated on the battery. the electrolyre temperature should not be over 30C when filling* leave the battery standing for half and hour after filling the electrolyte level may fall during standing. refill again to te "UPPER LEVEL"

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Trappevask 1.700 kr.
  • Rådgivning og montering af ovn 1.290 kr.
  • Rengøring ifbm. fraflytning af ældrebolig 600 kr.
  • Hænge tv op på væggen 205 kr.
  • Fejning og vask af 3 hovedtrapper. Rengøring af to mindre toiletter 900 kr.
  • Toilet som løber. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nyt batteri og bat syre??? hjælp
  • #1   13. aug 2007 forstår ikke og kan ikke finde hvor jeg skal fylde på.

• #2   13. aug 2007 Kan du ikke skrive et link til det batteri

• #3   13. aug 2007 Du skal fylde syre på hver celle op til "UPPER LEVEL" mærket på batterisiden..

Lad det stå ½ time og fyld igen op til "UPPER LEVEL" mærket.

Ikke så svært.

• #4   13. aug 2007 Er der ikke 6 propper i toppen af batteriet?
    Af med dem, og i med noget syre. Lad det stå mellem en ½ og en hel time, og fyld igen op til stregen "UPPER LEVEL"

Kræver ikke den store eksamen. :o)

• #5   13. aug 2007 Og sidder der en prop på siden af batteriet, så skal du have den af, da det er til udluftningen af batteriet

• #6   13. aug 2007 http://www.thansen.dk/products.asp?c=1166028535&n=1432257146

det enten det i midten eller til venstre tror de er ens..

• #7   13. aug 2007 ok men boxen er jo hvid hvordan kan jeg se hvor jeg har fyldt op til`? og hvordan kan man fylde op til mærket TO gange? siver det ned første gang eller så noget? Skal jeg fylde på hvert hul eller kun et hul? i siger nogle forskellige ting kan jeg læse

• #8   13. aug 2007 Jep. Du skal pille de 6 propper af der er i toppen. Det er i de huller du skal fylde syre i. Og de skal selvfølgelig lukkes til igen.
    Husk at pille den røde beskyttelses-tut af. Og sæt evt. den medfølgende slange på så den når ned til under MC'en. Det er til overskydene batterisyre, så laver det ikke skade på malingen.

• #9   13. aug 2007 et hul skal fyldes af gangen, stille og roligt, når du fylder i kan du se blycellen igennem det hvide, nu fylder du op så væsken er over blycellen på alle 6 huller, så fordeler du resten

• #10   13. aug 2007 Der er 2 streger på siden af batteriet.
    Det er dine indikator for batterisyre. Syrestanden skal være mellem disse 2 streger.
    Du skal fylde syre i alle 6 rum.
    Grunden til at du skal efterfylde er at, den kemiske process der sker når du hælder syre går at noget af syren fordamper. Derfor efterfylder man.

• #11   13. aug 2007 ja der sidder en prop i siden har taget den af og sat slangen til står med 1 liter batterisyre og undrer mig over hvordan det skal komme ned i de små huller der.. regner med jeg skal bruge en trakt eller noget?

• #12   13. aug 2007 Hej blah s, det er lige så simpelt som Jan K (kjellerup) beskriver det.

Hvis du kigger på dit batteri, så kan du se at der står upper & lower level på siden af det, det er alt hvad du skal bruge som målig, idet du faktisk kan se syre Niveauet stige i batteriet, mens du hælder i hver celle (hver prop repræsentere en celle) så på med vanten og igang, mere er der faktisk ikke i det.

• #13   13. aug 2007 Bodie B> Hvad mener du med at han skal <i>fordele resten</i>?

• #14   13. aug 2007 ja en lille tragt vil være en god hjæp

• #15   13. aug 2007 Har selv lige købt batteri og syre ved T Hansen. Hvis du hælder lige så stille, så er det næsten muligt at hælde i uden at spilde en dråbe. Bare tag den med ro.
    Og husk at dække af under batteriet, de det jo er syre. Det skal helst ikke havne på tøj og fingre.

• #16   13. aug 2007 Michael H> Jeg vil kun anbefale det til nyrer maskiner, da de skal impuls-lades. Havde et vedligholdelsesfrit batteri på min, men spændingsregulatoren smadret det. Derfor skiftet jeg til et godt gammeldags blybatteri.

• #17   13. aug 2007 ok lyder simpelt nok nu jeg pillet de seks propper af og fylder op til imellem upper og lower venter ½-1time og checker hvor langt syrestanden er faldet så fylder jeg op til mellem upper og lower igen..så sætter jeg propperne tilbage i? eller skal de også være sat i den time man venter også`?

har også et andet spørgsmål.. ville det være ok at fylde den op og først lade den om et par dage? har nemlig ikke lige en mc lader her og nu får først en på onsdag men vil gerne fylde nu hvis der ikke sker noget ved den står et par dage.

• #18   13. aug 2007 Du venter bare med at sætte propperne i til du har efterfyldt.
    Ja det kan sagtens tåle at vente. Ingen problemer der.

• #19   13. aug 2007 nop har ikke fået den startet men er 100% sikker på problemet ligger i batteriet så skal have sat det nye i.

• #20   13. aug 2007 ok tak for svarene prøver det hele imorgen.

Kommentér på:
nyt batteri og bat syre??? hjælp

Annonce