{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.543 visninger | Oprettet:

Ny MCer.. Forsikring ?? {{forumTopicSubject}}

Hey derude..

Er en fyr på 21 der går og overvejer at køber en bike..

Det ska være noget i stil med en Yamaha R1.. 1000 ccm !!

Hva kan det koste i forsikring..

Ved godt man bare kan ringe og spørge men vil lige spørge først om det overhovedet er "muligt" at få forsikret sådan en som 21 årige med 1 års bil forsikring i eget navn og respekt for fart kursus..!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny MCer.. Forsikring ??
  • #1   14. jan 2008 tror ikke du kan blive forsikret nogle steder.. hvis det er kasko du er ude efter..

  • #2   14. jan 2008 Ja det er jo en halv dyr cykel så der sku gerne kasko på smiley

  • #3   14. jan 2008 Du kan nok godt regne med 25-30.000,- hvis du vil have kasko i eget navn ;o)
    Godt man er over 30 *GG*


  • #4   14. jan 2008 25 . 30 kan ikke gøre det..

  • #5   14. jan 2008 De er sindsyge i hovedet når man er under 30.. smiley

    Vidste jeg godt.. Så intet overrasker mig..

    Valget bliver en Fed bike eller en vold hidsig og pumpet bil smiley


  • #6   14. jan 2008 Kristian [8000] S: Der gjorde du mig lige endnu mere glad for ikke at være 21 år *GG*

  • #7   14. jan 2008 Ja men hva nu hvis det er lån i banken smiley

    Så kræver de næsten altid kasko.. Hvis man sætter den som sikkerhed self.. Men en cykel til 120.000 kr vil være dumt ikk at smide kasko på vil jeg mene når det er lånt penge.. Ellers er det næsten som at skyde sig selv i foden !!


  • #9   14. jan 2008 Max Djohn. - Lige mine ord. Ak...

  • #10   14. jan 2008 Haha tror næppe min far gider forsikre min bike..

    Det er også fusk og jeg får ikk optjent en skid ved det smiley


    Max Djohn .

    Hva mener du med det ?

    Altså er ikk typen man ser i tv der ligger og kører død og helvede.. Vil bare gerne have noget med spark i.. Sådan er det.. Ikk fordi jeg vil ligge og kører 250 km/t på motorvejen eller noget.. Det kan man jo også med en 500 ccm.. Vil gerne have en der er hurtig 0-100 std smiley

    Vil frem af mellem lyskrydsne..


  • #11   14. jan 2008 Ej ikk vold pumpet bil.. Bare en Supra eller Skyline med turbo.. smiley

    Men ja kan være man sku vente med MC til man er over 30.. Så er det da til at betale.. Haha.. Men ved ikk.. Man kan også bare betale det som det koster smiley


  • #12   14. jan 2008 en 500 kan nu også komme frem i et kryds og så til en anden pris


  • #13   14. jan 2008 Ja rigtigt men sys ikk rigtigt der er nogle fede nogle..

    Har set et par 750 ccm men alligevel..

    Den R1 er bare najs..


  • #14   14. jan 2008 - A & G -

    True den er fed.. Med en omlakering..

    Michael -

    Tro på det smiley

    Man kan faktisk få klip i kortet hvis man kører på en voldtunet scooter.. smiley


  • #15   14. jan 2008 Hehe.. Men de kan sku blive sindsyge hurtige smiley

    Nå tilbage til emnet smiley


  • #16   14. jan 2008 Piv smiley

    Bare vent.. Jeg ska nok få en R1er.. På et tidspunkt..

    De kan købes til 50.000 kr.. Så må den bare stå i garagen uden plader hahaha !!


  • #18   14. jan 2008 Fedt at købe en voldtunet bil som en supra (der iøvrigt også er dyr at forsikre), for så at få klø i optræk af en 500-650ccm motorcykel...

    Min tidligere GPZ500s med 60hk kunne tage en Porsche Boxter S med 280hk i optræk. Først ved de 130 kunne Boxter'ens flere kræfter vise sig.
    En Bandit 600/650 eller SV650 er endnu hurtigere. Så til det formål behøver man ikke en R1.
    Desuden kan du få en R1 uden afgift til 30.000,-


  • #19   14. jan 2008 DJ >> fordomme om 21 årige til side... Du kan nok godt glemme at få en R1'er forsikret i dit eget navn før du har omkring 5 skadefrie år på bagen.

