{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.382 visninger | Oprettet:

Hjælp. er måske blevet taget i røven? {{forumTopicSubject}}

Hjælp.. ´mig...

Købte i maj månede en kinesisk cross maskine. Jeg gav 6500 for den.. da jeg kørte hjem på den kørte den ikke ordentlig det var ligsom den på toppen mistede benzin i små ryk, så den hakkede vildt og voldsomt så kunne ikke køre på den.. så to dage efter fik han den igen så han kunne udbedre fejlen. Jeg kørte ned til ham hver 3 weekend og hver gang sagde han at den ville være færdig ugen efter. og det stod på lige indtil før jul hvor jeg kørte ned til ham og sagde at nu skulle den sgu være færdig og han lovede at den ville være færdig før jul. Var så der nede i dag. og DEN VAR IKKE FÆRDIG, han sagde at den førs er færdig om 3 uger så sagde jeg at jeg ikke gad at vente mere jeg ville have mine penge tilbage, til det sagde han bare at det kunne jeg ikke!!!!

Hvad gør jeg nu? Hvor står jeg?

Hjælp mig.. det ødelægger tingene for mig at jeg hele tiden tænker på det, min kæreste er pisse sur over det og 6500 er sgu da også en sjat penge.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp. er måske blevet taget i røven?
  • #1   6. jan 2008 hos en forhandler eller ????

  • #3   6. jan 2008 Hvor har du købt den? Hos en privat person?

  • #4   6. jan 2008 Hvis den er købt hos en forhandler forlanger du købet ophævet. Hvis den er købt privat henter du den og laver den selv eller får det gjort.

  • #5   6. jan 2008 hmm personligt havde jeg nok ikke haft så god tålmodighed som dig.. jeg var nok brændt helt ren for længe siden men det var der sikkert ikke kommet noget godt ud af..

  • #7   6. jan 2008 Få fat i en advokat og kør ud til ham SAMMEN.

  • #8   6. jan 2008 - Rasmus - svar lige på om den er købt privat eller hos forhandler med kvittering
    Det er afgørende for vore svar.

    Du har alt for længe accepteret tingenes tilstand og der er ikke vilje hos modparten til at du kan få din crosser igen - så meld lige tilbage for at du kan få den bedste rådgivning.


  • #10   6. jan 2008 mit bud er at du har købt den i køge mc center... og i så fald.. ja red hvad redes kan

  • #11   6. jan 2008 WOW! og jeg syntes 3 måneder hos Søborg MC var lang tid...

    Du ER blevet taget i røven!


  • #12   6. jan 2008 jeg var gået amok for over et halvt år siden ... tag et par gutter med ud til ham...


    tjek købeloven ...

    eller gør som en anden sagde tag en advokat med derud .. kør sag mod ham...



  • #14   7. jan 2008 Hej alle den er købt hos en forhandler bn-auto i herlufmagle mellem næstved og ringsted

  • #15   7. jan 2008 - umiddelbart findes der kun 1 BN Auto, de ligger i Rude mellem Skælskør og Næstved - er det dem ?
    Når jeg kender firmaet, vil jeg søge på om de har andre sager / evt udfald og om de er medlem af nogle garantiordninger, inden vi stævner dem.


  • #16   8. jan 2008 de hedder www.Bn-auto.dk

  • #17   9. jan 2008 Hej Rasmus.
    Umiddelbart kan jeg ikke finde nogle sager på dem - så må lige læse nedenstående fra Forbrugerombudsmanden - det er reglerne
    Prøv i første omgang at printe dette ud og gå ned til dem igen. Sig at nu skal den rep. eller pengene tilbage nu. Ellers klager du til F.O.M.
    Håber at dette skulle løse konflikten lige nu, ellers sender du bare en besked til mig.


    Afhjælpningsforsøg og -tid Som udgangspunkt siger man, at sælger har et til to afhjælpningsforsøg. Hvis et afhjælpningsforsøg tager lang tid, kan det i sig selv betyde, at sælger kun har ét forsøg, uanset hvor kompliceret reparationen er.

