{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.340 visninger | Oprettet:

Street bike Vs. Supermotard {{forumTopicSubject}}

Ja om overskriften siger. hvad er den store forskel på disse to ud over udseenet?
Jeg har gået og overvejet en supermotard som den næste cykel, men hvad skal man kigget efter og hvad koster sådan noget? Den skal bruges til hverdags kørsel 20 km hver vej, og så lidt sjov på landevejene i weekenden.
Jeg er helt vild med designet på Ducatis Hypermotard og KTMs Super Duke, men da jeg ikke lige har 200k til sådan en så må det vente, men er der noget andet der ude med nogenlunde samme design, og helst med V2 motor?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Street bike Vs. Supermotard
  • #1   5. maj 2008 Supermotarder er modificerede Cross-/Enduromaskiner, der ligger vægt på lav vægt og deraf sjove svingegenskaber.
    En Street bike er i bund og grund bare en naked bike, men ofte omtales racere eller bare kraftige maskiner med råt design som Street bikes.


  • #2   5. maj 2008 Aprilia Dorsoduro er vidst den du så skal kigge efter.

    Street Bike = Gade motorcykel.
    Streetfighter = Nøgen MC med råt design. Oprindeligt baseret på sports-MC'er med kåben flået af. Idag kan alt laves om til en fed streetfighter. Selv en kedelig bandit.


  • #3   5. maj 2008 Den nye Hyosung har også potientiale til at blive en god og billig motard, men lad os lige se et par tests først:
    (link fjernet)


  • #4   5. maj 2008 men hvordan trækker sådan en et benet motor i de størrelser? jeg kørte på en 250cc suzuki chopper som var et benet og jeg syntes godt man kunne mærke at den kun trak hver anden omgang, det var som om motorgangen var meget hakkende i de lave omdrejninger, samt den rystede en hel del.

  • #5   5. maj 2008 Den er godt nok fed den aprilia Jesper [Lyngby] P...

    Ved du hvad den kommer til at koste på danske plader?


  • #6   5. maj 2008 Har selv haft en Husqvarna TC610 Supermotard, og de trækker helt vildt sindsygt.

    Du kan køre i 5/6 gear og så bare vride gassen, og så er du derud af. Og så er det pisse sjovt at køre på dem.

    Jeg ville gå efter en KTM LC4, da de har elstart og stort oliekredsløb, dvs 4000km per olieskift ca.

    Min havde kickstarter og 500/800km per olieskift, det var ikke sjovt.


  • #7   5. maj 2008 hvordan kan det være at de skal have skiftet motorolie så ekstremt ofte? er det ikke 4 Taktere? for så burde de da ikke svine så meget i olien

  • #8   5. maj 2008 Har også selv leget med tanken om at skulle have en motard på et tidspunkt, men så vidt jeg ved er serviceintervaller meget små, og levetiden på selve motoren er også ret lav? Men hæng mig ikke op på det, det bare hvad jeg "folk" sådan generelt siger.

    Mvh. Mathias


  • #9   5. maj 2008 M F: prisen ligger mellem 140-145 K kan ikkke huske det helt præcist

  • #10   5. maj 2008 Aprilia'en er listet til 155K
    http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=49340

    En cylindret vibrerer mere end andre motorer. SÅdan er det bare. Der er ganske stor ubalance i sådan en motor. Grunden til at nogle kører med korte intervaller for olieskift, skyldes at de er hårdt pumpet, og ikke alle har udskifteligt oliefilter.
    Vælger man en der er beregnet til gadekørsel, og altså ikke en hardcore SM'er, så er der lang levetid og længere mellem serviceintervallerne.
    XT660, KTM Duke, DRZ400, FMX650 er gode bud på gademotarder.
    Alternativet er at købe en offroader/enduro og så bygge den om.
    Tror nok jeg ville hoppe på en tunet Honda Dominator med fastere affjedring og 17" forhjul.


  • #11   5. maj 2008 nu har jeg sidet og kigget lidt på dba. de to andre cykler jeg også har kigget på er Ducati monster 750 fra en 01 eller der omkring, samt Suzuki SV650N fra 04-06, de ligger ca i samme priskalsse som en brugt Duke fra 05. hvilken en af disse cykler vil i tro jeg ville kunne få mest glæde af til hverdagsbrug og gadesjov? og hvor gamle skal motarderne være før de betragtes som slidte?
    Det skal lige siges at jeg er totalt momentnarkoman og normalt ikke trækker min MC op til den røde linje når jeg køre, så jeg vil gerne have noget der levere sine kræfter i midterområdet.


  • #12   5. maj 2008 Christian du kunne måske også kigge på Cagiva Raptor når nu du er over i den boldgade... en lækker mc (synes jeg) og ikke den som alle de andre har... og samme motor som Sv 650

  • #13   5. maj 2008 Jeg har kigget på Raptoren, men jeg syntes mest af alt at den ligner en billig kopi af monsteren, ikke for at fornærme dem som har den, men det er bare ikke mig.

  • #14   5. maj 2008 Christian: Raptoren er da ikke mindre en monster-kopi end SV650n er....
    Desuden, så er manden bag Raptor designet den samme som står bag Monster-designet. Så det er måske mere korrekt at kalde den en viderudvikling/næste generation af monsteren, frem for en kopi...
    http://www.dba.dk/asp/sektion/artikler/detail.asp?ArtikelId=44398


Kommentér på:
Street bike Vs. Supermotard

Annonce