{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.194 visninger | Oprettet:

Gode råd ang. køb af mc. {{forumTopicSubject}}

Så er tiden inde til at skulle have en cykel igen, efter at have holdt pause siden jeg mistede min Honda.

Denne gang skifter jeg stil, og går efter en chopper.

Har hovedsageligt kigget på følgende:
Honda VT500.
Virago 750.
Yamaha Maxim 700.

Nogen der har ris eller ros til de nævnte modeller?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode råd ang. køb af mc.
  • #1   26. dec 2007 Ris: Det er choppere smiley

  • #2   26. dec 2007 Ham den fummelfingrede taler som han har forstand til.

    Prøv at bladre lidt rundt bladt Tøffedyrenes cykler, der er mange i genren.

    Hvad vil du betale???


  • #6   26. dec 2007 Maxim er er god maskine, men rygtet siger, at det begynder at knibe med dele.

    I det lys er Hondaerne(Shadow) og suzukierne(Intruder og savage) nok bedst.

    Der er altså mange muligheder. Jeg tror i øvrigt jeg kender en, der har haft en ufattelig smuk Kawasaki VN 500 til salg: http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=9941

    Ved ikke om hun stadig vil sælge, men giv evt et pip. Hun er ikke så aktiv herinde disse dage, men jeg har telefonkontakt med hende.

    Ellers overvej meget hvad du er til. I disse cykler, kan du finde et antal med rem- eller kardantræk, og det er noget jeg varmt vil anbefale


  • #7   26. dec 2007 Jeg regner med at ligge ca. 50.000 kr i den, da huset også kræver noget af mit guld.

    Er nok mest fristet af Yamaha`erne, da der også gerne må ligge lidt motor bag udseendet.
    Min bror har før haft Virago, og ja, de har deres svagheder og fejl. Men de er nemme at få dele til, og markedet flyder med udstyr. Masser af muligheder for ombygning.
    Har godt nok hørt rygter om at delene til Maxima er ved at blive en mangelvare, men maskinen er nu flot alligevel.

    Men selvfølgelig, har jo haft Honda før, og der har kun været gode erfaringer!
    Må ud og kigge lidt på mulighederne.


  • #8   26. dec 2007 Jeg ville vælge yamaha XV 750. Der er masser af dele og udstry til dem. Man kan lave meget ved dem.
    Det er en V2. :O)
    Den har gode bremser af en chopper at være og fine køreegenskaber.

    Personligt ville jeg dog nok se om man ikke kunne finde en suzuki maruder 800. En af de ældre modeler. Ja den har kæde..... Men det er en god motor og det er en 800 med masser at HK & NM og man kan få K&N guf til den som gør den endnu bedre.
    Den har også bedre stel og bremser end de gamle intruderen. Og den ser mere "ny" ud.


  • #9   27. dec 2007 Skal lige "pisse" fenris lidt af:-)

    Kig engang på en suzuki VS 700/750/800.

    Samme mekanik som Marauderen, men med kardan, hydraulisk kobling og ikke så meget plastic.

    Om det er VZ eler VS fra suzuli er lige meget- det er klart den V2 i 700-800 klassen, der er mest skub i. De er gearet lidt lavt, har to karburatorer og en helt eminent momentprofil

    Motoren er enægte sukkerknald, der går som en drøm og er klippestabil.


  • #10   27. dec 2007 og... VS maskinerne er kardandrevne

  • #11   27. dec 2007 Har også kørt en del på Suzuki`erne, og de kører også generelt godt. Den retning kunne man også gå i.

  • #12   27. dec 2007 Knud: NEJ.... *G* Så heller en Puch med mælkekasse. *G*

    En VZ 800 har upside down gaffel, bred røv, fede alu fælge som kan males eller poleres op, bedre forbremser, man kan lave den om til remtræk, mere stift stel.
    Der finders også en big bore kit til den med smedet høj comp. stempler og mange andre ting hvis man vil have mere power.


Kommentér på:
Gode råd ang. køb af mc.

Annonce