{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
893 visninger | Oprettet:

Michel M
Michel M
Tilmeldt:
8. feb 2021
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Yamaha YZF 750 R 1994 Udstødning {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg overvejer at købe en YZF 750 R fra 1994 som min første MC nogensinde, og vil i den forbindelse anskaffe en udstødning til eftermontering, da den originale stadig sidder på.
Jeg synes den originale udstødning ligner en forkromet kanon, og så er den alt for stor... smiley
Jeg vil gerne have noget der giver lidt bedre lyd, men også ser godt ud, synes bare ikke jeg rigtigt kan finde noget som helst, andet end G.P.R og Marvin.
Er det OK at bruge udstødning beregnet til en anden MC? Forudsat man kan få den til at passe?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha YZF 750 R 1994 Udstødning
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #1   8. feb 2021 Husk lige på at du bør finde en der har en db killer i, for der er ret meget fokus på støjniveauet fra MC'er, fra ordensmagtens side.

    Man kan sagtens bruge en potte fra en anden MC, og det er ofte ret nemt at få den til at passe, hvis man har et svejseværk, noget rør og lidt opfindsomhed.
    Personligt sørger jeg altid for at lade være med at lave om på den originale, så man stadig har muligheden for at montere den igen.


  • Michel M
    Michel M Tilmeldt:
    feb 2021

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #2   8. feb 2021 Idéen er også at gemme den originale, og skaffe noget med slip-on som er tüv godkendt og lovligt. Det er sjovt du nævner det med DB-killer. Tror faktisk ingen kører med dem, selv min kørelærer pillede dem ud på de 3 sv650 fra 2019 han havde

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #3   8. feb 2021 #2 - Men der findes ikke en uoriginal udstødning, som er lovlig at køre med, uden db killer... Det er den standard ordensmagten bruger, som udgangspunkt.

    Det er ikke afgørende for mig, hvad du gør - jeg giver bare info videre. smiley


  • Michel M
    Michel M Tilmeldt:
    feb 2021

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #4   8. feb 2021 Men bare rolig. Jeg bor i et dejligt kvarter med rækkehuse, så tror ikke jeg ender at pille DB killer ud, vil jo gerne blive boende smiley

  • #5   9. feb 2021 Det er også en skøn ældre sag sådan en YZF 750, den er gammel men er selv ret pjattet med modellen.
    Udvalget af udstødninger til gamle modeller bliver med årene noget udvandede, men søger du på ebay på YZF 750 exhaust kommer der dog en del. GRP som du nævner er jeg ikke ret meget fan af, deres kvalitet er i min optik noget så som så.
    Du kan evt. svinge omkring https://www.cobraexhaust.de/YZF-750R-SP_4 de laver aldeles fine udstødninger, og der er også til din model. Leveret fra Tyskland på en god uge. Havde en på min tidligere YZF 1000 inden jeg gik Akrapovic amok.
    Flere af de Cobra kommer med en udtagelig DB killer som er lige til at nappe ind og ud.
    Den her kan de selv lave en række tilvalg til https://www.cobraexhaust.de/COBRA-GTX-O_24


  • Michel M
    Michel M Tilmeldt:
    feb 2021

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #6   9. feb 2021 Mange tak onkel Jan
    Cobra har da nogle flotte udstødninger kan jeg se og en del at vælge imellem. Ser ud til at alle modeller kan tilpasses med hensyn til materialer og finish samt farve.
    Har du selv kørt en yzf 750? Er det en god motorcykel? Nogen sygdomme eller skavanker, jeg skal se efter. Fik mit kort sidste år, oktober måned, så dette bliver mit første MC køb.


  • #7   9. feb 2021 Husk lige at når du sidder på motorcyklen og har den fantastiske oplevelse det er (eller kan være) at køre motorcykel, så er det ligegyldigt hvordan udstødningen ser ud (selvfølgelig medmindre den er dækket af fastgroet snavs og rust og man gerne vil have en velplejet cykel). Og med hensyn til lyden/larmen skal man alligevel køre med en form for høreværn.
    Men go' kommende sæson selvfølgelig.


  • #8   9. feb 2021 Hej
    Har ikke selv kørt YZF750 men det gjorde min køremakker i mange mange år, for efterhånden mange år siden.
    Skavanker, tja de kan bruge noget olie men lever en model stadigt så er det ikke noget at tænke på. Men er en gammel cykel så alt eller intet kan jo være galt.


  • Michel M
    Michel M Tilmeldt:
    feb 2021

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #9   9. feb 2021 Nu giver forhandleren jo 6 måneders fuld garanti, og den har lige fået justeret ventiler, har fået service, ny kæde og nyt bagdæk. Men den ser meget velholdt ud og cyklen føles meget "fast" ingen løse ting osv. Har allerede tjekket affjedring, støddæmpere, hjulleje, gaffel, osv. Virker allesammen til at være i god stand. Rasler ikke i motor, går jævnt i tomgang og har jævnt optræk hele vejen op.

  • #10   9. feb 2021 Så er det jo bare at handle hvis det er modellen du vil have.


Kommentér på:
Yamaha YZF 750 R 1994 Udstødning

Annonce