{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  chang jiang ejer herinde
  • #1   15. aug 2007 Det ligner da i høj grad noget licensproduceret URAL, så nogen her må da vide et eller andet

  • #2   15. aug 2007 ja de håber jeg også knud..
    Har ladet mig fortælle at russerne og kineserne kopierede bmv r71 hver for sig..

    (link fjernet)

    Russerne kalder deres ural og kineserne chang jiang..


  • #3   15. aug 2007 jamen hjemmesiden du liker til er da en importør...-kan han ikke hjælpe dig?

  • #4   15. aug 2007 jo jo han har fortalt en hel del om den, rigtig flinke mennesker. Men kunne godt tænke mig hvis jeg kunne komme i kontakt med nogle ejere af dem


  • #5   15. aug 2007 mon ikke det er noget af det samme at have som ural?...-for dem er der jo nogen af herinde...

    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_alle.asp?brand=Ural


  • #6   15. aug 2007 ja det er det, russerne kalder dem bare ural, mener jeg at have forstået.

  • #8   15. aug 2007 Hej Per.

    Jeg ejer sådan en Chang Jiang, eller rettere har en totalt nyrestaureret til sag. (noget pænere end den du linker til IMHO):

    (link fjernet)

    Restaureret på fabrik i Kina og så fragtet her til DK. Har kun kørt ca. 45 km som prøvekørsel (af mig) for at teste at alt er ok. Der medfølger dækken til sidevognsbrønden. Den er synet/toldsynet og afgiften er betalt. Er klar til at køber henter nummerplade.

    Sælger den for kr. 32.000. Årgangen er iøvrigt 1958, dvs. den har veteranstatus
    (kan forsikres for ca. kr. 200 om året og vægtafgiften er ca. kr. 145 pr. år ).

    Du er velkommen til at ringe til mig på 51 807 808 hvis du ønsker mere info.

    mvh
    Lars






  • #9   15. aug 2007 Nå ja, glemte dig lige at fortælle dig lidt om Chang Jiang.

    Russerne lavede omkring 2. verdenskrig en kopi af Tyskernes BMW R71, som de kaldte M72 (meget identisk med den senere K-750 som nok er lidt mere kendt). På et tidspunkt midt/sidst i halvtredserne begyndte kineserne så at lave en kopi af denne M72, og pånær lidt modernisering af el-anlæg etc er de Chang Jiang'er der laves i dag grundlæggende den samme cykel som dengang (sålænge vi taler sideventil-motor udgaven)

    Alt i alt virker Chang Jiang som lidt bedre kvalitet end de Ural og Dnepr jeg har set/prøvet.

    Hvis du vil søge lidt på modellen jeg har til salg så hedder den officielt Chang Jiang 750 M1M.

    Glemte så lige at nævne at den også har bakgear (ret sjovt at køre baglæns på en mc. Kræver lidt tilvænning smiley








  • #11   16. aug 2007 takker lars slår lige på tråden i løbet af dagen hvis det er ok..
    Peter: efter hva jeg skulle have fået fortalt skulle den være god, robust bygge og motoren er en firtakter. Elstart og bakgear rimeligt sejt af en model 59'er


  • #13   16. aug 2007 Mig bekendt kan den fine kineser cykel ikke indregistreres som ny. Da den ikke overholder Euro 2 normen. Og efter 1/1 2008 Euro 3 normen. Den er jo bygget på gammel motorteknologi fra 1932!

  • #15   16. aug 2007 Hej Peter.

    Mange af de gamle Dnepr/Ural/Chang Jiang'er har alle været restaureret en eller flere gange i deres liv, og hvordan de holder fremover, både kosmetisk og km-mæssigt i motoren, har en del at gøre med hvordan arbejdet er lavet og om der er brugt lejer osv fra den vestlige verden. Specielt de originale dele fra Rusland er, eller var i hvert fald indtil for nylig, noget værre bras. Dårlige lejer, dårlig forkroming etc.

    Man kan ikke komme uden om at det er primitiv teknik og at cyklen er bygget af godt gammeldaws jern - ikke så meget alu og rustfrit her, så selvfølgelig skal der en del vedligeholdelse til.

    Hvordan ejeren behandler cyklen spiller en stor rolle for hvor mange km der er i sådan en motor. Det er og bliver teknik fra før 2. verdenskrig som Jan også skriver, så man skal selvfølgelig behandle motoren med lidt respekt og ikke forsøge at køre som man typisk kører en japansk sportcykel, samt overholde olieskift til punkt og prikke osv.

    Men netop den gamle teknik er det som gør disse cykler så charmerende. Når sådan en stor 2 cyl. boxer med sideventiler står og prutter som en fiskekutter, så det er det svært ikke at blive lidt begejstret smiley








  • #16   8. sep 2007 For en god ordens skyld vil jeg også lige i denne tråd gøre opmærksom på at cyklen er solgt.

  • #17   3. feb 2008 hej
    prøv at kigge her
    (link fjernet)
    han er begyndt og impotere kinesere 750 ccm med og uden sidevogn
    hilsen Jørgen


  • #18   3. feb 2008 hej igen
    vi har en i russerklubben der kører på en ural med kineser motor 750 topventillet han er utroligt glad for den
    den har elstart og noget nemmere indstilling af platiner
    bedre generator
    hilsen jørgen


  • #19   21. maj 2009 hey jeg har sådan en fætter . . . . www.bikergreven.dk og er utrolig glad for den . . . har kørt 8ooo km siden jeg købte den ....

Kommentér på:
chang jiang ejer herinde

Annonce