{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.296 visninger | Oprettet:

Garmin Zumo 550 til GSX250-R {{forumTopicSubject}}

Til sæsonen vil jeg have mig en Zumo 550, men problemet er montagen. Jeg kan ikke bruge den medfølgende holder da det er beregnet til et rundt styr, hvilket der jo ikke er på mc'en. Jeg har kigget på RAM mounts, men de laver ikke montager til så gamle cykler.

Er der nogle der har en idé? Vil helst kunne trække strømmen fra MC batteriet.

Billede af GSX250-R'erens styr:
(link fjernet)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Garmin Zumo 550 til GSX250-R
  • #1   1. jan 2008 lav en adapter der passer rundt om kronrørsbolten, det har jeg set før, og det skulle efter sigende virke, ellers kan du måske bruge en sugekop på kåbeglasset, det gjorde jeg selv på vores ferie, der fungerede fint

  • #3   1. jan 2008 Det her med adapter og beslag, det er ikke noget jeg selv har forstand på at lave, så hvis det skulle være, skulle det laves på bestilling; hvilket formentlig ville være dyrt, men ok. Hvor kan den slags laves henne?

    Christian, hvis jeg trækker strømmen op gennem røret, ville det så skade hvis det regner og jeg ikke har GPS'en monteret?


  • #4   1. jan 2008 Holderen tager skade af regn og bør afmonteres når den ikke er i brug.

    http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?id=16800&m=full

    Sådan så min ud efter 3 mdr.


  • #6   1. jan 2008 meget nemt og billigt....

    du kunne købe en tanktaske med gennemsigtig lomme. når du har brug for gps er det jo som regel på langtur hvor du iøvrigt har lidt oppakning med.

    put gps'en i toplommen så du kan se den. så slipper du også for at modificere noget på cyklen. ledninger til batteri og øretelefoner lader du jo bare stikke ud ved lynlåsen på tasken. tror i øvrigt at sådan en garmin ville ville have ret stor vindmodstand på styret.. hehe.


  • #8   1. jan 2008 Jeg har en tanktaske med gennemsigtig top, men problemet er at jeg også vil skulle bruge GPS'en uden tanktasken nogen gange. Omvendt, med tanktasken, skal GPS'en næsten ligge deri da den ellers blot ville skygge for GPS'en.

    Altså, en løsning hvor GPS'en både kan sidde på MC'en og tage strøm herfra, og andre gange kan ligge i tasken - evt. kan den køre på batt' i tasken da jeg jo så bare vil kunne lade den op en gang imellem.


  • #9   1. jan 2008 @Don T

    Hætten kom på hvergang. Men hætten kan ikke tåle sol, gummiet krakelerer. Det er derfor at der er gaffa på den. Den er knækket. Derudover fejlmelder den når den bliver våd. Holderen altså. Selve enheden fejler ikke noget. Jeg skal have byttet holderen på garantien.


  • #10   1. jan 2008 Michael, har hørt om problemet med solen før. Mener at silikone skulle afhjælpe problemet.

  • #11   2. jan 2008 Strømkablet der følger med, hvis det er det samme som dette, skal holderen bruges for at kunne trække strømmen fra mc batteriet. Er der nogen som kan bekræfte at den medfølgende strømledning sættes til GPS'en og ikke til holderen? I så fald dur hverken hjemmestrikket montering eller tanktaske-løsningen.
    http://www.bits4bikes.dk/product.asp?product=282&sub=0&page=1

    Ellers, dette billede med montager til Zumo:
    http://www.bits4bikes.dk/product.asp?product=280&sub=0&page=1
    Det ligner forskellige montager, men ser også ud som om der skal skrues i gaffelbroen?


  • #12   2. jan 2008 Det er hermed bekræftiget. Jeg vil anbefale dig at du laver et system hvor du monterer et stik på ledningen således at du tager holder og lednigsstumpen på den med dig når du forlader cyklen. Ellers skal du lade ledningen sidde løst i holderen for at kunne få den af. Normalt er den fastmonteret med 2 små skruer.

    Stikket skal være vandtæt.


