{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.012 visninger | Oprettet:

Så havde jeg første tur i asfalten;-( {{forumTopicSubject}}

Ja så blev det min tur til at ryge på røv og albuer;-( og fuck hvor gør det ondt. Jeg er nu hjemvendt fra skadestuebesøg med en meget blandet oplevelse af det at være motorcyklist.

Jeg er på vej hjem fra skole af en hovedvej og ligger bag en der ligger konstant og svinger mellem 60 og 30 km i timen. Da vi nærmer os byen og der bliver plads til det trækker jeg udenom, da jeg ikke synes jeg gad hans kørsel inde i byen.
Resultat idioten trækker helt op i røven på mig.
Nå, ind i byen kommer vi og det næste der sker er at han pludselig hiver bilen ud over fuldt optrukne linier og skærer ind foran mig ca 2 meter fra mit forhjul og klodser bremsen!
Jeg bremser selvfølgelig men når at registrere en cyklist ude på min højre side og når at smide MCén så den ikke rammer ham, og så tager mig og maskinen ellers en ca 4 meter lang tur hen af asfalten. Idioten i bilen SER dette ske, for han holder stille og kigger i spejlet og jeg får øjenkontakt med ham da jeg ligger stille. OgSÅ speeder han op og forsvinder.
Og han havde INTET at bremse for. Dem der så det, var helt enige med mig i at det var chikane kørsel.

Fik stablet motorcykel og mig selv op og får kørt de sidste 500 m. hjem uden at få navne på vidner (PIS) for jeg var simpelthen mega rystet.

Hjemme opdager jeg at jeg har ondt i nakken og ryggen, min højre arm snurre og er blålig, mit venstre håndled gør ondt fordi det ramte jorden først.min hofte gør vildt ondt efter nærkontakt med styret, min ene fod gør ondt pga motorcyklen gled ovenpå den, det gør ondt når jeg trækker vejret og et blåt mærke i tindingen bakker en dundrende hovedpine op.

Politiets kommentar var : så kan du jo holde afstand...

Øh ja... og hvordan skal jeg ligsom nå det når idioten køre sådan??
Skadestuen tog det som en selvfølge at det var min skyld når jeg var på MC og generelt har jeg bare konstant måtte sige: det var ikke min skyld!!!

Hvorfor er det lige at vi skal slåes ihjel før folk overvejer at det måske også kunne skyldes de billister der kører med hovedt under armen????!!

Er bare så mega sur og har skide ondt..

ØV!!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så havde jeg første tur i asfalten;-(
  • #1   11. sep 2007 Hej Sarah, jeg er ked af at høre du måtte kysse jorden, og hvad angår folk der syntes at det er fordi man kører på mc, og derfor kan det kun være ens egen skyld man er kørt galt, ja, dem er der rigtig mange af... Jeg har været i jorden to gange i mit liv, og begge gange har det været en billist der ikke holdt tilbage, hvor de ellers har vigepligt. Men alligevel tror alle, at man er nok kørt alt for stærkt, kørt for tæt eller i det mindste uansvarligt! Især politiet... Nej, de skal faktisk have lidt ros for sidste gang jeg blev kørt ned... men det er en lang historie.

    Men men men.. Der er mega mange elendige billister derude, og jeg render tit ind i nogen der syntes at det kunne være sjov at se om deres pis-øse, som f.eks. porsche, bmw eller mercedes ikke kan følge en lille ninja som min... Og jo, det kan de godt, hvis jeg giver dem plads til det. Så sent som søndag, var der fire drengerøve der skulle se om deres toyota et-eller-andet-GTI kunne være med.. De kørte lige i røven af mig, selvom at jeg kørte så stærkt (som jeg nu måtte på den strækning!) at de umuligt kunne have fuld kontrol over den bil... Fire mand i en bil, med MEGET høj fart, og så kører de ca. tre meter bag min nummerplade... Og hvad gør man så? Havde der kun været een, så havde han nok haft brug for en tandlæge mandag morgen...

