{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
760 visninger | Oprettet:

Hvilken motard og hvilke dæk? {{forumTopicSubject}}

Hey. Jeg står og skal til at tage MC A2 kørekort, og står lidt med tanken om at købe en drz 400 eller lignende? Var forelsket i KTM exc'erne men har hørt de skulle være ret service krævende og så er de i en lidt høj prisklasse (man må meget gerne foreslå lækre motard'er)
Jeg vil gerne køre lidt offroad på dem, så skal man købe et sæt offroad hjul/dæk og så skifte dem når man skal på vej? Man kunne selvfølgelig også købe en mellemting af offroad og onroad, men hvad er jeres erfaringer? Jeg ved ikke hvor meget offroad jeg vil køre, men størstedelen er ihvertfald på vejen.
Skal man foretrække en drz400 sm eller s?
Tak for hjælpen på forhånd
Mvh Erik


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken motard og hvilke dæk?
  • #1   5. aug 2021 Enduro dæk kører væsentlig bedre på asfalt end semislicks kører i skovbund smiley
    Men dermed ikke sagt sm hjul ikke også kan bruges i terræn.
    Evt bare sæt noget ala pirelli mt60 på og så er du godt igang.
    Jeg havde et par motarder indtil jeg begyndte at køre offroad konstant på den sidste jeg havde.
    Købte et sæt 70-30 off-onroad dæk til den lige inden jeg besluttede at sælge den.
    Jeg ku simpelthen ikke nænne at køre enduro på så fin og sjælden en maskine som min var.
    Solgte den og købte istedet to maskiner. En billigere sporttourer til at køre på veje, og så en rigtig enduro maskine med råd til lidt forbedringer hen ad vejen.

    Hvis du var mig ville du ikke som sådan gå efter noget helt bestemt.
    Snarere have øjnene på stilke og overvej de forskellige bud, ift pris stand udstyr, matcher farverne dit kluns osv smiley

    Men uanset hvad vil jeg sige dine dæk kan næsten kun blive for tørvejrsorienterede. Du kan alligevel ikke udnytte dem til fulde på tør varm asfalt. Men du vil helt sikkert savne medgørligheden når der er lidt sand på asfalten eller grannåle i skovsvinget.
    Dermed ikke sagt alt ikke skal prøves smiley

    Brugtmarkedet er næsten ikke eksisterende i dk.
    Så knæk og bræk


  • #2   5. aug 2021 Ved ikke om jeg fik skrevet det tydeligt nok.

    Problemet med at anbefale en bestemt model er, at der sjældent er mere end 5 supermotarder til salg på brugtmarkedet i danmark ad gangen.

    Som regel er der færre til salg.
    Størstedelen af dem plejer at være noget der koster en del, fordi folk har brugt for mange penge på opgraderinger, inden de finder ud af de hverken kan eller har lyst til at udnytte maskineriet smiley

    Du skal formentlig importere fra udland hvis du går efter en helt bestemt model eller årgang. Og import er nemmere sagt end gjort.
    Jeg tog lige et hurtigt kig på dba og fandt kun en enkelt maskine. Til gengæld en meget meget fin en af slagsen
    https://www.dba.dk/yamaha-wr-450-f-ccm-449-hk/id-119329554/


  • #3   5. aug 2021 DRZ er dyre og sjældne.
    ktm 640 er nemmere at komme i nærheden af og samme prisklasse


Kommentér på:
Hvilken motard og hvilke dæk?

Annonce