{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.344 visninger | Oprettet:

svar fra Karsten Nonbo {{forumTopicSubject}}

jeg har sendt en mail til hr nonbo hvor jeg udtrykkede mig holdning til hans angreb og fik en mail tilbage hvor der stod...

Jeg har fået en del respons på min udmelding om, at man skal tage ansvar og sige fra, hvis man kender en mc-kører ( også bil, knallert m.v.), der kører helt ekstremt vanvittigt – ikke bare én gang, men som en fast uforsvarlig dagligdag. Det er selvfølgelig blevet overfortolket og lagt ud som om jeg vil drive hetz mod motorcyklister. Sagen gælder lige så meget over for andre typer trafikanter, som kører med ekstrem lidt hensyn.
At der navnlig blev sat fokus på mc’ere, skyldes af forespørgslen kom i forbindelse med de mange færdselsdrab på mc’ere – ca. en fordobling i forhold til sidste år.
Der er selvfølgelig kommet flere mc’ere i år, men det betyder vel ikke, at vi skal acceptere flere færdselsdrab.
Når jeg omtaler, at man bør anmelde dem. Så er det ikke den enkelte episode, som man skal anmelde – så kunne man og politiet få nok at gøre, og så skal man jo også møde i retten. Meningen er, at man oplyser til politiet, hvis der i nabolaget bor en ”dødskører”, og hvor man frygter, at han en dag kører nogen ned. Jeg tror ikke, at man vil tilgive sig selv, hvis man undlader at gøre noget, og han så senere kører en anden ned. Jeg har selv brugt den metode, at jeg har advaret pågældende om, at hvis han fortsætter sin vilde kørsel, så vil han blive anmeldt næste gang. Det må være fair.
Jeg har fået en del ophidsede mails, hvor folk mener, at det altid er alt andet end mc’ens skyld, når nogen dør. Det er rigtigt i nogle tilfælde, men det er desværre forkert i flere. Ud af de ca. 30 dødsulykker har jeg registreret de 26, som kort nævnes neden for:
Mc-køreren i al fald helt uskyldig i 3 tilfælde. To dræbt fordi bil ikke overholdt ubetinget vigepligt. Èn veteranmc. kørt ned bagfra af flugtbilist.
Der er 7 eneulykker – mange med al for høj hastighed.
2 mc’ere dræber krydsende fodgængere, den ene i fodgængerfelt.
5 mc’ere rammer køretøjer i modsatte vejbane, frontkollisioner.
1 rammer modkørende, hvor der kan være tvivl om skyld,
1 forsøger at overhale bil indenom men kommer ikke forbi.
1 kører ind i siden på taxa, som foretager vending – 2 døde på mc’en
2 mc’ere kører op i forankørende, hhv. traktor og bil.
2 rammer autocamper med ca. 180 km/t, hvor højest 80 km/t er tilladt.
2 mc’ere rammer venstresvingende køretøjer, hvor der kan være tvivl om skyldsspørgsmål, men hvor det antydes, at mc’ere har kørt al for stærkt.

v.h. Karsten Nonbo


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  svar fra Karsten Nonbo
  • #1   11. sep 2007 han er stadig en tosse. bare min mening

  • #2   11. sep 2007 ............... men knap så tosset som først antaget !!

    ;O)


  • #3   11. sep 2007 hvad med den mc`list der blev påkørt af en ambulance. `` han er stadig et fjols !!

  • #4   11. sep 2007 Fuld af lort.
    Spin, spin, spin, spin.

    Han ved udmærket hvad han har udtalt men prøver på finurlig vis at drifte lidt omkring det så det ikke fremstår som den hetz han på sin vis har gang i.
    Uacceptabelt.
    Han udtaler sig i sager der er irrelevante og trækker disse frem. Feks at en veteran MC blir kørt ned af flugtbillist. Hvad har den sag med det han udtaler at gøre!??
    Han er selv kriminalassistent og spinner kun for at nå frem med de ting han ønsker og undskylder sig så med at det ikke var meningen med hans udlæg. Føj.

    At der kommer flere MCer er da klart at det så vil forårsage flere ulykker og desværre også flere dræbte. Sig mig er manden idiot? Dvs Mcister nu skal have skylden fordi vi bliver flere og flere, og at andre ofte kører os ned??

    Jeg kan ikke bruge ham, han er fuld af luft og det er kritisk at en MP her i DK kan blive ved med at lukke lort ud uden at det har konsekvenser. Men han holder det smart nok liige på grænsen og sørger for at det han siger kan misforstås, uden at udtale sig konkret og præcis. Lidt lige som mit indlæg her.
    Jeg er blot irriteret over sådan en nar. Nu melder han vel mig for injurier og brænder min MC...


