{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
242 visninger | Oprettet:

Adventurehjelm {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg har undret mig lidt over konceptet 'adventurehjelme'. Så vidt jeg kan se, er det egentlig bare en touringhjelm med en kasket-skygge på. Jeg antager, at fordelen er, at man får mindre sol i øjnene og måske også mindre regn på visiret, mens ulempen formentlig er ringere aerodynamik ved højere hastigheder.

Men den afvejning er vel den samme om man kører V-Storm, GS osv. eller GoldWing, men man ser dem næsten kun sammen med den første type, altså dem, der lugter en smule af off-road.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Adventurehjelm
  • #1   5. maj Skyggen har oprindeligt 2 funktioner.
    1: Beskytte imod det der kommer flyvende når man kører i et race udenfor asfalt.
    2: Give lidt skygge, da visiret/åbningen på den type hjelme er større end på en almindelig gadehjelm.

    Når du ser GS og andre gadekører med sådan en hjelm, handler det dog primært om stilen.


  • #2   7. maj Det er jo stil lige som folk vælger hjelm efter om de kører racer, chopper, cafe racer, og så videre og så videre. Der er skam meget mode og stil i motorcykeltøj.
    Har selv senest kørt rundt med en sådan på XTZ og Tracer, når man runder 130 i timen, så er skyggen absolut ikke andet end noget hejs, men skal se godt ud jo.
    Adventure stilen er absolut in lige nu, se alle de store BMW’er der er stylet med alu tasker og garniture, de skal ligne noget der kører jorden rundt på markveje, i kasserne er der oftes en glutenfri sandwich smurt med ærtecreme, fyldt med økologisk avocado og fairtrade løg, alt dette ovenpå en plantebøf.

    Da jeg kørte racer, så var det også sidste nye skrig i Arai, Shoie racer hjelme, hjelme der var konstrueret til race, og absolut jo ikke konstrueret til at være støjsvage og komfortable.


    profilbillede
Kommentér på:
Adventurehjelm

Annonce