{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
926 visninger | Oprettet:

jes d
jes d
Tilmeldt:
19. jul 2005
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

hvor langt, mc {{forumTopicSubject}}

hey ville gerne vide hvor langt en mc kan køre inden dens levetid er slut???
jeg har tænkt på at købe følgende...
aprilia rs 125
suzuki gsx 250 r

de skal køres med lille kørekort så der skal drosling på suzuki...

på forhånd tak
jes


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvor langt, mc
  • #1   21. jul 2005 Moderne MC'er kan faktisk køre længere end man tror (se evt. min Piaggio Skipper her på MCgalleriet) - men vil mene, at det afhænger først og fremmest er vedligeholdelsen, men også kørslen - har den fået 'tæsk' eller ikke.
    Suzuki gsxr250 er et godt eksempel - de er jo henved 15 år gamle nu: Mange kører fint endnu - ret imponerende for en motor, der kan tage 17.500 omdrejninger smiley


  • #2   21. jul 2005 Hehe, Per - *grineren* smiley

  • #3   21. jul 2005 Helt enig. Mange motorcykler kan faktisk køre forbløffende mange kilometer.
    MEEN, lige præcis de 2 du tænker på der er lidt "farlige" efter min overbevisning.
    gsx-r 250'en er en rigtig fin maskine, men den har 4 cylindre (hvilket jeg synes er enormt cool, og det er en super sjov mc), men det gør at den hele tiden kører med forholdsvis høje omdrejninger og dermed hurtigt bliver "brugt/slidt". Alt over 50.000 km for sådan en ville være for risikabelt (og det er endda måske for meget).
    Aprilia'en er en super nice cykel, men den er 2-taktet, hvilket igen betyder at den tager maaange omdrejninger.
    Der er + og - dele ved dem begge to. Men jeg vil sige: hvis du bor i byen og det bare er for at komme hurtigt frem, så tag "gixer'en"
    hvis det er for at kører stærkt på landevejede og køre lange strækninger, så tror jeg Aprilia'en bliver sjovest (2-taktere har det med at sode til hvis de kører for meget i byen og de har brug for at blive "sparket" rigtigt af ind i mellem)

    Pøj pøj med det

    Heidi


  • #5   21. jul 2005 Mht. til levtid......en mc der først er betalt dansk afgift af burde aldrig dø :)...
    Havde en kollega hvis kawa 900 har gået på den rigtige side af 300000.....(den er så også blevet renoveret en del gange)
    Lige de 2 cykler du beskriver ville jeg personligt ikke røre.
    Men min holdning (med fare for at nogen har en anden) er at over 5000-10000 er meget for 125eren og over 25000 er meget for 250eren hvis du skal kunne sælge dem igen efter brug.


  • #6   21. jul 2005 Peter s:

    Tja.. Synes nu efterhånden kun jeg ser GSX-R 250'ere, der HAR gået over 25000km, og samme kan jeg da sige om min... Og den kører som en drøm - tror mange tager fejl af den lille maskine og de mange rpm, den tager (var self. også selv ret skeptisk i starten - også pga. alderen)..


  • #7   22. jul 2005 meget afgørnde er det hvordan den er blevet kørt og holdt. men husk at gixer 250 kun er bygget til det japanske marked hvilket vil sige de reelt ikke er bygget til at holde mere end 30000km. samt at reservedele snart kan blive et problem da den ikke er beregnet på det store marked vil delene hurtigt gå ud af produktion. 1 par eks. org stempler til en esd som min. er gået ud. forlygten til gixer7.5 årg 91. gået ud. kåbedele til vfr7.5 91 gået ud.

  • #9   23. jul 2005 Bandit # 1 har fat i noget der.. smiley

    Og ja, selvfølgelig afhænger det MEGET af, hvordan motoren er blevet kørt, men stadid synes jeg nu gsx-r er undervurderet mht motorens levetid..


Kommentér på:
hvor langt, mc

Annonce