  • #5   11. sep 2007 jeg er klart med dig Arne, jeg bliver sku harm over sådan en idiot.

  • #6   11. sep 2007 Moto.

    Det har du da simpelthen ikke.

    Jeg vil overveje mine ord og overveje mit træk.

    Det er uværdigt. Det er som jeg skriver det, spin.

    Om ikke andet, han hører fra mig og jeg godtager ikke en standard mail. Så vil jeg undersøge strukturen og gå et skridt videre. At grinagtiggøre os på den måde er ikke acceptabelt. At levere fordrejede sandheder og løgne når en pige som Sarah giver udtryk for den fjendskab man kan opleve og manden bare uinteresseret sender et standardsvar er ikke i orden.


  • #7   11. sep 2007 ja... det er et standard brev han sender tilbage... for intet af det i brevet har sådan set med det at gøre som jeg skriver om...

  • #8   11. sep 2007 Jeg kan ikke se hvorfor befolkningen skal gøres til politibetjente.
    Gør politiet ikke deres arbejde ordentligt, det er sgu da det de får deres løn for.
    Næh, problemet er at politiets ressourcer er blevet pint så langt ned at de ikke magter at udføre deres arbejdsopgaver korrekt.
    Derfor prioriterer de det, og trafik-kampagner / kontroller står desværre nederst på listen.

    Personligt kan jeg ikke huske hvornår jeg sidst er blevet standset og jeg kører trods alt 60-70.000 km om året i varierende køretøjer.

    Det er en ommer, Karsten Nonbo - giv flere ressourcer til politiet og lad være at kaste ansvaret i hænderne på Hr. og Fru Danmark
    ( med blød hat og pekingeser i bagruden ) !!!!!!!


  • #9   11. sep 2007 her er min mail til ham...

    Hej Hr. Nonbo.

    Jeg er dybt rystet over dit angreb på motorcyklister, at udtale at motorcyklister er potentielle mordere er ikke hensigtsmæssigt. Folk har altid haft det sådan at de meldte folk som kørte meget uhensigtsmæssigt både i bil og på motorcykel, men at du direkte andgriber motorcyklister er virkelig en fornærmelse og en skuffelse. Jeg har nu kørt motorcykel i 3 år og kan fortælle dig at de farlige situationer som billister udsætter andre for er grove. sidste år kørte jeg utrolig mange km i bil og var virkelig forfærdet over den danske trafik moral. Ja visse motorcyklister kører stærkt, men det er der altså også mange billister der gør. Der har været flere døde motorcyklister i år og det er dybt beklageligt, men dette burde være grundlag for en undersøgelse istedet for et andgreb. Min største frygt er at din udtalelse vil fremme "had" fra billister, og tro mig der er rigeligt i forvejen der mener at de skal give os en lærestreg, de overhaler kører ind foran og bremser, eller holder meget kort afstand bag ved for at lige "vise" at de er der, samt er der mange andre frygtelige oplevelser der ude som jeg kan berette om. Hvis ikke du har motorcykel-kørekort ber jeg dig om at tage den og kør på din motorcykel som loven foreskriver, og jeg lover dig at du vil blive rystet efter at have kørt 5000km den første sæson. oplys istedet for at andgrib.

    V.H. Morten Mosevang Pedersen


  • #10   11. sep 2007 Når antallet af motorcyklister stiger ( som det er sket ) fra ca. 60.000 til ca. 100.000 på få år, ( og ydermere med fortrinsvis seniorerer ) - det HELT sikkert at antallet af ulykker med implicerede motorcykler, ligeledes vil stige procentvis tilsvarende.

    Tidligere var det fortrinvis helt unge og u-rutinerede motorcyklister der figurerede højest i statistikken over døds ulykker eller alvorlige ulykker.

    Det har vist sig at sådan er det ikke længere...

    Nu er det ældre motorcyklister der ligger højest i statistikken ( Som pga bedre økonomi, har generhvervet MC efter mange års pause eller er nybegyndere )

    Det er ikke et spørgsmål om "vi skal acceptere flere færdselsdrab" SÅDAN er det BARE...

    Nuvel, jeg er selv en gammel "Rotte" på MC ( Første MC i '84 ) og med mange år på bagen i Stor Københavns trafik.

    Rigtig rigtig mange bilister kører "råddent" over for motorcyklister ( Jeg oplever det DAGLIGT )

    De ( især unge drengerøve i deres GTI'er - "Brian'er hele bundtet ) kan simpelt hen ikke acceptere, at en motorcykel ( de leste, stor som lille ) med lethed kan give dem baghjul. Derfor kører de på en måde som er livsfarlig for alle andre, hver gang de ser en motorcykel.

