{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.621 visninger | Oprettet:

Tyveriforsikring eller gode låser?? {{forumTopicSubject}}

Nå er det slik at jeg skal kjøpe en gs500 fra 93 til ca 25 000.
Jeg har ringt til forskjellige forsikringsselskaper og funnet at ansvar ukasko vil koste ca 2500 og mkasko 6000++

Kasko er ikke det viktigste, men jeg er redd for at den skal bli frasjtålet.

Så mitt spørsmål er om jeg skal bruke 3-4000 ekstra i året på forsikring eller bare kjøpe noen "gode" låser?

Har en teori at de som stjeler en slik gs er personer som IKKE setter den på en lastebil og tar avsted til øst-europa.

Tror dere en ABUS Granit Extreme Plus 59 og en Granit Quick 37 kan være et godt alternativ til tyveriforsikring(kasko) ??

Koster cirka 2100 kr tilsammen

http://www.abus.de/de/main.asp?ScreenLang=de&sid=880779445095005090520088723970174&select=0105b02&ArtikelGrID=151


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tyveriforsikring eller gode låser??
  • #1   9. maj 2008 du kan jo også købe dig en skivebremselås med indbygget alarm.

  • #2   9. maj 2008 Evt en Granit Detecto X-Plus 8000 istedenfor granit quick lock så får man en liten alarm med.






  • #3   9. maj 2008 Misforstå mig ikke:-)

    Det er ikke en cykel, der er attraktiv som handelsvare - du skal ikke beskytte den mod proffessionelle kriminelle!

    Det handler om at gøre det svært for en langfingret knægt, så jeg ville såmænd klare det med en skivelås med en ordentlig nøgle, styrlåsen og evet. en wire/kæde/bøjlelås.


  • #4   9. maj 2008 Flott men da er vi enige Knud.
    Var innom http://lavpris-laase.dk/ og de hadde noen fine tilbud.

    Om jeg så kjøper Granit Detecto X-Plus 8000 og en Granit Detecto 12KS 120 Black Loop så har jeg en god skivebremslås og en sterk kjetting med alarm smiley

    Det burde da holde smiley

    Vet noen hvor rask leveringen er på lavpris-laase.dk?



  • #5   9. maj 2008 Hej Dan

    Nå du kunne alligevel ikke vente med at få mc :-), det kan jeg nu heller ikke fortænke dig i med dette herlige vejr, og som du kan se i min profil, så har jeg også fået nyt legetøj.

    Jeg syntes at det lyder af mange penge til forsikringen for sådan en fin lille omgængelig maskine, jeg har selv lige været igang med at ringe rundt (til mange) og endte op med at jeg skulle give knap 3900 for min Suzuki GSX 1100 F og det med en selvrisiko på 5000 kr, tilgengæld så så stiger jeg ikke i pris hvis jeg laver skader. Ovenstående tilbud krævede jo selvfølgelig at jeg også flyttede de andre forsikringer over, men da jeg sparer ca.3000 på årsbasis ifh. til hvis jeg blev hvor jeg var, så var der ikke så meget at betænke sig på.

    De låse som du kigger på ser virkelig interssante ud, hvis du køber dem, kan du så ikke vende tilbage og fortælle lidt om dine erfaringer med dem.

    PS: Den gamle gule kører nu rundt på sjælland


  • #6   9. maj 2008 Hørte for nyligt at der var foretaget en test af en lang række skivelåse og at alle undtagen én dumpede, da de kunne åbnes med en simpel tusch?!

  • #7   9. maj 2008 Henrik: Tror ikke det gjelder disse abus låser heldigvis.

    Michael: Jeg prøvde virkelig, men hvordan skal jeg kunne la være å kjøre sykkel når det er såå fantastisk vær og en motorsykkel suser friskt forbi mitt vindu hvert 5 min?
    Jeg har nå bestillt låsene og venter spent. Gratulerer med ny sykkel Michael.


  • #8   9. maj 2008 jamen jeg forstår dig så fuldt ud Dan, held og lykke med det

  • #9   9. maj 2008 Knud (Vestegnen) J
    Man skulle ikke tro, at folk gad - men på trods af det, så var der nogen der havde været i gang med kædelåsen på min vens DT175, der er virkelig hærget - og den holder lige ved siden af min... :S


  • michael h
    michael h Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 27
    #10   9. maj 2008 hej dan ...

    jeg har købt en Granit Detecto X-Plus 8000 hos lavpris-laase.dk
    og jeg fik den i løbet af et par dage ....


  • #11   9. maj 2008 En alarm på cyklen, en god skivelås og en god kæde, så er du godt sikret. Gør det så besværligt som muligt at komme til MCen.

  • #12   9. maj 2008 @Dan

    http://www.motorgestolen.com/applications/nieuws/nieuws.asp?action=toon&nieuwsid=22

    Hvis det drejer sig om Abus Granit Victory så tager den ca. 1½ mina t bryde op jf. en undersøgelse i det franske MotoMag. Det er dog en ældre test tror jeg


  • #13   9. maj 2008 Hvilket det ikke var, Granit Detecto er derimod blevet testet i Bike ud fra hvad jeg kan søge mig frem til herinde...

    "Det negative fra Bike testen:
    "Alarmen stopper med at hyle, når den får et slag med hammeren."

    Til gengæld var det den af de testede låse der holdt længst mod en vinkelsliber... 58 sekunder."


  • #14   9. maj 2008 Jeg ville bare sætte en skivelås på. Og hvis den står et lidt skummelt sted, ville jeg også længe den fast til, fx en lygtepæl.

  • #15   9. maj 2008
    Hos suzuki forsikring vil en kasko koste dig ca 4500kr jeg ville vælge forsikring og sove bedre om natten smiley


  • #16   10. maj 2008 Tror det er mer 6000 når jeg er 24 og ikke har hatt egen bil/mc før

Kommentér på:
Tyveriforsikring eller gode låser??

Annonce