    Håber ikke der skete for meget med dig, og iøvrigt glæder jeg mig til at se noget mere af dit airbrush!!

    God bedring.. Dennis


  • #2   11. sep 2007 Kan sq godt forstå at du er sur.... Tror at der er mange "bil-ister" har set sig sure på os...... fordi der er 1 promille der ligger og køre vildt......
    Træls oplevelse... god bedring smiley


  • Henrik x
    Henrik x Tilmeldt:
    jul 2006

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 28
    #4   11. sep 2007 Snik snak, folk kører sgu. da ikke bil for at slå andre ihjeld. Der er altså lige så mange på motorcykel, som aldrig burde have haft kortet, den anden dag kørte jeg fra Vejle til Horsens, der lå en fyr på en rød Suzuki bandit 650 naked 2 meter fra min kofanger.Hvis jeg på et tidspunkt havde været nød til at bremse, havde han ikke haft en chance. Kan kun sige, at hvis han forsætte den køre stil, så varer det ikke længe før at han kører galt. Har selv kørt mc i mange år, så mit råd er køre med omtanke.
    Du har kun et liv, pas på det.


  • #5   11. sep 2007 Sikke en sur oplevelse Sara. Pris du dig lykkelig at der trodsalt ikke skete mere og så op på hesten igen! Du skal ikke lade dig afskrække af sådan en idiot! Han skal faneme være glad for at jeg ikke havde været med, eller overværet det, for så skulle han edermaneme have kørt stærkt bagefter for ikke at få bøllebask!!! Bliver bare så sur og trist over at høre hvordan folk kan finde på at sætte andres liv og førlighed på spil i smålighedens navn.....

  • #6   11. sep 2007 Surt du ikke fik hans nummerplade, for det han foretager sig, er til frakendelse af kørekortet. Han bringer bevist andres liv og førelighed i fare. Du kan evt. opsætte sedler hvor det skete om at du eftersøger vidner. plejer at hjælpe.

    Glad for at du har det ok.
    Jesper


  • #7   11. sep 2007 Øv oplevelse - du må bare op på hesten igen og god bedring. PS! Idiot bilist!!

  • #8   11. sep 2007 Hej Sara,

    er sku ked af at høre at du er blevet chickaneret på den måde, det kan simpelt hen ikke være rigtigt.

    Men desværre har jeg oplevet ALT for mange gange, og jeg har altid bare givet den mere gas og kørt frem i trafikken hvor de ikke kan følge med, netop for at undgå at de skulle ende med sådan en tur på asfalten...

    Men det kan ikke være rigtigt man selv skal køre stærkere, eller mere farligt for at undgå sådanne idioter. Han skal nok få sit en dag... Håber du kommer dig over skaderne, og kommer op på motorcyklen igen.

    God bedring til dig smiley


  • #9   11. sep 2007 Ja,- sur røv..
    Da vi var på vej til Skagen træf - 4 mcére på stribe - en rimeligt snoet vej fra Brønderslev til Frederikshavn...
    var der også en idioot i en eller anden bette økonomi bil som synes at han godt lige kunne overhale.. Vores marchhastighed var lige knap 110 km. i timen. P.ga. en bakketop som iøvrigt kunne ses på laaaang afstand var han nød til at bryde ind foran mig som var den anden sidste i kortegen.. Og for at det ikke var løgn var trafikken foran gået ned i hastighed pga. en traktor eller noget.. Jeg blev så tosset over at han pressede mig at jeg kørte indenom ham,- op til passageren,- som nok var hans kone,- og så fik han bare det grimme verbale sprog og fingeren.. Konens sak så langt ned i sædet at hun burde have sig en barnestol ! Og havde jeg haft sikkehedssko på - så havde han fandme lært det ! Vi skal passe på os selv - men vi skal sgu ikke finde os i alt !