    Hvis du virkelig vil have noget kvalificeret hjælp ville det gøre en stor forskel hvis du kunne fortælle hvad dit budget er. Altså hvor mange penge har du til bike, forsikring og udstyr.

    Som sagt er en R1'er nok ikke en mulighed (og jeg ville også fraråde det på det kraftigste). Det er en HIDSIG cykel som man IKKE har lyst til at lave de obligatoriske begynderfejl på!

    Hvis du vil have sporty kørestil og alligevel er mere til acceleration og ikke topfart så ville det være mere realistisk at starte på en SV650S, SV1000S, Kawasaki ZXR400 eller en GSX-R 600 eller Yamaha R6.

    ZXR400 @ 5.0 sek
    SV650S @ 3,5 sek
    SV1000S @ 3,0 sek
    Begge 600 @ 3,0 sek

    Du kan tjekke accelerationstider her: http://www.bikez.dk/

    Du kan læse om superbikes her: http://www.motorcycle-usa.com/Article_Page.aspx?ArticleID=3149&Page=3

    Du kan se testresultater her: (link fjernet)

    Om en cykel går fra 0-100 på 2,8 eller 3,5 sekunder i 1 gear kan man knapt mærke forskel på. Så hvis du mener det du skriver ville du kunne klare dig selv lige så godt med en SV'er. De er også til at forsikre for menneske-penge.

    Endelig holder en SV'er værdien og er også nem at komme af med igen fordi der er stor efterspørgsel. Du kan altså få en hurtig og fornuftig cykel som er tilat forsikre og som er mere tilgivende end en R1'er som du nemt kan komme af med igen når du føler at du er klar og har råd til at tage skridtet til en superbike.

    Der er SÅ mange unge knægte herinde som allesammen skal have en R1'er som deres første cykel... FALD NED PÅ JORDEN og vær realistiske! Der er ikke noget pinligt ved ikke at starte på en 1000cc. Det er tværtimod fornuftigt ikke at overvurdere sine egne evner.

    Tro mig - en 600 eller 650cc vil snildt kunne overraske dig og få dig til at tænke at biler aldrig vil blive helt det samme igen smiley


  • #20   14. jan 2008 Bo S: For at få forsikret en GSX-r den vej, kræves der en alder på min. 25 år samt 5 års skadefri kørsel.

  • #22   14. jan 2008 ... og et godt råd!

    Med mindre at du vil bruge den til noget - så lad for helvede være med at købe en bike som kun kan stå i garagen. Den står bare og taber værdi - det er sq da direkte DUMT!

    At du kan få dem til 50.000 uden afgift er ikke noget mirakel. Det vil du også kunne om 5 år.

    Hvis du endelig skal være smart og har mange lommepenge så gør som Bo siger og køb en lille cykel til gaden og en R1'er til noget banekørsel ind til du kan få den forsikret til alm. brug.

    Så kan du også svatte på den under kontrollerede forhold og sandsynligvis undgå at slå dig selv ihjel ude på vejene.


    Lad ENDELIG være med at gøre noget uovervejet og købe den første og billigste maskine du ser blot for at sætte den i garagen... Slå koldt vand i blodet sømand - det skal nok ordne sig!


  • #23   14. jan 2008 Jakob

    True.. True.. Var også mest for at hører om hva den ku koste.. Starter ikk ud med en R1er.. Men den ska i garagen snart.. smiley
    Starter nok med en lidt ældre 500ccm og så arbejder mig op.. Man ska jo lære poweren at kende..

    Men tak for teksten.. Vil kigge nærmere på de links.. smiley

    Jesper
    Hvorfor tror du jeg vil have en bike smiley
    Men ja de er også dyre sådan nogle biler men man må betale prisen hvis man vil have det sjovt..
    Har haft en Celica med 335 hk og den koster 17.000 kr med kasko.. For en bil fra 89.. De er syge..
    Det var også kun min 3 bil på 6 mdr.. smiley
    I kan da se den her smiley
    http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=80154&ipc=252807


  • #24   14. jan 2008 Jakob R

    Ska heller ikk have en maskine og stille den i garagen.. Det har jeg prøvet.. Det er svært at la den stå.. smiley


  • #25   14. jan 2008 Sikke en masse der var lavet ved den Celica, og så kan en standard SV650s snuppe den i optræk :o)

  • #26   14. jan 2008 hvis du har noget ancinitet eller noget hjælper det jo... men prøv at ringe rundt til de forskellige at høre...

