{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye dæk
  • #1   29. apr Man skal nok lige tænke lidt over hvordan man kører. F.eks. ikke lægge cyklen alt for langt ned i svingene. Men 200 km er efter min mening slet ikke nødvendig.

  • #2   29. apr #1
    Men tænker feks, road racing nye dæk og fuld roulade fra start !


  • #3   29. apr Deres dæk har måske ikke fået dem samme behandling som vores.

  • #4   29. apr De ska lige køres til.
    Rub in the surface.
    200km er langt fra nok hvis du kører ligeud hele vejen og tænker så nu er de 200 nået, og så lægger den ned på dækkanten.
    Du ka derimod køre en 2-3 km på bane og så er de ved at være kørt til og kørt varme.
    Så det afhænger af så meget. Tag altid den slags med et gran salt


  • #5   29. apr #4
    Nu er det jo ikke alle der har en racer bane i baghaven smiley
    Brainstorm: kunne man evt give dæk en let tur med rystepudser??


  • #6   29. apr Det kan man da, men hvorfor ikke bare køre en tur? Det er det vi fleste andre gør. smiley

  • #7   29. apr Jeg plejer at finde et sted med nogle 90 graders sving eller ind og ud af en god rundkørsel.
    Og så snupper man nogle ture hvor man kører lidt hurtigere hver gang.
    Men det hjælper også bare at køre ligeud, så forsvinder det der blanke glatte også lidt fra den del af dækket der ikke rører asfalten.


  • #8   29. apr Men er det fordi, at det er en glat overflade som sidder på dækket, en som er rest fra, produktions formen ???

  • #9   29. apr Tør dækket af med et affedtningsmiddel og kør

  • #10   29. apr #9
    Hvad type ville du anbefale ??


  • #11   29. apr Evt bremserens bruger jeg

  • #12   30. apr Det er rester af slipmiddel som man giver støbeformen et pust af flere gange undervejs i produktionen af dæk. Det er nu hurtigt slidt væk når man kører.



  • #13   30. apr Det er nogle store problemer vi slås med smiley

  • #14   30. apr Det eneste sikre vil være at tage rystepudseren med hen til forhandleren og så bede om lidt strøm til den. smiley
    Det vil helt sikkert give forhandleren et rigtig godt grin. smiley


  • #15   30. apr #14
    Det var også kun på ide stadiet smiley


  • #16   1. maj Jeg plejer at få nyt bagdæk på hvert forår, og nyt fordæk hvert andet år. Det er som regel lige inden første ræs på enten Knutstorp eller Sturup. Har ikke oplevet nogen som helst problemer, selv ved fuld nedlægning efter et par opvarmningsomgange. Jeg gætter på at dette er noget der var et problem i gamle dage.

  • #17   1. maj Jeg lavede 600.000 bildæk om året i en halv snes år. Og jeg har især med meget brede dæk anbefalet at køre pænt de første par 100 km, så var chancen for at dækket forblev rundt større. For at beskytte mod ozon tilsætter man 1,5 til 2 % ikke opløseligt voks. Det siver lige så stille ud på overfladen og beskytter det. Hvis dækket nu har ligget på lager længe er det en god ide at få det af. Jeg tvivlet på St bremserens vil gøre det, og da det forsvinder hurtigt laver det ikke den store skade. En fortalte om at tage nogle gange i en rundkørsel med højere og højete fart. Inden for dine grænser som mc kører lyder det fornuftigt.

  • #18   1. maj Et par stykker her har anbefalet at tilkøre dæk i en rundkørsel. Husk at rundkørsler er nogle af motorcyklisternes værste fjender ! Der er nemlig dér at lastbiler spilder hvad end de kører med ! En kørelærer har fortalt mig hvordan 2 af hans MC elever skvattede netop i en rundkørsel hvor en lastbil havde spildt noget ukendt vædske.

  • #19   1. maj Min mekaniker fortalte, at han engang havde sat spritnye dæk på en kværn. Da ejeren hentede den kørte han 150 m rundt det næste hjørne - og så lå han der! Han vidste ikke at nye dæk skal køres til, så de får en ru overflade.

  • #20   1. maj Jeg har fået nye dæk på hos en forhandler hvor der ved afhentning sad et klistermærke på speedometeret: "Nye dæk kan være glatte. Kør forsigtigt"

  • Poul L
    Poul L Tilmeldt:
    jan 2023

    Følgere: 6 Emner: 1 Svar: 49
    #21   2. maj Hej Troels. Jeg synes, at du har fået en masse gode råd.
    Det med at bruge rundkørsler og store ind- og udfaldsveje til byer vil jeg stærkt fraråde. Netop fordi som andre skriver, over tid spildes lidt olie, lidt diesel og masser af gummistøv og andet glidebanemateriale.
    Med tiden finder du nogle biveje ude på landet i nærheden af hvor du bor, og som har en meget ru overflade. Mere ru end sliberondeller fra en vinkelsliber, og så kan du samtidig udfolde lidt køreglæde ved forholdsvis lav hastighed, medens overfladen bliver gjort ru.
    Med tiden vil du også i regnvejr opdage nogle steder, der er specielt glatte. Det gælder f.eks. tilkørsel til E45 mod nord fra Horsensvej i Vejle. Selv gasgivning i 2. og 3. gear kan få en stor mc til at skride ud, fordi der glat som at køre i brun sæbe, når der efter ugers solskin pludselig falder regn.
    God fornøjelse
    Poul


  • #22   3. maj Jeg ser dæk lidt som stearin lys.
    De skal brændes til før de ligesom udskiller det brændstof der gør ilden griber fat.
    På samme måde skal dæk masseres før de udvikler en overfladestruktur og mørhed i første lag under overfladen, og de rigtig begynder at yde som de kan.

    Derudover skal de selvfølgelig varmes op hver gang man kører.

    Jeg kører personlig mine dæk hårdt, til hverdag.. Jeg foretager som regel en udskridning bare for at kalibrere min fornemmelse af dagens greb.
    Nye dæk kører jeg ud og leger lidt med for at fornemme profilen på dem og finder selvfølgelig nogen rene overflader med god friktionskoefficient at rive dem rundt på, for de er sku lidt stive og glatte i det når de er lige ud af formen og direkte ud på asfalten


    profilbillede
  • #23   3. maj Og så lige en forhåbentlig sidste advarsel: Når det har været tørt i lang tid, som nu, så ligger der en masse støv og pollen på asfalten. Se bare på en bil der har holdt parkeret et stykke tid. Hvis det så regner bare en lille smule, så bliver støvet til noget der ligner sæbe.

  • #24   5. maj Måske lidt skørt, men jeg giver altid et nyt dæk en forsigtig tur med ukrudtsbrænderen, inden jeg skal ud på den første tur! smiley

  • #25   6. maj #24 ikke dumt, du brænder voksen fra ozonbeskyttelsen af

Kommentér på:
Nye dæk

Annonce