  • #10   11. sep 2007 Det er dog en ualmindelig træls oplevelse. Både fra trafikanten, politiet og skadestuen. Man er åbenbart jagtet vildt på MC.

    xxx X:
    Det kan godt være folk ikke kører bil for at slå andre ihjel´, men dette kunne være en af de berømte "lærestreger" som bilister synes de er i deres fulde ret til at give motorcyklister.

    Har en bekendt herinde fra, der for et par år siden prøvede at en bilist helt bevist kørte op bag i ham. Han væltede ikke men var lige lidt rystet. Da han genvandt fatningen og fik indhentet og stoppet billisten, sad der en knægt i sin fars store BMW og sagde at, han lige ville give ham en lærestreg for at køre så råddent.....


  • #11   11. sep 2007 først og fremmest.

    Få fat i de vidner. Aner ikke hvor du er fra på Fyn, men få eftersøgt dem vhaUgeavis eller andet.

    Den kommentar du fik fra politiet synes jeg ikke du skal finde dig i eller spises af med. Skriv en anmeldelse og få dem til at oprette en sag.

    Een ting er det man skal udsættes for. Har selv oplevet det og har anmeldt det hvor politiet bare trækker på skuldrene.
    Billisten flygter fra uheldet. Han har EVT endda skylden, han sætter bevidst dit liv og førlighed i fare, han overhaler hvor det ikke er tilladt - så er det direkte provokerende at komme med en udtalelse som at du kunne jo bare holde afstand.

    Politiet opfører sig til tider virkelig som nogle svin. Når der kommer en ung pige med en MC med 27 hk kan de vel for fanden regne ud at du ikke har overhalet eller provokeret ved at køre på hjul eller andet.

    Trist læsning. Til en evt anden gangs skyld så husk da for Guds skyld at få taget han reg. nummer. Hamrende vigtigt. Få skrevet vidner op.
    Ellers kommer du ofte ingen steder...


  • #12   11. sep 2007 Håber du hurtigt kommer over det, Sarah smiley
    Det er sgu uhyggeligt for din historie antyder, at det var en 100% bevidst handling. Så er man enten sindsyg eller en kynisk skiderik !

    Moto, Karsten Nonbo sku' have høvl med en våd søndags-Berlinger !!! Han aner ikke hvad han snakker om.
    Skal vi mc'ister så osse til at angive de bilister der kører med roen under armen - det burde vi sådan set.
    Ellers er hans fremsatte forslag trafikant-diskrimination.

    Dilemmaet består i, at folk automatisk generaliserer og antager at vi alle som én kører råddent bare fordi vores maskiner kan.

    Newsflash : Det gør vi ikke allesammen !!!

    Det tangerer bevidst chikane og spørgsmålet er om ikke vi burde gå til "modangreb" og få disse chikane-historier ud i dagens lys ?!
    Hvordan og hvem man skal gå til aner jeg ikke, men det burde frem i offentlighedens søgelys.
    Har osse prøvet flere gange at have en bil liggende helt oppe i nummerpladen og det er dæleme ubehageligt for de kan ikke nå at bremse hvis der opstår en uforudset situation.

    Har én gang i bil dresseret en bagvedkørende der lå meget tæt på ved at bremse let med venstre fod så bilens bagende lettede en smule mens jeg samtidig gav fuld gas med højre.
    Ham så jeg ikke mere til - han så ud som om han fik et hjerteslag da han så mit bremselys.
    Det var effektivt og så skal vi huske at ligge så tæt på en forankørende er en direkte orienterende køreprøve......

    Argh, jeg bliver bare så forbandet tosset på sådan en idiot!






  • #13   11. sep 2007 hvor var det så en som måtte ned og ligge i fredags skyndte mig at vende men der var maskinen kommet det var udenfor faster ved skjern

  • #14   11. sep 2007 Ej hvor er det sur røv, især når det ikke er din skyld Sarah. Hvis du har brug for vidners forklaringer, kan du måske efterlyse dem i jeres lokal aviser...