    Simple fejl, der er nemme at lokalisere og reparere, skal afhjælpes hurtigt – normalt er der kun ét forsøg. Komplicerede fejl, der er vanskelige at finde og udbedre – for eksempel periodiske fejl og fejl i teknisk komplicerede produkter – har sælger længere tid til at afhjælpe. Her kan sælger i særligt vanskelige tilfælde have ret til mere end to forsøg. En bil er et dyrt og teknisk kompliceret produkt. Derfor vil sælger som regel have noget længere tid til at afhjælpe, end hvis der er tale om et billigere forbrugsgode. Det gælder navnlig ved periodiske fejl i for eksempel computerstyringen. Det kan ikke udelukkes, at sælger skal have tre eller måske fire forsøg ved særligt vanskelige fejl. Sælger kan skaffe sig mere tid til at afhjælpe ved at stille en anden bil gratis til købers rådighed i reparationstiden.

    Mange forskellige fejl
    Hvis man har været så uheldig at få et såkaldt ”mandagseksemplar” af en bil, dvs. en bil der hele tiden fejler alt muligt forskelligt, kan sælgeren dog ikke forvente at få et til to reparationsforsøg på alle de forskellige fejl. Opstår der flere nye fejl, kan det medføre, at købers krav om ombytning anses for rimeligt Det vil også kunne berettige køberen til at hæve købet, hvis det efter en samlet vurdering antages, at der ikke er sket en tilfredsstillende afhjælpning (reparation) inden rimelig tid.

    Ombytning – samme regler
    Ombytning skal – ligesom afhjælpning - ske inden rimelig tid. Hvis sælger for eksempel skal skaffe en ny bil hjem fra producenten, skal køberen ikke finde sig i at vente i flere måneder, medmindre sælgeren stiller en anden bil til købers rådighed i ventetiden.

    Når du accepterer afhjælpning
    Hvis en bil er indleveret til sælger med henblik på afhjælpning (reparation), kan køber ikke bare fortryde og i stedet kræve, at handlen går tilbage. Dette gælder også i de tilfælde, hvor sælger har forsøgt at reparere samme fejl mere end to gange. Man kan her sige, at køber, ved at aflevere bilen til reparation, påny har accepteret, at sælger endnu en gang får lov til at reparere fejlen.

    Hvis det sidste afhjælpningsforsøg ikke sker inden rimelig tid, er du dog berettiget til at hæve købet. Send et brev til sælger eller henvend dig til ham og forlang bilen udleveret i repareret stand inden for en nærmere fastsat frist. Du skal gøre sælger opmærksom på, at du vil hæve handlen, hvis bilen ikke udleveres i repareret stand inden for den frist, du har sat.

    Sælger afhjælper ikke inden rimelig tid
    Hvis sælger ikke afhjælper inden rimelig tid, eller hvis han afviser dit krav om gratis afhjælpning, kan du kræve pengene tilbage (hæve købet), ombytning, afslag i prisen, eller du kan lade fejlen afhjælpe for sælgers regning hos en anden. Du kan hæve handlen, selvom manglen ikke er væsentlig.

    Afhjælpning (reparation) på sælgers regning
    Hvis du konstaterer, at bilen er mangelfuld, kan du ikke bare lade manglen afhjælpe på et andet værksted på sælgers regning. Kun hvis sælger ikke afhjælper eller ombytter inden rimelig tid, kan du lade manglen afhjælpe på sælgers regning.

    Bliver manglen afhjulpet af en anden, kan du risikere, at sælger nægter at refundere dig din udgift hertil. Det kan også være svært at bevise fejlen efter reparationen, hvis der er tale om en elektrisk fejl eller en justeringsfejl. Er der derimod tale om udskiftning af reservedele, står man lidt bedre, hvis de fejlbehæftede dele kan fremlægges som dokumentation for fejlen.


Kommentér på:
Hjælp. er måske blevet taget i røven?

Annonce