  • #13   2. jan 2008 Standard holderen kan sagtens monteres uden at det behøver at være styrmontage. Jeg har monteret min i den ene af boltene til at holde afdækningspladen over kronrøret og det virker fint. Jeg tager forøvrigt heller ikke holderen af og det har ikke voldt mig problemer af nogen art. En anden holder kan kunne findes her.
    (link fjernet)
    Hvis du vælger at bruge taskeløsningen, så kan man lige så godt spare lidt på navigatoren ved at vælge en bilmodel.


  • #14   2. jan 2008 Michael T, vil helst undgå selv at skulle lave noget sådant da jeg ikke selv har mulighed for det. Men, det jeg fik skrevet ovenfor var lidt noget vrøvl. Strømstikket, skal det i GPS'en eller den medfølgende montage? smiley

    Søren, på linket er der vist kun en montage til styr ser det ud til. Men hvordan mener du at du har sat den fast i boltene? GPS'en direkte eller en medfølgende montage? For montagen kan da kun sidde rundt om en rund stang (styr), eller?


  • #15   2. jan 2008 Beslaget er også beregnet til montage på en lige flade.
    Her har jeg brugt de huller der er til "U" bolten, de ene passede fint i det skruehul til afdækningen der sidder over kronrøret.
    Buk evt. et stykke rustfrit stålplade, monter beslaget på det og spænd det så fast i bolten til kronrøret, eller i mellem de 2 bolte til gaffelbenene.
    På dette link kan du se org. beslaget monteret på en Touratech holder.
    (link fjernet)


  • #17   2. jan 2008 @Jonas

    Strømstikket skal monteres i den medfølgende montage. Her bliver det monteret med 2 meget små skruer (vandtæt). Af sammen årsag kan du ikke umiddelbart tage holderen med dig. Den sidder jo fast i ledningen. Det er derfor at jeg foreslår dig at lave et stik således at du hurtigt kan afmonterer holderen incl. gps.

    Jeg ved, som det også er blevet bekræftiget her, at Garmin bytter de dårlige holdere på garantien og at de nye skulle være af bedre kvalitet. Men jeg vil nu gerne kunne fjerne holderen hurtigt når gpsen ikke er i brug. Jeg gider ikke se på det tomme stativ når jeg ikke bruger det. Derfor et vandtæt lynstik på ledningen.


  • #19   2. jan 2008 Michael T, skal det forstås sådan at Zumo indpakkes med én holder, men senere har lavet en ny som man får hvism an brokker sig over den medfølgende?

    Ellers mange tak for jeres indlæg. Jeg var inde i den butik hvor jeg plejer at handle, og den ene ekspedient er åbenbart udlært metalarbejder og ville gerne hjælpe med at montere den. Så vil jeg lige huske det med et lynstik. Det ville være rart at kunne tage det hele af og på.


  • #20   2. jan 2008 Ja da. Der er 1 års garanti på den. Se iøvrigt side 5-6

    http://www8.garmin.com/manuals/1369_OwnersManual.pdf



  • #21   3. jan 2008 Nu har jeg læst en lidt ældre anmeldelse hvori der står at navigationen foregår lidt "hakket". Hermed forstås det at billedet ikke er flydende og "20 m. til sving kan faktisk godt være 0 m. til sving". Er der nogle der har erfaring med dette, eller er det mon noget Garmin har fået udrydet i en update?

    Dernæst, kan man nøjes med at indtaste en ønsket by man vil til uden en adresse?

    Og hvor hurtig er den til at regne en ny rute ud såfremt man misser et sving?


  • #23   3. jan 2008 Jamen det lyder godt. Så kan jeg efterhånden ikke se nogle grunde til at vælge TT Rider v. 2, især ikke efter at jeg så at dets medfølgende headset havde en del som skulle sidde udenpå hjelmen.

    Er der nogle som kan anbefale et trådløst bluetooth headset? Kan de fås for 500,- vil jeg gerne have et, men koster de derover, bliver det nok lidt pebret. Evt. kan jeg sagtens undvære mikrofon, bare jeg har lyden.


Kommentér på:
Garmin Zumo 550 til GSX250-R

Annonce