{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.379 visninger | Oprettet:

sini m
sini m
Tilmeldt:
22. mar 2008
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 15

Omkring fake eller bytte plader {{forumTopicSubject}}

Selv synes jeg det er mega dumt, Men har en kammi som spurte ind til det, og ja han gøre det sku selv TÅBE men da vi kiggede rundt i forumt her inde, kunne man ikke finde et ensrettet svare, udover det er mega dumt at køre uden forsikring osv. og at bøderne kunne starte fra 500 kr pr stk til 2x afgift. plus bøde. nu har jeg så googlet det , og kilen skulle være en Politimand. her retsplejloven bekendtgørsel som om emnet, så håber jeg alle som vil vide det kan bruge det, Men det ændre stadigvæk ikke på det er mega DUMT smiley

Jeg har i dag bladret i registreringsbekendtgørelsen omkring kapitel 15, faste og løse prøveskilte, samt talt med vagthavende Københavns Færdsel og en kollega i Advokatur O, som behandler bødesager og her er svarene på spørgsmålene;

1/ standset med prøveplade og har erkendt "lystkørsel", altså kørsel som alene er kørt for fornøjelsens skyld og IKKE kan henvises under de i § 90 beskrevne formål;

Reg.bekg § 98, jf. §94, stk. 1, misbrug af løse prøveskilte, hvorfor prøvepladen inddrages. Bøde kr. 500.00

2/ Standset med løse prøveskilte hvor udlåns datoen er overskredet;
køretøjet er da ikke længere ansvarsforsikret, Fæ.lov kapitel 16, § 105 og er ikke registreret jf. reg.bekg § 1, hvorfor der er 2 overtrædelser, begge takseres til kr. 500.00 som accumuleres og giver en bøde på ialt kr. 1.000
pladen inddrages selvfølgelig på stedet.

3/ benytte plade fra anden MC, er uberettiget brug af nummerplade og takseres til bøde kr. 1.000

Det grumme i det her er jo erstatning for skade på person eller gods, da dette påhviler ejer eller bruger som har varig rådighed over køretøjet. Og uden forsikring er du på lars tyndskids marker ...... resten af livet. Den lovpligtige ansvarsforsikring dækker personskade og tab af forsøger på kr. 50. 000.000 .... 50 millioner ! eller tingskade på 10.000.000, ti millioner. TÆNK PÅ DET. Erstatningsansvaret påhviler ejer eller bruger som benytter eller lader køretøjet bruge jf. fæ.lov §101 - §103.

Vedr. afgiften så er det kun told og skat som kan inddrive den og det sker kun hvis politiets bødeafdeling, advokatur O giver besked videre i systemet i kraft af gentagende misbrug af løse prøveskilte.

Håber i blev lidt kloger smiley


Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Omkring fake eller bytte plader
  • #1   30. mar 2008 Tak for info. Det var rart lige at få den frisket op ;o)

    Ved du hvad straffen er for at trille helt uden plader?

    /Ugelvig


  • sini m
    sini m Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 15
    #2   30. mar 2008 Mener det er en 500 mand smiley

    Mvh


  • #3   30. mar 2008 Mener det kostede 5000 for at køre på et uindregistreret køretøj.
    Men i mine øjne er bøden ligegyldig.
    Det værste ville være at være skyld i et uheld. Feks hvis man kørte en ned, som derefter krævede erstatning... Tja, hvem mon så skal betale??? Det er der kun en der skal!


  • #4   30. mar 2008 ja fuck da , forsikring mv. bare få købt den r1 også afsted smiley






    (ironi)


  • #5   30. mar 2008 jeg er blevet taget på en bike uden afgift med pladen fra en anden så ring hvis du har ? 60849968

  • #6   30. mar 2008 Efter bogen så er der bøde for nummeret: svindel - afgiften skal betales + bøde fra Told og skat på tilsvarende beløb.

    Der var en københavner sidste år, der lavede nummeret i en tysk Mercedes - det blev MEGET dyrt !!

    :O/


  • sini m
    sini m Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 15
    #7   30. mar 2008 Hej du , ja det er meget svært at gennemskue men, der er stor forskel på bil til job eller bare bil til MC, Du bliver ikke påbudt a betale afgiften da det er op til politiet om de mener det er tale om et misbrug af det, Så Ja hvis man bliver taget gentagene gange så sender de sagen vidre til Skattefar ,som kun kan påråbe sig at du betaler afgiften på cykle,

    Mvh

    Sini


Kommentér på:
Omkring fake eller bytte plader

Annonce