{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.598 visninger | Oprettet:

Pris for dækskifte {{forumTopicSubject}}

Hej MotorcykelGalleri,
Jeg er ny i motorcykelverdenen, og skal tror det er ved at være tid til nye dæk på min mc. Jeg har derfor kontaktet nogle værksteder, og er blevet lidt overrasket over prisen.

Jeg kører på en Yamaha MT-07, og skal bruge fordæk og bagdæk af Michelin Road 5, og har fået tilbud fra 5.000 kr og opefter, for både dæk + montering + afbalancering. Er det bare prisen for sådan et stykke arbejde?

Jeg kan selv indkøbe fordæk + bagdæk af Michelin Road 5 for cirka 2100-2400kr, har forstået at det er et besværligt stykke arbejde at skifte dæk fra fælge, men er det virkelig så dyrt at få lavet?

jeg er lokaliseret i københavn


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris for dækskifte
  • #1   18. apr 2023 Det er da ikke besværligt at skifte dæk. Det tager maks 15-20 minutter. De har jo maskiner til det hele. Du kan evt. selv pille hjulene af motorcyklen og bare aflevere hjulene. Så sparer du lidt i timeløn.

    Lader du værkstedet købe dækkene, er det selvfølgeligt dyrere end hvis du selv køber dem.

    Hvis jeg var dig, ville jeg købe dækkene, pille hjulene af motorcyklen og blot aflevere de to ting til et værksted. Så burde du kunne slippe af med kun at skulle betale omkring 500kr. Det er jo ca det en timeløn ligger på. Hvis de skal bruge mere end en time på at skifte 2 dæk + afbalancering, snyder de dig.


  • #2   18. apr 2023 Jeg har netop betalt 800 for skifte af 2 dæk og afbalancering, og måtte retur med baghjulet da der var gået lidt for meget lærling i den, og han havde monteret 90 gram afbalancering.

    Det er ikke et værksted jeg kunne finde på at bruge igen.


  • #3   18. apr 2023 Find dæk på daekonline med dækskifte. Kan se bare omkring KBH er der 7 værksteder der tilbyder det.

    profilbillede
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #4   18. apr 2023 Hvilken MC?

    Hvis der er slangeløse dæk på, skifter jeg dem du kommer med for 400 inklusive afbalancering. Jeg har hjemme lige syd for Roskilde.

    Jeg har aldrig ridset en fælg.


  • #5   18. apr 2023 #4 Der står, at det er en MT-07.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #6   18. apr 2023 Det stod der ikke før.

    Så er prisen som jeg skrev.


  • #7   18. apr 2023 I Danmark er der ret mange led der skal tjene på dækkene, og så er der også værksteder der tager sig lidt for godt betalt for det.
    Hvis du selv har mulighed for at tage hjul af og sætte dem på, så tag imod Sajmon’s tilbud.


  • #8   19. apr 2023 Har i sidste uge netop fået monteret Bridgestone T 32 på min GSX 1400. Et autoriseret lokalt mc værksted, med over 30 års erfaring. Bremsekalipre smurt, hjullejer kontrolleret, når det alligevel var adskilt. Cykel afleveret/ afhentet, og klar til aftalte tid.
    Alt spiller max..
    Pris: 5.300,- og det finder jeg helt i orden.
    Er selv håndværker, og vil selvfølgelig også foretrække, at mine kunder køber " mig" med stumper og montage, i stedet for at trække Jem og fix " kortet" for derefter at bede mig om at montere.
    Hvis lokale værksteder skal bestå, må vi også bruge dem.
    Det er efter min mening godt for samfundsøkonomien.


  • #9   19. apr 2023 #8: Hvis du synes mekanikerens tid og arbejde var 3.000kr værd, så er det jo dejligt. Og jeg betaler gerne en mekaniker for hans tid og det han er værd. Men jeg mener til gengæld ikke, at overpriser er godt for samfundsøkonomien.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.650
    #10   19. apr 2023 Hvad smurte han på kaliprene? Der er intet andet end evt glidebøsningerne i den bagerste kaliper, som skal bruge smørelse....

    Hjullejer har man fat i når man piller hjulene af cyklen, så det er selvsagt at man vil reagere hvis der er slør.

    5300 for det stykke arbejde, er 2000 for meget uanset hvor i landet man er. Men fair nok - der skal jo være nogen der bukker sig forover og tager den i prutten, så værkstederne kan sige "det betaler vores kunder altså"... smiley

    Så grov overpris er skidt for samfundsøkonomien, uanset hvilken vinkel man ser det fra.

    Og din Jem & Fix analogi er værdiløs, når det er 100% samme vare man får fra online butikkerne, som det forhandleren sælger dig til hjernedød overpris...
    Min lokale mekaniker har set lyset. De har webshop og deres dækpriser er ganske få kroner fra netpriserne vi andre kan få... smiley


  • Holger M
    Holger M Tilmeldt:
    okt 2019

    Følger: 10 Svar: 2
    #11   19. apr 2023 Gør som Kim C siger, det har jeg gjort de sidste 20 år det er ikke dumt, af skade bliver man klog.

  • #12   19. apr 2023 Jeg købte mine dæk gennem daekonline. De kom fra Tyskland på 3. dagen. Fik dem påsat og afbalanceret hos min mek. - ialt 750,-. Og de kører super.

  • #13   20. apr 2023 Har tjekket netpriserne. kig efter Daekleader https://www.daekleader.dk/ fra Andorra. Billigst pt sammenlignet med MyNETmoto oa. og korrekt: find montør på dækonline. De spørger ik hvor gummi kommer fra. De fleste kan gøre det til få hundrede kr. for montage og balancering.

  • Poul L
    Poul L Tilmeldt:
    jan 2023

    Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 46
    #14   21. apr 2023 Hej Bateman
    Du har fået mange gode råd/kommentarer.
    Med køb af mc dæk og værksteders reparationer og prisniveau kan der hurtigt opstå rygter, diskussioner og dårlig omtale.
    Hvis du færdes i kredse med andre lokale mc-freaks, så lyt på deres erfaringer.
    Det skulle undre mig meget, hvis det gennem dine venners positive erfaringer ikke skulle være muligt at finde et godt og pålideligt værksted med rimelige priser.

    Det er fint nok at købe dæk on-line til gode priser. Dækleverandøren giver garanti på dækkene.
    Hvis du med dine dæk går til mekaniker og beder ham montere. Så består hans opgave KUN i det I aftaler. Og hans garantiforpligtelser gælder IKKE for dækkene eller andre ting, som du kommer med.

    Måske er det stadig sådan, men tidligere i hvert fald blev man opkrævet "proppenge" hvis man medbragte sin egen vin på en restaurant.

    Inden for mange håndværkerfag kalkulerer mester sine tilbud med både en indtægt på løntimer og levering af brædder, vinduer, tagsten osv.
    Hvis du selv leverer materialer vil nogle håndværkere sige nejtak til opgaven.
    Du kan også løbe ind i noget farligt bøvl, hvis dine materialer evt. bliver årsag til senere problemer.

    Til sidst. Her lidt langt ude på landet er det ofte sådan, at gode "trofaste" kunder får en god service og til en anstændig pris. Og som kunde finder man hurtigt ud af, hvilke værksteder man bestemt ikke kommer på igen. Uanset om man føler sig snydt på prisen, kvaliteten på arbejdet og ikke mindst om firmaet er i stand til at holde sine aftaler.

    Held og lykke med dækkene.
    Poul


Kommentér på:
Pris for dækskifte

Annonce