{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  20K = Kineser???
  • #1   1. sep 2007 Kommer lidt an på hvad man er til. Kineserne i den prisklasse er jo overvejende choppere. Og de er på 250cc og 18-20 hk, mens GS500 og CB500 har mere end det dobbelte.

  • #2   1. sep 2007 Men er der ryk nok i de gamle cykler der?? Altså nu kører jeg normalt i bil, og har ikk mc kort endnu, og har faktisk aldrig prøvet at fyre en mc af... Så der skal nok ikk meget til at imponere mig smiley

  • #3   1. sep 2007 En CB500 har 58 heste og rykker vel 0-100 på 5½-6 sekunder. Det er rigeligt hurtigt til at "jorde" stort set alle biler på danske veje.

    Kineserne er der i mod en helt anden sag - topfarten ligger på beskedne 110-120 km/t. Og fra 0-100? Ja, det er nok nærmere afrivningskalenderen end et stopur, man skal bruge ... smiley


  • #4   1. sep 2007 køb en brugt gs 500 såå for en kineser tror jeg du bliver for hurtig træt af smiley

  • #5   1. sep 2007 Det med køb af motorcykel er jo i høj grad en temperamentssag. Hvad kan man nøjes med?

    Min nuværende (by)-motorcykel er på 150cc og har 12 vilde hk. Men køreglæden fejler faktisk ingenting.


  • #6   1. sep 2007 Så skyder jeg lige det kineser ud af hovedet igen smiley Jeg tænkte bare at de var så skide billige, men man får vel også hvad man betaler for.... Men 20K er sgu ikk meget... For 17K kan man få en sprit ny v2'er... det lyder jo tiltalende.. Men de skulle nok bare have haft en lidt større motor.. Er der nogen af jer, der ved, om der evt. er ydklip af sådan en kineser motor?? Eller bare en film, hvor man kan høre hvordan den lyder??

  • #7   1. sep 2007 Køb en gammel cykel (japanaer) til den pris.. den både kører bedre og holder længere..

  • #8   1. sep 2007 På Youtube. Søg under Jinlun eller Regal Raptor, så kommer der nogle stykker....

  • #9   1. sep 2007 Og Lifan

  • #10   1. sep 2007 Xander - Nu får jeg sikkert på puklen, men jeg har kun hørt at jeg skulle holde mig væk fra den gsxr250'er der... Den havde jeg også kigget på i starten, men jeg har talt med en forhandler af mc'er som siger at de tager ALT for mange omdr. og med de km. de efterhånden har gået, er de ved at være færdige... Ellers en meget flot cykel synes jeg, men jeg tror sgu ikk at jeg tør..

  • #11   1. sep 2007 Jeg har bare ikk rigtig hørt positivt om den, andet end fra dem der har den, og så de argumenter jeg selv kan komme med smiley Jeg synes jo at den er fed, og til billige penge - og se, det er sgu noget jeg kan li'.... Bare ikk hvis jeg så skal rep. den for mange penge... Så jeg suger lige lidt viden til mig det næste halve år, inden jeg beslutter mig for et endeligt valg .-)

  • #12   1. sep 2007 Jep J - Det er da også smartere ar researche lidt først, og ikk bare gå ud og købe det første og det bedste... Og desuden er det vidst heller ikk meget glæde jeg ville kunne få en en cykel nu (da vejret ikk er det fedeste, og jeg endnu ikk har mc-kort)..



  • #13   1. sep 2007 Hey

    Du skal helt sikkert IKKE købe en kineser!
    Jeg havde "fornøjelsen" af at testkøre én Jinlun for MCTC sidste år, og aldrig har jeg oplevet noget lign. Det er efter min mening det værste skrammel man kan købe, og jeg vil til enhver tid foretrække en 45 knallert i stedet. For på den tror jeg helt sikkert man får mere køreglæde.
    Som nogle af de andre skriver, så køb dig en ældre japaner. Jeg startede selv med en Honda CB 450S, og noget lign. vil helt sikkert være en god start. De gamle japanere er driftsikre, og reservedele kan sagtens findes selv om den måske er over 25 år gammel.
    Jeg vil dog råde dig til at finde en 4 cylindret. Jeg synes helt klart det lyder bedre end 2, men selvfølgelig, hver sin smag.

