{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.393 visninger | Oprettet:

bilisters 10 gyldne regler om MC'ere {{forumTopicSubject}}

1. Ved overhaling af motorcykler, forsøg da at klare dette uden at overskride midter-striberne.
2. Hvis en motorcykel har mere end 3 meters afstand til forankørende så pres dig ind foran og brems gerne.
3. Ser du en overhalende mc på motorvejen, træk da ud foran.
4. Ved parkering på gaden, se dig tilbage, åben bildøren foran eventuelle motorcykeler, de kan jo bare undvige.
5. Fortag U-vendinger når der er motorcykler på vejen.
6. Brems HÅRDT, uden forudgående varsel eller grund, hvis der befinder sig en mc bag dig.
7. Hvis en motorcykel befinder sig i den yderste 3.-del af vejen, så er det ikke for at få bedre udsyn. Derfor pres dig ind på siden af den.
8. Ved udkørsel til trafikkeret vej, hold tilbage for biler, ved fø:rst kommende mc, træk da ud foran.
9. Ved kørsel i mørke, er det ikke nødvendigt at blænde ned, ved møde med modkørende motorcykler.
10. Motorcykler bruger 4 cm. til standsning, fylder 8 cm. i trafikken og kan undvige på et nano-sekund, som billist er det din pligt at minde motorcyklisterne om disse ting, ved hvert møde...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bilisters 10 gyldne regler om MC'ere
  • #1   28. sep 2005 hehe
    har set de gyldene regler før men det er fandeme stadigvæk sandhedden....billister har bare ikke en skid til overs for mc'er :S det er også derfor at der er så mange uheld med mc'er ..... vi bliver overset i trafikken :S


  • #2   28. sep 2005 he he.

    Altid plads til en god griner, men desværre er det jo næsten sandt.


  • #3   28. sep 2005 Kan kun nikke overdrevent og skrive under 100 gange på at dette er sandt.
    Alle bilister har en foredom om at MC'ister kører for stærkt, for råddent og for dårligt.
    MEEN, efter jeg har fået et klip i kortet, er jeg blevet meget opmærksom på at overholde den givne færdselslov og det er herefter jeg har oplevet de værste ting og farligste ting i trafikken. når jeg ligger med 50 km/t ligger der gerne en knold bag ved, helt oppe i min nummerplade, så hvis jeg bremser hårdt, har knolden ikke en mulig chance for at nå at bremse. ofte synes knolden heller ikke han har tid til at ligge bag ved mig, så jeg får en masse dyt og f*** fingre samt nogle andre knolde der mener jeg har masser af plads, så de kan da lige overhale, selvom der kommer modkørende og holder parkerede biler i siden af vejen.... men pyt skidt, jeg fylder jo kun 8 cm smiley eller...?


  • #4   28. sep 2005 hehe ja det passer squ meget godt..
    Billister er total ligeglad med mc'erne så pas på derude

    Kenneth


  • #5   28. sep 2005 Hehe, jaah... Det er nok desværre sandt smiley
    I dag da jeg var ude at trille kommer jeg til at køre bag en bil (suprise!). Denne trækker helt ind i skoven ! Bogstavelig talt. Han kører helt ind over cykelstien !! Han brød sig bestemt ikke om at jeg lå der bag ham. Det samme sker ved den næste bil. Underligt tænker jeg, og kigger bagud efter eventuelle blå blink... Men nej nej, det var sgu mig de var bange for smiley
    Så nogle billister har åbenbart respekt os...


  • #6   29. sep 2005 Regel nr. 11
    I regnvejer ser styrer og bremser en MC langt bedre end en bil og fylder også mindre da den er krøbet i vask.

    Måske derfor hele to ¤#*&§, med under et minuts mellemrum, trak hhv. ind i siden på mig og lige ud foran mig på motorvejen på vej hjem i dag... Godt med gode reflekser!, men det er nu stadig ikke rart med katastrofeopbremsninger og undvigemanøvrer på glat vej og med dårligt udsyn. ;-(

    Kan forstå at det kan være svært at se noget i tilregnede sidespejle på en bil, men hvis man ikke kan se hvad der kommer, hvorfor skifter man så vognbane???


  • #7   2. apr 2006 christian: sådan en fiat punto, fx, er jo lavet af hærdet titanium og kan klare alle sammenstød. Derfor behøver de ikke orientere sig, har du ikke lært det på køreskolen?

Kommentér på:
bilisters 10 gyldne regler om MC'ere

Annonce