{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.581 visninger | Oprettet:

Tyveri -Reguleret registreringsafgift {{forumTopicSubject}}

Sådan kan MC forhandleren slippe afsted med at beholde den regulerede registreringsafgift ... uden at du kan gøre en skid !

Lovgivningen (læs = Skattevæsenet) på området siger:

Ifølge Lovforslag L 217 (ændring af registreringsafgiftsloven mv) fremgår det direkte af bemærkningerne til lovforslaget, at:


Når der skal ske tilbagebetaling af registreringsafgift efter lovforslagets ikrafttræden, vil beløbet ligeledes blive tilbagebetalt til den registrerede virksomhed, der har svaret afgiften for det konkrete køretøj, jf. registreringsafgiftslovens § 15, eller til den person, der har betalt afgiften, jf. registreringsafgiftslovens § 19. Såfremt den registrerede virksomhed (bilforhandleren) har betalt registreringsafgiften på købers vegne, og bilforhandlerens udgift er blevet dækket af køberen, er bilforhandleren forpligtet til at viderebetale beløbet til køber.


Syntes forhandleren nu at han er berettiget til pengene ..... kan du ikke hente hjælp hos:

1. Forbrugerklagenævnet - kan ikke hjælpe pga. beløbets størrelse og MC'en ny pris.
2. DAF - Som ikke behandler klager vedr. motorcykler.
3. DMC - som ikke svarer på hendvendelser vedr. dette.
4. Politiet - som opfatter dette som et civilt søgsmål.
5. En advokat råder mig til at glemme at forhandleren har tilbageholdt 6.076,- der retmæssigt er mine, da inddrivelsen af beløbet kommer til at overstiger mit tilgodehavende.

Hvem skal man slå ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tyveri -Reguleret registreringsafgift
  • #1   30. nov 2007 fik du ikke afslag da du købte din nye cykel.?? eller noget andet handlet med...??

  • #2   30. nov 2007 Købte den i slutningen af Maj då. og jo fik rabat, men er sagen uvedkommende.

    1. Der er tale om normal handel.
    2. Prisen mere end rigeligt dækkede omkostningerne til registreringsafgiften. Forhandleren har således ikke lidt et tab.

    dvs. ->

    " .... Såfremt den registrerede virksomhed (bilforhandleren) har betalt registreringsafgiften på købers vegne, og bilforhandlerens udgift er blevet dækket af køberen, er bilforhandleren forpligtet til at viderebetale beløbet til køber."

    Så ligger den jo lige til højrefoden.

    Iøvrigt har flere af mine biker venner der købte R6 fra 05 med rabat fået deres penge af forhandleren ... så ????


  • #3   30. nov 2007 Det er da bare at rejse et civilt søgsmål. Det tager lidt tid, men du kan jo ikke tabe.

    Det er træls, men i sidste instans har du indbetalt for meget afgift gennem en mellemmand efter dit eget valg. Det er dig, der skal have afgiften tilbage gennem din mellemmand. Vil han ikke umiddelbart give dig dine penge, så er slagsmålet med ham da dit.

    Forstil dig, at at skattefar skulle betale direkte tilbage til ejeren, og cyklen så havde været handlet en eller to gange siden - det ville jo være håbløst. Afgiften konteres selvfølgelig tilbage, hvor den kom fra.


  • #4   30. nov 2007 Et civil søgsmål .. for 6.000 kr. koster i nabolaget af 25.000,- kr ... overstiger langt det beløb der skal inddrives .... ja ... pengene skal lægges ud etc.

    Helt hend i vejret ! ....

    Tilsyneladende er DMC så dårligt organiseret at de ikke formår at lægge pres på politikkere eller forhandlere således at lovgivningen var krystal klar .... !



  • #5   30. nov 2007 Christian P:

    Det kan nu etableres langt billigere, Men omfatter din forsikring ikke retshjælp?? Eller er du medlem af en faglig organisation, der kan bistå med andet end arbejdsret - jeg har selv adgang til begge dele.

    Har du overhovedet prøvet at spørge en forhandler efter pengene????

    Sådan en svend er underlagt årsregnskabsloven og han skal revideres. De penge, som kommer tilbage som formeget indbetalt afgift er ikke hans, og de kan ikke bare indtægtsføres.

    Som jeg læser dit indlæg, gør du uden videre forhandlere til tyveknægte - de er altså forretningsfolk smiley

    I øvrigt er lovgivningen da absolut klar:-)


  • #6   30. nov 2007 er du ikke medlem af mc touring club, de har tilknyttet en advokat, hvor du kan få første time i konsulentbistand gratis. Det kan jo være han har været inde i lignede sager, eller at de vil tage det op, de er jo en rimelig stor organisation indne for mc'er.

    Held og lykke

    Carsten


  • #7   30. nov 2007 Betaler taberen ikke altid sagsomkostningerne i den slags sager?

    I så fald, og i tidfælde af at sagen er en 110% sikker vinder - er det så ikke bare at gå til den og være ligeglad med hvad det koster, eftersom at det bliver forhandleren der kommer til at betale gildet uanset hvad?

    Ret mig hvis jeg total har misforstået noget... smiley


  • #8   30. nov 2007 er ikke helt med hvad sagen derjer sig om...

  • #9   30. nov 2007 Chreistian (København)H:

    I mine øjne har du helt ret.

    Jeg kan slet ikke se, hvordan reduktion af afgift med tilbagevirkende kraft eller skulle kunne gennemføres.

    Tal nu bare stille og roligt med de forhandlere - de arbejder også under et lovsæt.


  • #10   30. nov 2007 Har talt med forhandleren ... pænt og imødekommende ... rettede henvendelse til skattevæsenet 5 gange før de opdagede at forhandleren var blevet glemt !

    Forhandlerens salg af cykler var således slet ikke blevet behandlet havde jeg ikke rettet hendvendelse til skattevæsnet .... lol ...

    Go ide med MC Touring .... det vil jeg så prøve !


  • #11   30. nov 2007 Du kan nok se Christian P, at så kan du meget dårligt sidde og skyde på forhandlerne - eller hur??

  • #12   30. nov 2007 Jeg skyder på forhandleren !

    Skattevæsenet har udbetalt regulering tilbage til forhandleren .... Forhandleren vil bare ikke ... på trods af min hendvendelse direkte til ham ... betale pengene som han skal videre til mig ..... smil


  • #13   30. nov 2007 Har du prøvet at kontakte FDM ?

  • #14   30. nov 2007 Undskyld Christian P:

    Skriver du ikke lige ovenfor, at forhandleren var blevet glemt???


  • #15   4. dec 2007 Så kom svaret fra DMC ... MC Touring Club har givet det samme svar :

    -------->
    Der er ingen tvivl om at det er dine penge, som forhandleren prøver at snyde dig for uanset hvilken rabat du har fået på køretøjet.
    Har fået gravet lidt i noget lignende fra 1991, men der opgav kunden at få pegene ud af konkursboet.
    Forhandleren har - set med DMC's øjne - en dårlig sag, og du bør benytte de mulige klageinstanser, der er til rådighed. Dog kan der være det specielle at køretøjer ikke er omfattet af de almindelige klageinstanser som andre forbrugerkøb.
    Er du medlem af FDM burde deres juridiske afdeling kunne afklare hvor og hvordan du skal klage; alternativt er der advokatvagten i dit område, som også giver brugbar og gratis rådgivning.

    Håber at du kan bruge ovenstående svar!

    Med venlig hilsen
    f. Danske Motorcyklisters Råd
    Rolf Skovløkke
    ----------->


Kommentér på:
Tyveri -Reguleret registreringsafgift

Annonce