1.285 visninger
|
Oprettet:
Gearing på Honda VF 1000 F {{forumTopicSubject}}
Er der nogen her på forumet der har prøvet at geare en Honda VF 1000 F om, og hvad opsætning.
Jeg synes den tager for mange omdr. ved 80 her køre den 3500.
Min Fj 1100 kørte kun 3000 omdr ved 80 det er målt med GPS.
Er der nogle fif til at få Honda``en til at styre bedre eller ligeså godt som Yamaha``en.
Honda``en køre med contiental dæk Yamaha``en kørte Bridgestone.
Og Nu spørger jeg her på forumet og ikke google.
Mvh Flemming .
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 82 MC-er: 9 Annoncer: 1 Emner: 240 Svar: 20.530
https://www.gearingcommander.com
En tand eller 2 mere foran vil give dig det fald i omdrejninger.
Mht køreegenskaberne, så start med at se på din affjedring.
maj 2008
Følger: 8 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.116
Kan du ændre styret, så du kommer længere frem og ned over geden? - virker altsammen positivt på en VF1100S, så hvorfor ikke også på en VF1000F
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 61 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 2.277
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 82 MC-er: 9 Annoncer: 1 Emner: 240 Svar: 20.530
Da modellen var ny var den tiltænkt at være en sportslig MC, og til det formål er det at foretrække, at der er lidt højere omdrejning med hurtigere respons på gassen til følge.
Folk der køber en VF1000 i dag, gør det næppe pga de sportslige egenskaber, men mere for de roligere touringkvaliteter den besidder. Og her er det ønskeligt med lidt lavere, og dermed roligere, motorgang.
Fabrikanten skal ramme bredt, men hvis brugeren har mere specifikt/snæver brug for øje, så er det tit brugbart at ændre på gearingen
maj 2008
Følger: 8 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.116
Kunne være lignende overvejelser værd på en VF1000F m.fl., +/- i gearing.
jan 2010
Følger: 1 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 59
Mht . køreegenskaberne så slår den ikke FJ``ern maskinen. Den her er med 18``forhjul.
Jeg kan mærke den er lidt højere , motoren er meget smallere og stellet ligeså.
Da jeg fik min Vmax sidste år ,blev jeg meget fasineret af v 4 motorene .
Jeg har næsten altid kørt Yamaha , men tænkte at jeg ville prøve Honda``s V 4.
Men jeg må igang med at prøve at sænke maskinen om det skulle hjælpe på styrringen.
Og prøve med anden gearing , eller så må jeg tilbage til Yamaha igen.
Nu vi taler køreegenskaber så er Vmax``en ikke god til sving , men elsker at køre ligeud i en fart
Tak for kommentar til alle
Mvh Flemming.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 82 MC-er: 9 Annoncer: 1 Emner: 240 Svar: 20.530
Det er touring udgaven. Den får du ikke til at styre ligeså godt som FJ. Den almindelige VF1000F har samme hjulstørrelsen som FJ
maj 2008
Følger: 8 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.116
http://kleinjung.de/techdata/
Så den årgang kan helt sikkert få radialdæk, der uden tvivl vil lette den i sving
maj 2008
Følger: 8 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.116
Når du har fundet de bedste dæk til dit behov kan du prøve at sænke styrkronen på forgaflen hhv hæve bagenden og finde styr/styrgreb, der flytter dig frem og ned over cyklen. Men start med dækkene
jan 2010
Følger: 1 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 59
Ang styrring , så har jeg fået tjekket stelnr på Hondaen og det viser sig at være en 85 i stedet for en 91 på reg attest. Kunne måske være noget import eller overgemt maskine .
Men når den er en 85 så skal den jo have et 16`` forhjul med 120-80x16 så tror det er her den underlige styrring den starter .
Skal ikke længere frem eller ned over cyklen , da jeg får ondt i håndledene hvis jeg ``hænger``hen over mc``en . Når jeg sidder på min Vmax så sidder jeg perfekt , er godt klar over at det er forskellige cykler .
Findes der Højere styr til VF 1000 , er der nogen her der har prøvet det .
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 82 MC-er: 9 Annoncer: 1 Emner: 240 Svar: 20.530
Du kan trække benene en cm op i gaffelbroen, og se om ikke det giver en anelse hurtigere indstyring, og så evt hæve den bag.