    Well, når jeg oplever det... Og det er tit, reagerer jeg ved at rykke frem og væk fra idioten - og indrømmet, det går stærkt.

    Jeg synes det er HELT hen i vejret at fokusere på en snes dødsulykker med motorcyklister implicerede, når det nu er sådan at der hvert år dræbes 4-500 personer i trafikken her i landet.....

    Motorcyklister er GENERELT meget mere bevidste om deres egen sårbarhed i traffikken, og dermed og deres egen og andres sikkerhed.

    For det gør sgu ondt at begå en fejl på motorcykel ( i bil er det som regel bare et forsikringsspørgsmål )

    Så stop den hetz på motorcyklister - det er sgu til at brække sig over....

    Mvh
    Claus


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #11   11. sep 2007

  • #12   11. sep 2007
    Hvis man kalder en mand for potentiel morder og beskylder ham for fiktive ting er det da strafbart?

    Kan I se hvor jeg vil hen?

    Giv mig lidt luft og lad mig få mit blodtryk ned igen og jeg skal vejre hvordan jeg, vi, Mcister får en værdig oprejsning over for en mand der skaber livsfarlige situationer for os i trafikken jf folks holdninger.

    Pia Kjærsgaard er blevet politianmeldt for racistiske udtalelser. Hvad er dette? Injurier?

    HAR VI EN JURIST HERINDE?


  • #13   11. sep 2007 kan man få karstens N mail adresse.....??

  • #14   11. sep 2007 Go MOTO, go MOTO smiley

  • #15   11. sep 2007 tak skal du have så får han sku også lige et surt opstød her fra..

  • #18   11. sep 2007 moto.. tror du ikke blot du får en std mail tilbage igen?? hvis du læser hvad jeg skrev også forstår du også hvorfos at jeg ikke mener at hans mail virker troværdig.. ved godt at han sikkert får en million mails for tiden.. men han må tage en dialog med os. og ja jeg stiller gerne op..

  • #19   11. sep 2007 Kan nogen ikke kontakte pressen, der må da være lidt politiker røv der kan hænges ud til tørre i denne sag !!

  • #20   11. sep 2007 Jeg vil med glæde følge denne tråd - for det kan da ikke passe at alle de fine mails der bliver sendt bare skal have et standard svar... for det løser jo ikke problemet.

    Moto - godt skrevet... du er nu mega god til det der.. Håber du får et rigtigt svar denne gang....


  • #21   11. sep 2007 så er der sendt et mail til karsten, og der er holdt en sober tone selv om det er svært.. smiley

  • #22   11. sep 2007 *GG* kan han sende os standardsvar kan vi vel osse smiley

  • #23   11. sep 2007 MOTO FOR PRESIDENT! smiley

  • #24   11. sep 2007 Hørt... Andet har jeg ikke at sige... I gør virkelig et godt stykke arbejde syntes jeg! Længe leve MCG!!!

  • #25   11. sep 2007 Rune H - Pas på nu har hele medie verden jo kastet sig over bilgalleri, da de pludselig fandt ud af hvor livsfarlige biler var... I dag bliver bilgalleri jo ofte hængt ud og får et opstød i medierne hvergang der sker noget....

    MVH
    Nicolai


  • #26   11. sep 2007 Jg sendte ligeledes en mail til Karsten Nonbo.

    Hej Karsten.

    Jeg læste med stor undren en artikel i JV i dag hvor du kommer med udtalelser omkring motorcyklister som jeg finder aldeles uheldige. "Vi er derhenne, hvor vi må sige, at vi bør glæde os over, at de er væk fra vejene" og "De er potentielle mordere, som heldigvis indtil nu er endt som selvmordere"
    Jeg er selv motorcyklist, men ikke en af de "kanonkugler" du omtaler så generaliserende, alligevel får dine udtalelser det til at løbe koldt ned af ryggen på mig. At du kan udtrykke det som et held at disse mennesker ikke længere er i live, er for mig at se ikke særligt heldigt. Du udtaler også at "langt de fleste ulykker skyldes motorcyklisterne selv - for høj fart kombineret med for lidt erfaring er typisk årsagen" Jeg er ikke enig i denne betragtning. Det er ganske korrekt at mange motorcyklister kører for stærkt, men det er ikke farten der dræber dem. Det er derimod uopmærksomme bilister. Jeg vil mene at de fleste ulykker sker ved at vigepligten ikke overholdes. Nogen gange når billisterne ikke at se motorcyklerne komme fordi de kører meget stærkt, men i mange tilfælde ser de sig ikke ordentligt for. Du kan ikke tale med en motorcyklist der ikke har været ved at blive kørt ned fordi en bil kører ud foran dem fra en sidevej. - Og det sker uanset farten. De er altså ofte begge skyld i ulykken. Det er bare "os" der dør af den. Tilbage nu sidder der en lang lang række ulykkelige familier og venner til dette års alt for mange dræbte motorcyklister - og kan læse i JV i dag, at deres kære nok selv var ude om det - og deres dødsfald skal betragtes som en glædelig begivenhed der har været med til at skabe større sikkerhed i trafikken. Det er ikke særlig velgennemtænkt.