    Held og lykke med jagten.....


  • #14   1. sep 2007 Du kan da også købe en ny japser, YBR 125, CBR 125 også videre kan ervherves enten fra ny eller med et par år på bagen under de 20.000, de kører godt nok ikke mere end 110-120 på motorvej, men tilgengæld er de økonomiske, mere slidstærke end kineserne og bedre finish, spørgsmålet er så om du kan leve med den lave topfart, for acceleration er skam rigelig til at trække fra bilerne

  • #15   1. sep 2007 Jeg har været ejer af 2 kinesiske ATVer som jeg brugte hver dag om sommeren i mit landbrug. De var billige, men også meget dårligt lavet. Det kan let ødelægge ens gode humør at skulle lave håbløse reperationer på næsten nyt grej.
    Køb en gammel japser, og sørg for at få en af dem der er rigtig mange af. Så får du aldrig problemer med at skaffe brugte dele, og hvis der er noget du ikke kan finde ud af at lave, spørger du bare herinde, og straks er du i kontakt med nogle stykker der præcis ved hvordan din cykel er skruet sammen.


  • #16   1. sep 2007 simon j, jeg læste en artikel i går inde på mcnews, der havde de prøvet den, og der havde den faktisk ikke nok acc til at rykke fra bilerne! :oD om det forholder sig sådan ved jeg ikke, har aldrig prøvet af dem, men lidt pudsigt! ;o)

  • #17   1. sep 2007 shit det var da egentligt hurtigt jeg fik svaret på den! :oD

  • #18   1. sep 2007 Nikolaj K: kørte næsten alle timer hos kørelæren på sådan en YBR og der var ingen problemer, selvfølgelig er den langsom hvis du sammenligner med en r1 eller noget, og op til de 80 er der ikke meget forskel på den og en gs500 synes jeg

  • #19   1. sep 2007 okay, næh der sker selvfølgelig heller ikk så meget, men omvendt, startede selv på en gpz500, og det var sgu rigeligt den første måned!

  • #20   1. sep 2007 Xander: hvis han i forvejen har kigget på en kineser, kan jeg fortælle dig at CBR'en er hurtigere og har bedre køreegenskaber

  • #21   1. sep 2007 simon=helt sikkert, men han skriver jo også han ikke har prøvet nogen af dem!

  • #22   1. sep 2007 jeg siger bare hvad jeg oplever, og jeg har ikke mødt en bil der trak fra den, men selvfølgelig kommer det også an på hvad man er vant til, men i modsætning til gs500 og gsx 250, så trækker den nede fra 2000 rpm hvilket gør at den kommer hurtigt ud af starthullerne

  • #23   1. sep 2007 øh simon, har du egentligt prøvet en?

  • #24   1. sep 2007 Jeg er opsat på at de skal være en 4-takter.. Ellers lyder det lidt for knallert-agtigt... Så de der 125, er udelukket... Eller Honda'en er 4-takter ikk?? Men den er stadig lige så lille som en 45 "mc"..

  • #25   1. sep 2007 Xander: I bytrafikken fra rødt lys, kan bilerne ikke følge med en 125ccm maskine, eller for den sags skyld en 250ccm kinøjeser.

    Kris H: Jeg vil nu kun bekræftige det du har hørt, med at man skal holde sig fra micro-gixxeren. Modellen var aldrig tiltænkt det europæiske markedet, hvilket betyder at billige uoriginale reservedele kan være svære at finde, og de originale er der lang leveringstid på.
    Alm. sliddele såsom bremser, kædekit og kronrørslejer er intet problem, det er mere når det kommer til reperationskit til bremsemaster og caliber, eller nye gaffelfjedre eller bagsvingerleje og alle de andre ting som er på en 15 år gammel mc.
    Med mindre du finder en velholdt gixxer250, kan det gå hen og blive en dyr første mc.
    Prøv at se efter en Honda CB450s. Den er lidt overset, men har ingen typiske fejl, så der er det kun tidligere ejers passen og plejen man skal se efter.

    /
    Jesper


  • #26   1. sep 2007 Nikolai K: Det har jeg da, ellers ville jeg ikke kommentere på den.