Evt kontakte Hagon i England, for st høre on de kan hjælpe men en længere og hårdere bagdæmper
jan 2010
Følger: 1 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 59
Det ser ud som om man ikke kan sænke gaffel benene pga luft affjedringen
Vender lige tilbage senere . Nu vil jeg holde sommerferie
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 82 MC-er: 9 Annoncer: 1 Emner: 240 Svar: 20.530
jan 2010
Følger: 1 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 59
Jeg skal nok vende tilbage når styregenskaberne er tilfredsstillende
Ind til da må jeg nok ``nøjes`` med min V max , så kan man jo skræmme livet af folk der tror det bare er en chopper de kan tage i optrækket
maj 2008
Følger: 8 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.116
Men godt du fandt det hjul, du ønskede dig
maj 2008
Følger: 8 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.116
De europæiske '85 VF1000Ff og -F2f Bol d'Or og '86 (sjældne, kun nogle få hundre til F og ES) VF1000Fg og -F2g Bol d'Or havde 18" forhjul.
At finde en specifik VF1000F/F2's landevariant ud fra stelnr, motornr. og karburator-ID forudsætter at tungen placeres helt lige i munden, da Honda's tildeling af modelnr. og stelnummerserier til de forskellige canadiske og europæiske landevarianter af VF1000F/F2 er usædvanlig uoverskuelig som vist i den tyske tabel nederst.
Med USA-varianterne ser det sådan ud:
http://www.honda-v4.com/sabmag/framecodes/vf1000f.gif
http://www.honda-v4.com/sabmag/framecodes/vf1000f2.gif
jan 2010
Følger: 1 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 59
jan 2010
Følger: 1 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 59
Fortsat god søndag . Mvh Flemming.
maj 2008
Følger: 8 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.116
Mht din over efter at køre sports-VFen som din chopper, er lavt omdrejningstal ingen kvalitet i sig selv. På de klassiske VFere er smøring af knasterne af vital betydning for knasternes levetid, ligesom korrekt service og justering er det på alle MC. Du kan læse en del om VFerne og deres setvice- og smøringsbehov her:
http://wiki.sabmagfaq.org/ValveTrain.html
Uden det nævnte oil mod bør du ikke køre med mindre end 4kRPM selv ved driftsvarm motor, med det ville jeg ikke køre (rulle) under 3,5. Du kvæler motoren på alle måder og får næppe nogen god køreoplevelse heller
Køb hellere en chopper igen, hvis lave omdrejninger i sig selv er vigtige for dig
jan 2010
Følger: 1 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 59
Nu er det heller ikke for at jeg ligger og nuller afsted , og den kan sagtens trække den gearing den har fået og lidt til .
maj 2008
Følger: 8 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.116
Efter stikprøver på en håndfuld Hondaer må jeg dog på det kraftigste advare dig mod at fatte beslutninger ud fra data på den nævnte za site. Enten har de ingen datadisciplin,eller også bygger deres data på ukorrekte kilder. Pinligt, for formålet er ædelt nok
jan 2010
Følger: 1 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 59
Med hensyn til hvad der er rigtigt eller forkert så hjalp det.
Fandt en side med specifikke data på Honda og det var ikke den der henvises til her , og vil sige der er mange. Men min er en SC 19
Så den kommer enten fra Frankrig eller Schweitz . og har fundet frem til at denne her skal have 16 `` forhjul .
Mvh Flemming.
maj 2008
Følger: 8 Følgere: 9 Emner: 8 Svar: 1.116
Og ja, der findes mange kilder med data til mc'er, både gode og dårlige, som dit eksempel viser. Sikrest at holde dig til producenten. I ovennævnte stel- og motornummerfortegnelsr fra Honda's reservedelsliste burde du ved at sammenholde de to plus karburator-ID-en se, om din cykel er en CH eller F. Med mindre altså at motor og/eller karburaorer også er blevet skiftet til do fra en anden variant
Er det en CH-variant, var motorydelsen muligvis lavere. Det kan du se i CH-brochuren for den årgang og muligvis også i den tilhørende service manual. Reservedelslisten vil vise dig, hvilke motodele, der i så fald adskiller den fra den generelle EU-variant og de øvrige
Gearing på Honda VF 1000 F