  • #27   14. jan 2008 Ja igen.. Hvorfor tror du jeg vil have en bike smiley

    Hk/vægt er jo helt anderledes smiley

    Men den kan dog godt trække fra en Porsche.. Er testet smiley

    Men ikk hurtigt nok smiley


  • #28   14. jan 2008 Line jeg har kun 1 år med egen bil..

    Kørerkort i 3 år..

    Og så respekt for fart.. Men det virker kun ved Alka.. Og de er dyre nok i forvejen selfom det gir god rabat..


  • #29   14. jan 2008 har du prøvet at sidde på en R1 ?? ville nok også være lækkert nok lige at prøve de forskellige modeller inden du betsemmer dig smiley bare et lille råd smiley

  • #30   14. jan 2008 hmm ja det hjælper da lidt med det år... men nok ikke så meget som man gerne ville..

  • #31   14. jan 2008 Ja har prøvet at sidde på en.. Sys man sidder lækkert..
    Men nu har jeg heller ikk prøvet at sidde på mange smiley
    Tror kun det er 5 stk ca..
    Men som sagt det er jo bare drømme kværnen..
    Ska self ikk starte på den.. Men noget i den stil..
    De skyder mig jo hvis jeg ringer og spørger om en pris på den..


  • #32   14. jan 2008 Hej DJ Skarv [Kolding] !

    Må desværre sige det samme som alle de andre.
    En r1'er er ikke en begynder cykel. Og sansynligheden for at det går galt, er uhørt stor. Ja det fed cykel, og den er kanon sjov at køre på ( Og her taler jeg af erfaring ) Men du vil sikker få lige så meget ud af, at købe en nyer 600 ccm. De er typisk hurtiger fra 0 til 100 end 1000 ccm
    og så er der heller ikke meget plads til dine plade tasker, på sådan en cykel;-)


  • #33   14. jan 2008 Min koster 55.000-65.000 om året hvis man er under 25 så held og lykke dne er samme klasse som r1.

  • #34   14. jan 2008 Morten

    Hehe hedder cd kufferter smiley
    Men det går også nok smiley
    Men som sagt det er heller ikk en jeg ska begynde på smiley

    Josip

    Det er også galt smiley


  • #35   14. jan 2008 jamen jeg ville nok købe en 600 cc også som sports cykel og starte på... man lære meget de er lettere at håndtere og de er ikke så konsekvente hvis man laver fejl... smiley
    og forsikringen er også til at komme til for penge...


  • #36   14. jan 2008 Line

    Ja det er rigtigt..
    Fin bike du har dig..

    -

    Nogle forslag til gode begynder cykler ? Anyone smiley


  • #37   14. jan 2008 Så du skal havde flere motorcykler?
    Skal du vil bare havde en r1'er du kan havde stådene i dit skur?
    But why?
    Og så kan jeg for øverigt anbefale cd mapper i stedet for en kuffert.


  • #39   14. jan 2008 Nej nej kun 1 smiley

    Men ja ska have noget 400(gab)-600 ccm at starte op på.. Men det er vel ligemeget om jeg har haft motorcykel i 3 år eller 0 år.. Det er vel stadig pisse dyrt når man er under 30 smiley

    Mikael R

    Haha så heller flyt til USA hvis jeg sku flytte smiley


  • #40   14. jan 2008 Hvor mange mapper går der på en kuffert smiley

  • #41   14. jan 2008 Nu har jeg ikke lige læst alle indlæg; men når jeg læser supra og skyline så ville jeg mene, at den da mindst er lige så dyr at forsikre som en mc... hvis der overhovedet er nogen som gider forsikre den. En af mine kammerater havde en ældgammel spand hvor der var et lille gti skilt bagpå og da kkostede forsikringen mere end selve bilen...