    Rigtig, rigtig god bedring, og håber at alt løser sig for dig


  • #16   11. sep 2007 efterlys idioten og kom på benene igen

    god bedring


  • #17   11. sep 2007 føler med dig..

    men regeringen ligger jo lidt op til det med at "hade" mc'ister med alt deres stik en mc osv. folk tænker jo bare istedet at nej vi provokerer dem da bare istedet...

    jeg tror bare at jeg vil til at køre så hurtigt at bilerne ikke kommer i nærheden af mig... altså "kør som om du er jagtet" princippet...

    håber du er klar så hurtig så muligt.. god bedring.


  • #18   11. sep 2007 folk stinker i deres små selviske hoveder... sådan er det desværre... håber du kommer dig over dit uheld og hvis det hjælper noget tror jeg på at det ikke var din skyld.. har selv oplevet et par af samme type... det er jo næsten mordforsøg... men husk det er ikke mcens skyld.. så skynd dig op på den så hurtigt som du er klar igen...

  • #19   11. sep 2007 Er ked at at høre du har været i sådan en situation, skal ikke sige jeg ved hvordan det føles, for har aldrig prøvet det... endnu da...

    Desværre er der mange billister der har lidt en holdning ala den lastbiler har, altså de slår sig sjældent ret meget mod en mc, ligeså vel som en lastbil ikke slår sig mod en bil, så de kører sådan lidt mere "råddent".

    Det eneste jeg indtil videre har oplevet er at køre en dør af en bil, som personen åbnede lige foran mig. Der var heldigvis intet at komme efter, han gjorde alt menneskeligt muligt for at få mig op igen, gik med på skadestuen og videre ned til politiet. Og skal ærligt sige at jeg fik en super behandling af politiet.


  • #20   11. sep 2007 Ja lidt off topic, Carstens Email adr. står på hjemmesiden, så det kunne jo være sjovt at lave en KONSTRUKTIV mail storm på ham.

    Og nu ikke noget med "du er sgu for dum, og får tæsk næste gang jeg møder dig"

    /Jesper


  • #21   11. sep 2007 Sad lige og læste lidt på Nonbrains... øhhh jeg mener Nonbos CV.... Manden er uddannet kriminalassistent og så kommer han med sådanne udtalelser!!?? Det kan da undre.... På den anden side så er der her tale om en mand der bor på Lovvej i Lov ved Næstved... LOL!!!! Gad vide om det er tilfældigt at han har valgt at bosætte sig på netop den gade???

  • #22   11. sep 2007 kan vel næppe være helt tilfældigt, men så burde spasseren osse vide at diskrimination OG opfordring til optrapning af en konflikt er ulovligt.

    Må jeg foreslå en fælles-burn out i hans indkørsel *GG*


  • #23   11. sep 2007 Fedt brev der Moto...

    Jeg er enig i de ting du fremstiller.

    Jeg synes han er harsk, fræk og det værste er at han da er hamrende ligeglad der hvor han sidder på Lovvej i Lov, hvor han sidder med et skummelt smil klar med blækpennen til at komme med flere usand og frækheder.


  • #24   11. sep 2007 Klapper i hænderne, MOTO.

    Godt gået smiley


  • #25   11. sep 2007 thumbs up

  • #27   11. sep 2007 Først vil jeg lige ønske Sarah rigtig god bedring - og jeg håber du snart er ovenpå igen så du kan fortsætte på din fine mc.....

    Moto - rigtig fed mail du der har fået sendt - glæder mig til at hører hvad der bliver svaret.. for de udtalelser der er kommet med at stikke os... det er da helt hen i vejret...
    Jeg har nu også kørt mc gennem flere år - og aldrig har jeg været udsat for større cikane fra bilisterne end i år. Det er det år hvor jeg flest gang har haft brug for de undvigelses øvelser som jeg lærte på de kørekurser jeg har deltaget i - ja kort sagt de penge jeg har brugt på de kurser er givet rigtig godt ud - for ellers tror jeg desværre ikke jeg kunne sidde og skrive her...


