{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
573 visninger | Oprettet:

arne N
arne N
Tilmeldt:
11. apr
Emner: 1 Svar: 1

Fornuftig cykel til omkring 20.000 {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg starter på MC kørekort i næste uge, og havde en plan om at først at skulle have en MC næste år. Jeg kan godt mærke, at jeg ikke har tålmodighed til at vente, og har gået og tænkt lidt over, hvad jeg skal gøre. Jeg har leget med tanken om at købe en ny Honda Rebel 500, men jeg synes det er lidt synd at bruge så mange penge på min første MC, og jeg vil gerne have lidt erfaring inden.

Derfor har jeg i stedet tænkt at købe en MC til omkring kr. 20.000, og søger derfor forslag til hvilken MC jeg skal vælge. Jeg vejer omkring 110 kr og er 187 cm høj. Jeg er ret fast besluttet på at det skal være en cruiser (helt en chopper, men det er nok ikke realistisk til prisen).

For mig er det vigtigt at det er en anerkendt model som der stadig kan købes reservedele til, og mindre vigtigt om den har 50 eller 100 heste.

Selv har jeg kigget på en Yamaha Virago, og en Suzuki Intruder, men jeg kan ikke gennemskue om de er pengene værd. Trods alt er det jo ikke nye maskiner man får, i denne prisklasse.

Så - søger godt råd, erfaring, forslag med kyshånd. Er mine tanker komplet tåbelige, så vil jeg også gerne høre det.

Takker på forhånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fornuftig cykel til omkring 20.000
  • Helge S
    Helge S Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 1 Svar: 3
    #2   12. apr Hej

    Jeg syntes da, hvis du har forelsket dig i en Rebel 500, så er det jo sådan en du skal have. Hvis du er forelsket i Ulle, så skal du ikke tage Pia, for du vil hele tiden drømme om Ulla.
    Giver det mening.?

    Men bortset fra det, så er det udemærke cykler du nævner og mener bestemt du kan føle dig tryk ved at købe en Honda, Yamaha, Suzuki eller Kawasaki. Bare den ikke er skruet eller tæsket ihjel.


  • arne N
    arne N Tilmeldt:
    apr 2024

    Emner: 1 Svar: 1
    #3   12. apr Det giver god mening. Jeg synes bare ikke jeg har råd til Ulla, så jeg må nøjes med Pia, i hvert fald indtil en start. Men det kan jo også være jeg ender med Hanne eller Christina, efter jeg har været på Pia i nogle år smiley

  • #4   12. apr Nogen gange skal "modellen" lige afprøves før man ved om kærligheden holder smiley

  • #5   12. apr Viragoerne er kendte for at være solide motorcykler med stærke motorer. Den første generation (1981-1983) havde nogle starter problemer, der dog blev fikset på den efterfølgende generation. Kan du finde en billig 750'er, ville det ifølge mig være en god, lille investering, hvorved du kan udleve din drøm midlertidigt. 250'eren og 535'eren er heller ikke dårlige motorcykler, de skal bare have nogle flere omdrejninger.

  • #6   14. apr Vil også mene, at du er godt kørende med en virago. Du kan få dem utroligt billige er du heldig og de er nemme med reservedele pga. populariteten. Personligt gav jeg fx 8000 kr, for en 750'er sidste år, som intet fejlede mekanisk og kun skulle shines op med lidt knofedt. Det var dog også utroligt billigt.
    Derudover har jeg en 1000'er jeg gav 18.000 kr for. Der skulle karburator bare samles og siden da har det været en stabil cykel med massere af bundtræk og til billige penge.
    Vil du gerne have en virago du bare skal sætte dig op og køre på, kan du sagtens finde en 750'er og nogle gange 1000'er til de 20.000 kr du nævner smiley


  • #7   14. apr Jeg ville dog undgå en 250 eller 535 pga. din højde. Jeg er 188 høj og for mig er de lige små nok at sidde på. Der er 750, 1000, 1100 bedre, fordi de har stort set samme dimensioner, hvis ikke præcist samme dimensioner smiley


  • #8   17. apr Med din vægt og størrelse er jeg enig i, at du skal købe en cykel med en hvis størrelse, så den ikke bliver for svag (asmatisk) pga. lille motor. Jeg er også enig i, at specielt suzukierne og yamahaerne er fortsat nemme at skaffe dele til.

    Så find et eksemplar, der ikke er forskruet, og som IKKE er ombygget. De ombyggede motorcykler er ofte meget svære at få synet nu om dage. Så mangler der E-numre og/eller godkendelses papirer på ombygningsdelene. Så der er hurtigt både det ene og det andet i vejen for at cyklen kan synes....
    Og politiet vil også have en større tendens til at ville stoppe dig hele tiden.... Hvis cyklen er synligt ombygget. Og hvem gider det ?


  • #9   17. apr hej,du kan få en god xj 600 i god stand synet fra 15000,kr, fin begynder mc,let kørt mc,
    god sidde stilling, (har selv en) smiley


    profilbillede
  • #10   17. apr Det mest fornuftige er nok bare at lade være smiley

    Men ellers købe en der ikke er for lille fra start af..


Kommentér på:
Fornuftig cykel til omkring 20.000

Annonce