    Kris H: Det er 4 taktere

    Xander: Kan godt være du har ret, men det følsen som om der er mere træk i de små maskine ved de lave omdrejninger frem for en gs500, og om min hovedregning er forkert håber jeg ikke, jeg siger bare at hvis jeg skulle vælge tog jeg en "Lille" da jeg her synes man for mest for pengene, men smag og behag

    Og undskyld stavefejlen smiley


  • #27   1. sep 2007 Tror ikke de små maskiner larmer mere end de store, de nye euro3 krav eller hvad det hedder stiller jo også krav til lyden og der er jo forksel på hvor hurtigt en mc føles

  • #28   1. sep 2007 Xander: Jamen din gixxer kan jo heller ikke trække fra en porshe, så den er jo også for lille.... Jeg taler om generalt set. Det er langt fra alle biler der er mercedes-taxi's. En ganske alm Astra 1,8 eller corolla 1,6/1,8 (som er de biler hr og fru danmark har) kan ikke følge med de små maskiner.

  • #29   1. sep 2007 du kan da prøve at kigge på mit det ene klip. der starter jeg min Raptor, hvor den står og køre lidt. Der er original udstødning på så det er ikke nogen vild lyd.

    Nu har jeg selv prøvet at køre kineser og jeg syntes bestemt ikke at min er noget skrammel. Den kan sagtnes følge med bilerne i optræk så længe man altså køre i byen eller på landevejen.
    Har dog købt en anden, da jeg gerne vil have en med en god gang optræk og så bedre komfort på længere ture, for mig og eventuelt med passager. Det er et hårdt sæde, men det kan jo skiftes.


  • #31   1. sep 2007 Hold dig fra det Kinesiske skrammel.
    Der er aldrig kommet noget godt ud at det land andet end det
    man kan sprænge i luften med det samme.


  • #32   1. sep 2007 Anders U: De første Geely Puma der kom til landet for et par år siden er da stadig godt kørende, Dadyw Regal Raptor modellerne er i høj kvalitet, og skal nok holde ligeså længe som en tilsvarende japaner.
    Men ja, der findes også noget skrammel der fra. Men det er ikke alt. SVarer til at jeg siger "Hold dig fra japanske MC'er. De ruster op på under 5 år og bruger olie" bare fordi jeg fokuserer på et japansk mærkes ene produkt....


  • #33   1. sep 2007 Absolut ingen kineser, skal det være nyt og firetakts, så køb en cbr 125, er vistnok lavet i kina, men stadig med en ordentlig producent i ryggen, og garanti for reservedele mm. Ellers en af de nævnte ældre japsere...

  • #34   1. sep 2007 Peter
    Ha ha tak for den titel smiley

    Du er hermed tildelt titlen "Ugens spasser"
    Nej. . . det tager jeg i mig igen tror bare at du er en spasser generelt :-))

    Hvad har du at have det i? Hvad med at du fik solbrillerne af
    og kikkede på sagerne.

    De har ikke lavet noget af ordetligt kvalitet siden muren.

    Kris
    Hold dig langt fra fra det skrammel. Det ender bare med
    at du slår dig selv ihjel.

    mvh Anders

    også venlig hilsen til dig spasserpeter




  • #35   1. sep 2007 Ha ha. . . tak for det Peter
    Så vil jeg se tiden an og håbe at jeg bliver klogere smiley


  • #36   1. sep 2007 smiley

  • #37   1. sep 2007 damn. . . jeg så slet ikke du kørte på en kineser
    Ja så er jeg jo selv ude om det ha ha :-))

    Jeg havde lige læst et indlæg om dyrevelfærd ( mangel )
    i kina så jeg gav den nok lidt mere gas en godt er. . .


  • #38   2. sep 2007 øøøh, undskyld jeg blander mig, men saglig diskussion, er det at kalde hinanden for tumpe og spasser? :oD

  • #39   2. sep 2007 joe, det kan da godt være, men nu mente jeg nu heller ikk noget ondt med det! ;oD

  • #40   2. sep 2007 Er det ikke mest Andrea der kan hakke? jeg mener Kaj har ikke noget næp at hakke med

  • #41   2. sep 2007 Hvad med Bamse og Kylling :S

Kommentér på:
20K = Kineser???

Annonce