  • #28   11. sep 2007 Problemet er nok bare, at der er meget lille sansynlighed for, at manden rent faktisk nogensinde læser MOTO's mail.

    God bedring Sarah, og op på "hesten" igen.


  • #29   11. sep 2007 Hvor kan jeg læse det?

  • #30   11. sep 2007 Hold da op.. der sker godt nok ting og sager når man lukker computeren. Tusind tak for alle jeres godbedringér det varmer.
    Efter en god nats søvn føles det nu "bare" som om jeg er blevet ramt af et mellemstort godstog. Det gør stadig ondt når jeg trækker vejret, min højre arm bliver blålig af og til, min venstre tommelfingere er jævnt død, og hele min krop er bare forslået og gør nas. Derudover er min nakke øm og gør ondt når jeg bevæger hovedt.

    Om jeg kommer op på MCén foreløbig... det ved jeg sgu ikke.. Lige nu bliver jeg bare totalt ked af det når jeg kigger på den. Og under alle omstændigheder kan jeg ikke køre den før end jeg har fået lavet blinklyset igen. Jeg er bare mega træt hele tiden. Træt af det gør ondt og træt af ham der bare kørte.

    Lige nu er jeg der hvor jeg dårligt orker at kæmpe for at finde nogen af dem der så det.. For jeg får jo tydeligvist intet ud af politiet....

    Åh jeg ved det sgu ikke.

    ØV!!!


  • #31   11. sep 2007 Fat mod Sarah... og så håber jeg du kan overskue tingene lidt mere imorgen når du har endnu en nat bag dig... for selvfølgelig skal du prøve at hænge sedler op i området så du kan få fat i vidnerne - det skylder du dig selv og ikke mindst så fortjener billisten at få en over nakker -for sådan kører man bare ikke...
    Håber du finder nogle der kan støtte dig - og fortsat god bedring og en stor krammer herfra....


  • #32   11. sep 2007 Sarah.... Jeg syntes som de andre, at du skal fatte dig selv i kraven og få søgt de vidner gennem opslag eller lokalpressen. Jeg er helt inforstået med at du er nede nu og ikke rigtig orker det, men du vil sparke dig selv senere over at du ikke fik gjort noget. Hvis det eneste der er sket med din cykel er et ødelagt blink, så er det hurtigt fixet.

    Hekto!!!??? Jeg er dybt chockeret!!! At høre slige udtalelser fra dig??? smiley Jeg melder mig frivilligt til denne venskabelige samtale der skal få ham til, helt frivilligt, at melde sig selv *GG*


  • #33   11. sep 2007 Hekto, jeg er med, så længe vi kun 'TALER' men regner også med det er det du mener!

    /Jesper


  • #34   11. sep 2007 @Hekto:

    Jojo... Godt ord igen... mit indlæg var egentligt ment som en spøg, over for din spøg?? Du ved jo ligesåvel som jeg, at det nok vil være svært at overtale en mand verbalt og stille og roligt, til at melde sig selv til Polizen som lovovertræder. Den forseelse er jo direkt til klip og måske enda frakendelse. Så når jeg ser en opfordring til en 5-10 motorcyklister skal opsøge personen og snakke pænt til ham, ja så læser jeg nok lidt mellem linierne. Jeg forstår da klart at du skriver så forsigtigt/underfundigt som du gør og tror da også at det blot er et udtryk for den uforståendhed og vrede vi alle føler over at folk kan opføre sig sådan i trafiken. Jeg kunne da aldrig drømme om at danne et "tæske hold" og opsøge manden med henblik på at banke fornuft ind i ham, selvom tanken måske kunne være fristende og det kunne du selvfølgelig heller ikke. Min bemærkning var bare et udtryk for at jeg ikke havde forventet et sådant indlæg fra din side, da du jo er en meget fornuftig mand... Det skulle have kommet fra en af os "sorte får" her inde.. smiley Men som sagt ment som en joke, intet andet... *SS*


  • #35   11. sep 2007 har man været ved læge og høre om der er noget galt så. hvis du får vidner til det kan det jo også være du kan få for svi og smerte det er jo også værd at tage med og hvis der skulle komme lidt men af det senere

  • #36   11. sep 2007 @ Hekto Ja nu det jo lidt offtopic og så alligevel ikke... Men mener du virkelig, at man skal samle "overtalelses hold" på 5-10 mand, der skal tage ud og overtale trafikanter som ikke opfører sig ordentligt i trafikken over for MC'er, til fremover at opføre sig ordentligt?