    Venlig hilsen

    Sune Johansen - Motorcyklist.



  • #27   11. sep 2007 Jeg fik ligeledes hans standartsvar på trods af at jeg ikke som de fleste andre angriber ideen med at gå og melde hinanden men blot påpeger at hans generalisering af mc'ister samt udtalelser om at det er heldigt at de mc'ister er døde.


  • #28   11. sep 2007 godt skrevet Sune..

  • #29   11. sep 2007 jeg har lige fået svar fra K nonbo..
    læs nede fra:
    Kære Lars.
    Mine udtalelser går jo KUN på "de slemme" og ikke generelt. Det er jo netop i
    mc-folkenes ( jeg har selv kørekort til mc) interesse, at få "luget ud", inden
    de kører sig selv eller andre ihjel. Det ærgrer mig, at folk ikke kan skelne
    udtalelser mod de ekstreme og så blot bliver personligt fornærmede.
    Se vedhæftede fil.
    v.h. KN

    -----Oprindelig meddelelse-----
    Fra: Lars Hallager [mailto:l_hallager@hotmail.com]
    Sendt: 11. september 2007 11:15
    Til: Karsten Nonbo
    Emne: Kamikaze piloter??? smiley

    Hej Karsten


    Først lidt om mig selv, jeg er 26 år har kørt mc i 4 år, udlært mc-mekaniker har
    med motorcykler og gøre til hverdagen, som sælger.

    Jeg syntes det er yderst beklagelig at du beskriver os som Kamikaze piloter og
    andre øgenavne, siger du også at alle andengenerations indvandre er kriminelle,
    som politiker kan du ikke tillade og kæmme alle over en kam.
    Du skulle prøve og køre mc et år og se hvor udsat man er når du ikke fylder så
    meget som dine med trafikanter.

    syntes virkelig ikke om dine udtaelser, og det gør mig rasene at høre/læse sådan
    noget.

    Hilsen

    Lars Hallager



  • #30   11. sep 2007 hehe så lige jeg skrev K nonbo og vis man så sætter et a ind så får man = Kanonbo smiley syntes lige det var helt vildt sjov 8-)

  • #31   11. sep 2007 Tilbage fra arbejde, og der lå samme standard svar til mig i mailboxen.

    Min mail var holdt i en meget sober tone, med konstruktive forslag, som han har valgt ikke at kommenterer.

    NU vi er ved det, hvorfor skriver vi kun til kanonbo ?? smiley

    Hvad med at skrive til traffik pollitikkerer (send mig en stavespade, dette bliver skrevet fra en mobil lol) i det heletaget, og trafikpolitisk nævn?? (heder det ikke så)??
    OG så lige en ting, tåben rene la snot ud af alt hvor han har indflydelse.....


  • #32   11. sep 2007 tja der kan måske godt være noget om journalister der fordrejer det manden egentlig siger.
    Tager man bare udpluk ud af en kontekst, så kan det hurtigt se anderledes ud.



  • #33   11. sep 2007 Sagtens Sebastian,

    men så burde han ikke stå og udtale sig til samme organ og samme journalist i dag igen......

    ... men Hatten af - han er dygtig .... det er ikke det samme, som at jeg kan li' ham.


  • #34   11. sep 2007 tja jeg er meget skuffet over deres trafikale tiltag.. ville egentlig gerne høre om hvordan de kom på ideen med seler på en mc... for i mit hoved lyder det som ren mord af vedkommende der har sele på.. ak og ve... jeg bryder mig ikke om det danske samfund mere.. og jeg er ved at være der hvor jeg faktisk skammer mig..

  • #35   11. sep 2007 mht seler, der må da være nogle steder de har testet det?

  • #36   11. sep 2007 Det er da nemt !!!
    Så kan han jo bare indrykke sine oprindelige synspunkter her.
    Dermed kan vi alle se om de er fordrejede eller ej........



