{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
702 visninger | Oprettet:

Fremrykkere/fladt styr- sidder man OK? {{forumTopicSubject}}

Hej hej

Jeg pusler jo stadig med tanken om at sælge XJeren og købe en LS 650 Savage.

Da jeg er rimelig høj, har jeg fået det råd at montere fremrykkere & fladt styr.

Stilen syntes jeg er fed, men jeg overvejer da hvordan det egentligt er at sidde sådan = ben & arme fremme og al vægten direkte på rygsøjlen.

Da jeg havde min GN 250, fik jeg ondt i ryggen ved lange ture, hvilket muligvis skyldtes at jeg sad dovent og faldt sammen.

Jeg vil selvfølgelig prøve at køre en model med fremryk & fladt styr - før jeg køber - men derfor kunne det være rart at høre eksperterne smiley

vh & god dag

Lars







benere fremmen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fremrykkere/fladt styr- sidder man OK?
  • #2   30. jan 2008 Jeg har prøvet at køre på et par mc'er med fremflytter og lige styr, en ting er sikkert man får strukket ben, ryg og arme ud, men jeg syntes ikke man sidder ret godt, og hvis man har planer om at køre over 80 i længere tid, syntes jeg ikke det er godt, så bliver det ubehageligt, men det er jo smag og behag, men jeg kan ikke li det :S

  • #3   30. jan 2008 Tjaeeeee, min kammerat har en savage med lavt bredt styr og fremflytter. Den sidder man rigtig godt på.
    http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=15949
    Men det kommer jo an på din bygning, altså hvor lange arme og ben du har.

    /
    Jesper


  • #4   30. jan 2008 Et ord..... Apehanger! :o)

    Det er selvfølgelig kun fordi jeg selv kører med det. Men det er faktisk behageligt at køre med, modsat hvad andre tror.


  • #5   30. jan 2008 Hej.

    Jeg havde det på min supermagna, og man sidder rigtig godt, og god føling med styring mm. Det ser godt ud efter min mening også. Kører man mere end en time begynder det at gøre avs i lænden..

    Allan


  • #6   30. jan 2008 Man får ihvertfal ondt i skuldren

  • #7   30. jan 2008 Det opleves meget forskelligt.

    Under alle omstændigheder, skal man vær klar over, at disse cykler skal man af en gang i timen eller så - simpelthen fordi man sidder så lodret som man gør.

    Du er fra Karlslunde, jeg har en Savage med bredt fladt styr stående i Vallensbæk. Der er ikke fremrykkere på, men man kan jo smide læggene på de eksisterende fordhvilere, så får du et meget godt indtryk. Send en PB, hvis du vil prøve:-)


  • #8   30. jan 2008 jeg havde det på en honda 650 C og sad faktisk godt, kørte jævnligt mere end en time uden problemer

  • #9   30. jan 2008 ´Hej Lars. Jeg har samme problem som dig med højden. og på min savage.. ja jeg har fremflyttersæt på et og fladt styr..

    Men jeg mangler stadig lige en 3-4 cm at ku flytte mig bagud.

    men jeg har gjort mig 2 overvejelser.
    enten at få lavet sæddet om så det sluttere længere tilbage og så sænke skærmen.

    Eller finde en bagskærm og et sæde fra en Intruder og sætte det på. (det er ikke sikkert at det kan virke.)

    men trods alt er jeg glad for min ged selv om højden er imod os.


  • #10   30. jan 2008 På min gamle Triumph, var der højt styr og fremflytter. Fik undt i ryggen og savnede at kunne flytte lidt rundt når jeg kørte. Det er ikke så lige til at rejse sig i et par fremflytter. Men fed stil, og jeg kørte aldrig længer hjemmefra end at jeg også kunne holde ud at køre hjem igen smiley

  • #12   30. jan 2008 Don T: En lille rettels. Hvis du ser på Jan K's MC, så tror jeg nok han ved hvad apehanger er :o)

  • #13   30. jan 2008 Don T: Som Jesper skriver, så kører jeg selv med apehanger.
    Grunden til min kommentar var, at jeg har fået mange spørgsmål om man ikke bliver træt i armene af at køre med apehanger. Og det syntes jeg ikke. Syntes faktisk det er mere behageligt end at køre med bredt styr.
    Der var bredt styr på min ged, da jeg købte den. Der syntes jeg at man sad for meget foroverbøjet, og fik derfor ondt i ryggen.
    Med apehangeren sidder man mere lodret.


  • #14   30. jan 2008 Hej alle sammen, mange tak for de mange kommentarer - selvom holdningerne er forskellige, jeg ender jo nok med at prøve mig frem

    Knud - din flinke mand - du har før tilbudt jeg må prøve(sidde?) din datters Savage. Jeg kontakter dig PB, når vi når længere hen på sæssonen, med mindre den rigtige dukker op og jeg derved får be/afkræftet emnet

    vh


  • #15   30. jan 2008 Lars:

    Det har jeg da vist også, det havde jeg helt glemt:-)


  • #17   30. jan 2008 Nu kører jeg jo, som du spørger til.....og jo, må sgu nok indrømme....som Knud også skriver...skal helst lige strække ben een gang i timen:-)...passer godt med smøg-pause, so no problem....det ligesom om man sidder oprejst..strækker sig lidt frem, og synker sammen i ryggen(lyder sgu´da ellers behageligt:-/ ).....men skal jeg længere hjemmefra, er cyklen som regel pakket godt, og så passer bagagen lige med at det virker som ryglæn...og man sidder jo f..som i en lænestol:-):-)
    Har nogle gange tænkt på atg klippe mig et lille skridsikkert underlag af den slags til tæpper...for kan godt føles som om man skrider lidt frem med numsen, når også benene er fremad:-)..i andet end læder ihvertfald...sikke en remse:-):-)


Kommentér på:
Fremrykkere/fladt styr- sidder man OK?

Annonce