    Jeg er jo selv MC'ist, så du ved jo godt at vi alle har været nede, eller tæt på fordi vi er blevet presset af en billist... for 10 dage siden var jeg ved at blive klippet i en rundkørsel, hvor en kvinde pludselig valgte at køre ud foran mig, mens jeg kom kørende i rundkørslen.. Hvordan kommer man rundt i en rundkørsel? ja med en hvis grad nedlægning... Jeg måtte bremse så hårdt, at forhjulet forsvandt og var det ikke fordi jeg er en stor stærk fyr med bentøjet i orden, ja så havde jeg da også måtte ned og bide. Men heldigvis kunne jeg holde maskinen med mit venstreben og rede den på den måde. Nu forsvandt hun så lynhurtigt væk fra stedet, godt nedsunket i sit sæde og blikket stift fremme.... Ja jeg kunne da godt have sat efter hende og fortalt hende et par sandheder, men hvad havde det hjulpet?


  • #37   11. sep 2007 hey Sarah sku ærgeligt og hører, men må indrømme jeg ser mig pris lykkelig at der ikk skete mig mere end der gjorde efter at have hørt om dit... sry...

    en anden ting, hvor jeg må sige at jeg er helt enig med jep j her, fik en brochure da det skete for mig, og hvis nogle af symptomerne der stod der i kom skulle jeg henvende mig til lægevagten, eller komme på skadestuen igen, og af hvad jeg kan se har du allerede 2 af dem og det ikk på grund dine smerter, hvilke jeg beklagelig må først rigtigt bliver slemt på 2 dagen hvor det er på sit højeste...

    men opsøg hvertfald læge også ellers op på hesten igen...


  • #38   11. sep 2007 Måske burde du for en sikkerheds skyld tage billeder af dine skader Sarah. Og så gå til din egen læge i stedet for dem på skadestuen, der gerne vil have patienterne hurtigt ind og ud igen.

    Super flot mail MOTO


  • #39   11. sep 2007 Ja måske er det det der skal til Hekto.... Jeg er nok pesimist når jeg siger at jeg ikke rigtig tror på det... "Road Rage" findes og trives særdeles vel i DK, så en holdningsforbedrende samtale kan lynhurtigt eskalere til noget grimt.... Ham der jordede Sarah ved jo godt at han har handlet forkert og det virker som om at det er gjort i fuldt overlæg.... Jeg tror desværre ikke, at man ved at tale pænt til ham om ønskelig adfærd i trafiken vil ændre hans holdning til hvad der er tilladt over for MC'er. Jeg kan finde på visse andre tiltag der muligvis ville hjælpe ham med bedre at forstå vores synspunkt, men det er jo ikke det vi taler om her.... Men syntes da det er opmuntrende at nogen ønsker at se det beste i selv de værste tåber.... smiley

  • #40   12. sep 2007 hmm
    ALLE bilister er jo ikke idioter , vi skal jo ligesom se sagen fra begge sidder ... alle / de fleste herinde kører vel også bil indimellem , dog måske med mere fokus på de 2 hjulede
    men vi skal vel ligeså meget SELV passe på ikke at skære dem alle over samme kam !
    Vejenes beskaffenhed kan man vel også sætte ? ved ....
    man kører vel efter de forhold der nu engang er til rådighed ?


Kommentér på:
Så havde jeg første tur i asfalten;-(

Annonce