  • #42   14. jan 2008 Ca halvanden;-)

  • #43   14. jan 2008 tak er også glad for den... men du kan jo se hvad jeg havde til at starte på... tror jeg ville købe en sports turer... jeg gav vidst nok 4600 men ansvar for min bandit og den var fin for mig at starte på...

  • #44   14. jan 2008 Okay det var ikk galt.. Men kan det betale sig at få kasko på.. Hvis banken ikk kræver det ??

    Per E

    Den er 4x4.. AWD.. Firhjulstrukken smiley


  • #45   14. jan 2008 Hey DJ >> Nu *gab*er du af en 400... Hvis ikke du har prøvet at køre på en så bør du overveje det! En Kawasaki ZXR400 er forholdsvis meget hurtigere end eks. en GS500, CB500 eller ER5 som er de typiske to-benede begyndercykler.

    Til sammenligning har de fleste 500'er omkring 45hk. En ZXR400 har 65hk. En forskel der kan mærkes! En anden ting er at en ZXR rammer begrænseren onkring 16.000rpm imod "blot" 11.000rpm på en række-2 500cc.

    Lydmæssigt betyder det at der er en verden til forskel! En 400cc række-4 lyder som en formel 1 racer og en række-2'er lyder som en lille fiskekutter på speed (dog uden at have samme bas som en V2'er).

    En anden fed ting ved en 400cc er at den koster omtrend det samme at forsikre som en 500cc med kåbe - selvom den er markant vildere.

    Samtidigt ser den ikke 80'er kantet og klodset ud. Faktisk er det en ganske fed begyndercykel.

    http://www.motorcyclespecs.co.za/Gallery/Kawasaki%20ZXR400%2090%20%201.jpg

    En ikke så fed ting ved 400cc er at de ikke bliver lavet længere og at der derfor er et stykke imellem de rigtigt gode køb.



  • #46   14. jan 2008 Data fra bikez.dk

    GS500F K4 (prisniveau ml. 40-50.000kr):

    Ydelse: 45 hk (33,1 kw) ved 9000 o/m
    Moment: 40 Nm ved 7400 o/m
    Vægt/Kraftforhold: 4,00 kg pr hk.
    Tophastighed: 170 km/h
    Acceleration (0 - 100): 5,6 sek

    ZXR400 '95 (prisniveau ml. 40-50.000):

    Ydelse: 65 hk (48,0 kw) ved 13000 o/m
    Moment: 36 Nm ved 12000 o/m
    Vægt/Kraftforhold: 2,65 kg pr hk.
    Tophastighed: 205 km/h
    Acceleration (0 - 100): 4,9 sek
    Brænstof forbrug: 18,0 km/lit

    Læg mærke til vægt/kraftforhold - det er noget der kan mærkes!


  • #47   14. jan 2008 Bremser og affjedring er også markant bedre på en velholdt ZXR400. I det hele taget er den konstruktionsmæssigt meget mere avanceret end en 500cc. Læg mærke til dobbelte skivebremser foran og justerbar up-side-down forgaffel.

  • #49   14. jan 2008 Nu har jeg ikke læst det hele, men må nok indrømme du lyder meget til at være en af dem der desværre får os andre begyndere som køre pænt til at få en dyre forsikring.

    Start "lille" max 600-750ccm vil jeg sige. Jeg kunne også selv have købt en zx10r sidste år men turde jeg simpelthen ikke.

    Noget helt andet, kasko kan du stort set godt glemme desværre!

    Men ved godt hvordan jeg havde det første gang jeg sad på en zx10r, og hvis du ha det sådan også ja... så ved du hvilken cykel du skal have når du bliver 25, og har noget mere erfaring smiley


  • #50   14. jan 2008 Du vil ikke køre ræs på den men mærke acc. mellem lyskrydsene hmm, du har kørt 250 i din bil mon så ikke du også vil se hvornår en R1 topper smiley

  • #51   14. jan 2008 ud fra dine udtalelser så tror du skal skyde en pil efter en bike iden sstørrelse. det kræver enten sin mand ( læs respekt / erfaring ) eller en stor penge pung hvis den skal forsikres som sådanne en cykel selvfølgelig bør.

    men hey start som alle vi andre også gjorde...med en mindre cykel og arbejd dig op til den du drømmer om, så kan det hele lade sig gøre også økonomisk.