  • #37   11. sep 2007 synes nu han er fornuftig nok.

    Det er klart han har fremstået som en nar når pressen ikke skriver det hele
    For pressen gælder det om at sælge. De er alt for ikke saglige efterhånden! Det er fandeme klamt


  • #38   11. sep 2007 Er der egentlig nogen der har styr på Hr Nonbo's ulykkesstatistik ?

    " Ud af de ca. 30 dødsulykker har jeg registreret de 26, som kort nævnes neden for:
    Mc-køreren i al fald helt uskyldig i 3 tilfælde. To dræbt fordi bil ikke overholdt ubetinget vigepligt. Èn veteranmc. kørt ned bagfra af flugtbilist.
    Der er 7 eneulykker – mange med al for høj hastighed.
    2 mc’ere dræber krydsende fodgængere, den ene i fodgængerfelt.
    5 mc’ere rammer køretøjer i modsatte vejbane, frontkollisioner.
    1 rammer modkørende, hvor der kan være tvivl om skyld,
    1 forsøger at overhale bil indenom men kommer ikke forbi.
    1 kører ind i siden på taxa, som foretager vending – 2 døde på mc’en
    2 mc’ere kører op i forankørende, hhv. traktor og bil.
    2 rammer autocamper med ca. 180 km/t, hvor højest 80 km/t er tilladt.
    2 mc’ere rammer venstresvingende køretøjer, hvor der kan være tvivl om skyldsspørgsmål, men hvor det antydes, at mc’ere har kørt al for stærkt.

    v.h. Karsten Nonbo"

    En af dødulykkerne med en fodgænger var med en beruset mand der vadede direkte ud foran en motorcykel. Motorcyklisten der desværre blev dræbt var ifølge politiet uden skyld i ulykken.

    Har han ret i de andre påstande ?

    Hilsen Thomas


  • #39   11. sep 2007 Det sidste indlæg bærer præg af fornuft, lad os nu regne med det er hans eget!!!

    Sjovt han siger ingen tør tage debatten, er det ikke det vi gør nu??

    /Jesper


  • #40   11. sep 2007 Mener helt klart det er det rigtige i har fået fat i med Karsten. Godt der er nogen der kan tage en debat med ham , uden at det løber af sporet.. kender det selv fra min far når han dagligt kører fra herning til silkeborg på motorcykel. Ham fortæller næsten dagligt om hvordan folk hele tiden kører, og hvordan han bliver overset i tide og utide. folk kan ikke finde ud af at overholde deres vigepligt, så han må bremse hårdt op.

    Han har endda oplevet en der ikke overholdte sin vigepligt, så han måtte dreje skarpt udenom ham, hvorefter billisten bagefter prøver på at køre ham ned fordi han mener han har gjort noget forkert, selvom min far overholdte hastighedsgrænsen på 70 km/t på omtalte strækning.

    Håber i kan finde ud af en debat i medierne med Kartsen så det bla kommer noget mere frem hvordan vi motorcyklister hele tiden bliver overset og hvordan folk decideret prøver på at køre os ned og så Kartsen kan få fortalt at han er blevet fejlciteret, så der ikke bliver en hetz mod manden..


  • #41   12. sep 2007 Moto og hekto, fortsæt det gode arbejde.

    Til alle, HVIS Karsten Nonbo stiller op i et form, gør os alle en tjeneste, lad være med straks at kaste en spand lort i hovedet åp ham, og lad det blive en konstruktiv samtale, på tværds af meninger.

    Alle herinde er voksne mennesker, og burde kunne opfører sig som så. SÅ det burde være selvsagt. DERFOR siger jeg det lige igen..... smiley

    /Jesper


  • #42   12. sep 2007 jesper S, der er for mange tumper herinde. Så der vil blive smidt kemmentarer med mere.

    Men tror ikek selv p han dukker o her, hvorfor i alverden skulle han bruge tid på det


  • #43   21. sep 2007 Damn en lang tråd !!! Jeg forstår bare ikke helt hvis man skal melde motorcyklister osv... Hvad de de "brianer" der kører rundt i byerne? Jeg ville da mene at en stor bil kan dræbe flere uskyldige end en "cykel"? Og der så meget snal om politiets resurser(staveplade tak), hvis man skulle melde hver "brian" der kører dødskørsel, ift. motorcyklister, så tror jeg de kunne sætte fartkontrol op alle vegne. Jeg forstår det bare ikke...men jeg måske dum?

    Og dette indlæg er uden at skulle genere de såkaldte "brianer" ;o)


Kommentér på:
svar fra Karsten Nonbo

Annonce