{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.894 visninger | Oprettet:

Kevin S
Kevin S
Tilmeldt:
28. feb 2020
Følger: 12 Emner: 2 Svar: 3

Schuberth SRC problemer {{forumTopicSubject}}

Hej MC galleri

Jeg har lige anskaffet mig et SRC intercom system til min Schuberth S2 hjelm.
Jeg har downloadet deres software for at indstille, og opdatere hjelmen.
Under forsøget på at opdatere systemet gik noget galt, og nu kan systemet slet ikke tænde, pc'en kan ikke finde systemet, og det reagerer ikke på nogle af knapperne.

Er der nogen af jer der har prøvet lignende?
Jeg har fundet en video på youtube, af et problem magen til.

https://www.youtube.com/watch?v=N_w5UwJg0QM


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Schuberth SRC problemer
  • #1   19. aug 2020 Hvad med et "reset" - manualen (side 30 i linket herunder) siger at du skal sætte headsettet i laderen og tage det ud igen efter ca 10s. Der står også lidt på side 43 restoring to default

    https://www.schuberth.com/fileadmin/content/documents/Manuals_SRC/SH_Manual_SRC_S2_C3Pro_multilanguage.pdf


  • #2   19. aug 2020 Kender ikke systemet, men søgte på 'reset schuberth src' og dette dukkede op:
    https://touron2wheels.wordpress.com/2016/05/30/schuberth-srcs-pro-issue-resolved-my-mistake/
    Han beskriver, hvordan systemet låste helt og først virkede, da det blev tilsluttet til opladning, men prøv at søge på factory reset af systemet.

    ... som Jacob Ask har skrevet i mellemtiden smiley


  • Kevin S
    Kevin S Tilmeldt:
    feb 2020

    Følger: 12 Emner: 2 Svar: 3
    #3   19. aug 2020 Jeg har søgt længe efter en factory reset, of Har ikke fundet andet end det samme som jer.
    Den ene metode kræver at headset er tændt og virker, og det andet med 10 sek opladning virker heller ikke.
    Mit problem er at det slet ikke vil tænde efter jeg har forsøgt at opdatere det. Det er ligesom om at softwaren i systemet har låst sig selv efter fejlen under opdateringen.????


  • #4   19. aug 2020 Hvad siger Schuberths egen support - mail/telefon?

  • #5   19. aug 2020 Der var en produktionsfejl på mange af de schuberth intercom, som gør at det ikke kan tænde, måske kun blinke 1 sek. man kunne lige rode med det 10-20min, så døde det.
    begge vores hjelme (købt med 1 års mellemrum ) havde samme fejl og forhandleren kendte tydeligvis godt fejlen.


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #6   20. aug 2020 Det lyder som en batterifejl- og du kan åbne - med forsigtighed - og teste, om du reelt har den opladning som SKAL være der! Reset med "lade-stik" *skulle* overgå/omgå alt - så derfor "min mistanke". Hertil....det SRC du har fundet er bestemt ikke nyeste, så derfor stor mulighed for batterifejl.

    Til info...så har jeg 2x SRC Intercom siddende i to C3 hjelme....og SRC er købt sammen med hjelmene og kører stadig 100% fejlfrit! I guder hvor jeg har været på vej til C4....endda BMW's "nye" system hjelm med "deres Intercom", men jeg får INTET bedre.... såh smiley



  • #7   20. aug 2020 Hvis det er købt hos en forhandler, er det nok ikke smart at begynde at skille det ad (medmindre der sidder en skjult reset-knap et sted). Hvis det ikke kan oplades og ikke virker, så skal det nok retur til forhandleren.

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #8   21. aug 2020 #7 Tvivler at SRC er købt hos forhandler qua alderen smiley

    Lidt inspiration (til Kevin):

    https://www.youtube.com/watch?v=3j5mfjwP5z8


  • Kevin S
    Kevin S Tilmeldt:
    feb 2020

    Følger: 12 Emner: 2 Svar: 3
    #9   22. aug 2020 Sættet er købt, helt nyt hos Louis, og det lader fint, det er softwaren der er fejl i efter forsøg på at opdatere den. Og man kan kun nulstille systemer, hvis det rent faktisk kan tænde, så jeg kan ikke nulstille det ????

  • #10   22. aug 2020 Hvis der ikke dukker en mirakelkur op, så er det retur til forhandleren hurtigst muligt. Enten som en ophævelse af handlen eller som en reklamations/garantisag. Jeg går ud fra at Louis har en god kundeservice, og at det står beskrevet på hjemmesiden (og i mails fra firmaet), hvordan man forholder sig ved fejl og returnering osv.

  • #11   22. aug 2020 Louis har sædvanligvis en super service.

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.555
    #12   25. aug 2020 Ups! Jeg var slet ikke klar over, at S2 stadig bruger den gamle SRC model - når de nye hjelme er skiftet til SC1 smiley

    Well....hvis "nyt" - så bare retur til forhandleren..... Dejligt at handle lokalt når der skal reklamation eller service, ikke? smiley


Kommentér på:
Schuberth SRC problemer

Annonce