{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.056 visninger | Oprettet:

Regnvejr {{forumTopicSubject}}

Hej mc folkens

Jeg har lige et spg.

Tit hører man om at det ikke er godt at køre i regnvejr for Motorcyklen. Er det på nogen måde skadeligt for motorcyklen eller er det en skrøne. Jeg er bare lidt nysgerrig. Kører selv i regnvejr nemlig. Der har jo næsten ikke været andet i denne sæson indtilvidere.




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Regnvejr
  • #1   19. jun 2019 Aqua planing er særligt farligt for MC folk, men teknisk er der ingen forhindringer, bortset fra åben indsugning.

  • #2   19. jun 2019 Steen a

    Ok tak for svar. Man ser bare tit på salgsannoncer at de skriver at den aldrig har kørt i regnvejr. Så jeg undrede mig over om det var noget teknisk.



  • #4   19. jun 2019 Jeg har kørt mange tusinde km i regnvejr gennem årene og har aldrig nogen problemer
    Så længe ens scooter er i orden burde det ikke give nogen problemer
    Andet end som oven nævnte siger
    Pads lidt på vej striber - fodgænger felter og brønd dæksler


  • #6   19. jun 2019 Min cykel er lavet af sukker, dvs vand og sukker er lige med EKSTREM DÅRLIG KOMBI smiley

  • #7   19. jun 2019 Aqua planing har jeg prøvet da jeg kørte omkring de 200 og kom under en bro, mcdæk er gode og så i regnvejr

  • #8   19. jun 2019 Regnvejr bliver næppe et problem i dag, her på Hovedøen tilhvertifald, men ellers bestemmer du jo selv, om du vil tage din cykel ud og køre i regn.

    Det er jo ikke sjovt, så jeg gør det kun på langtur, hvor jeg må og skal videre. Aldrig til hyggeture for rengøringen tager så lang tid bagefter den kedelige køretur smiley


  • #9   19. jun 2019 Min krop kan ikke lide at køre i regn. Motorcyklen er jeg ligeglad med. Livet er ALT for kort til hysteri smiley

  • #10   19. jun 2019 Det er vist kun en smagssag.. smiley
    For nogle er MC’en en ‘altertavle’, der burde hænges på væggen.. smiley
    For mig er det en ‘schweizer kniv’ der teknisk altid er på toppen, men ikke sikkert jeg lige har fået vasket blodet af.. smiley
    Og faktisk (modsat rygtet) ER MC dæk bedre i fht. Aquaplaning end bil dæk
    smiley
    ( kontroversielt at nævne her - I know smiley )


  • #11   19. jun 2019 Aquaplaning er dælme svært at opnå på MC. Det er et meget lille areal de skal ryddes for vand.

    Da jeg var studerende havde jeg kørt et BT016 (sport-ish dæk) helt blankt. Skiftede det til et halvskidt touringdæk. Det slap meget meget før det blanke sportsdæk. Så gummiblandingen er vigtigere.


  • #12   19. jun 2019 Min længste tur i regnvejr var Calais - Als på én dag på en ged fra'76 og alle overlevede i fin stil, selvom bygen varede fra Normandiet til Padborg...

  • #13   19. jun 2019 Fer, i vandfyldte langsgående lastvognsriller er det nu ikke svært at opnå aquaplaning på en mc. - selv ikke på en langturslæsset 80er-cykel med relativt smallere, ellers gode dæk og deraf højere fladetryk...

    ...har oplevet det på langtur både i USA og i Sydtyskland. Og syntes ikke det var spor sjovt nogen af gangene smiley


  • #14   20. jun 2019 Jeg gider simpelthen ikke køre i regnvejr... og gider slet ikke rengøre min motorcykel efter regnvejr... Kræver AL for meget af mig. Men sker der at jeg er uheldigt at vandet kommer, så må jeg jo bare bruge den tid det tager efter at vaske og polere diverse ting smiley

    Har en gang kørt til Sverige på ferie, der regnede det så meget, at jeg kunne tømme støvlerne for 1 liter vand tror jeg smiley

    Overvejer nogle gange en ekstra maskine som ikke gjorde noget den var beskidt og kørte når der var vådt.


  • Peter S
    Peter S Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
    #15   20. jun 2019 Har Aqua planet på tværs af Lillebælts broen, ikke så fed en oplevelse, der skete ingen ting, gled stille og roligt fra yderspor til indersiden af inder spor hvor der var bid igen, fart ca 120 km/t. Bort set fra denne hændelse holder jeg faktisk af at kører i regnvejr, det er lidt en zen oplevelse.

  • #16   21. jun 2019 Når folk skriver en motorcykel aldrig har kørt i regnvejr, er det ligesom bilforhandleren siger at bilen er kørt af ældre ægtepar... Altså 100% BS.

    Der er intet farligt for mekanikken/elektronikken ved at køre i regnvejr, bare hold afstand med højtryksrenseren når du vasker, ellers kan de godt lide vand.


  • #17   21. jun 2019 Richard

    Lyder dælme ubehageligt!


  • #18   21. jun 2019 Den ene kører jeg kun på i fint vejr og den anden kører jeg på i al slags vejr, og finder gerne noget pløre at kører i, der er heller ikke så mange folk på skovtur i regnvejr, så det er fedt nok smiley

Kommentér på:
Regnvejr

Annonce