  • #52   14. jan 2008 Lyder som en dyr drøm. Fair ville have 30.000 om året for min.... og jeg er 31 og har nul skader...

    God fornøjelse! smiley


  • #53   14. jan 2008 "vold hidsig og pumpet bil "? Tror vist du har lavet en mindre stavefejl i dit navn, min kære næsten jævnaldrende broder smiley

  • #54   14. jan 2008 Hvordan hænger det egentligt sammen at du skriver at du overvejer at købe en cykel og allerede har 2 cykler oprettet herinde? Er det ikke dine?

  • #55   14. jan 2008 Jakob den der ZXR400 er faktisk møj fed..

    Det er noget i den stil jeg ska have.. Vidste faktisk ikk de havde så mange heste selvom de har så lidt slagvolume.. smiley

    Det er da noget jeg lige vil kigge nærmere på..

    SV1000eren er min fars og Hondaen fik jeg aldrig plader på.. En jeg hentede fra tyskland.. Den er solgt igen smiley
    ---
    Heimdal

    Okay der overrasker mig meget.. :-|
    Lyder dyrt selvom man er 31 smiley
    ---
    Tommy K

    Nej nej.. Jeg har kørt bil i 3 år og har ikk fået buler endnu.. Så det er ikk fordi jeg er sådan en der kører vildt og rådent.. Vil bare gerne have en med lidt spark i.. Det er der jo mange der gerne vil selvom det ikk betyder man ska ligge og kører 300 km/t smiley
    ---
    Erik (Aalborg) F

    Rigtigt det har jeg..
    Men en bike er jeg nok mere bange for at kører så hurtigt på.. En bil har du jo 4 hjul under dig og sidder inde i en jernklods.. Det gør du jo ikk på en bike.. Altså 150 km/t på en bike er hurtigt sys jeg.. Men ja jeg ska da teste hva den kan.. Det betyder ikk jeg ska teste den på toppen hvis jeg får en der kan kører 280 km/t.. smiley
    For jeg har set folk på nettet der har kørt hurtigt og så kom der lige en lille sten i vejen..


  • #56   16. jan 2008 Helt sikkert... Check lige de her videoer og læg mærke til motorlyden:

    ZXR400:

    http://youtube.com/watch?v=y84DB1zqBtU
    http://youtube.com/watch?v=LSBRby9MbMw
    http://www.youtube.com/watch?v=935PhALn4-o

    GS500:

    http://www.youtube.com/watch?v=KxFK1LnS2VE
    http://www.youtube.com/watch?v=7KG8rE95Boc
    http://www.youtube.com/watch?v=LJfiCtn5DtE

    Jeg ved godt hvad jeg ville vælge smiley

    Men hvis du beslutter dig at kigge efter en ZXR400 så lad for pokker være med at købe den første du prøver og husk at spørge om servicebog, checke slør i forgafflen, oplev hvordan den koldstarter og tager choker, spørg hvor langt kædekittet har kørt, se om der skal nye dæk på, check styr-enderne for ridser som kunne indikere styrt, Hvis den er lakeret i en anden farve vær da opmærksom på at det enten kan være pga. et styrt eller fordi at ejeren ikke var tilfreds med 90'er disco-farverne. Den der VILDT fed ud i blank sort! Hjalp min kammerat som har en med at gøre den i stand da han fik den lakeret.

    I det hele taget - vurder om ejeren kunne være typen som havde givet den tæv eller om han/hun virker ok. Og så kan det godt betale sig at prutte om prisen.

    Skriv endelig en PM hvis du har brug for et råd eller en kommentar på en annonce du har fundet!

    Du skal nok finde en god en hvis du bare er tålmodig!


  • jens h
    jens h Tilmeldt:
    apr 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 37
    #58   14. sep 2008 Gide rikk sidde og læse om der er nogle der har svaret dig. men du kan godt få kasko og hele lortet på. hos yamaha forsikring i hvert fald. og hos fair tror jeg det er.

Kommentér på:
Ny MCer.. Forsikring ??

Annonce