{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.043 visninger | Oprettet:

Bløde takser - hvordan undgår man ild? {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt et par bløde saddeltasker til min BMW F 650 - sådan et par til at smide over sadlen med et par stropper.

Måske tænkte jeg med røven - jeg ved det ikke helt - men sikkert er det, at udstødningen på BMW'en sidder i venstre side - og helt oppe under sadlen. Se billeder på min profil.

Udstødningen er ganske vist afskærmet ganske godt, men jeg er alligevel lidt i tvivl om, hvorvidt jeg skal være urolig over mulig brand, når jeg kører eller ej.

Nogen der har gode råd og/eller erfaringer er jeg lutter øren.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bløde takser - hvordan undgår man ild?
  • #1   4. jun 2008 Hvis dine tasker er bløde,, så skal du bede hende om ikke at gnubbe så hårdt, så du undgår at der går ild i dem........



  • #2   4. jun 2008 jeg er ret sikker på at der er noget varmebestandigt materiale på indersiden for at undgå dette fenomen, har selv haft de samme overvejelser, men mine vanucci tasker har slet ikke taget skade

    du bør nok overveje om du ikke skulle anbringe din chokolade i den anden side af tasken smiley


  • #3   4. jun 2008 HVIS der kommer forbindelse imellem imellem taske og udstødning så giver det på et tidspunkt problemer. Mit første sæt blev brændt igennem i bunden, dog uden åben ild, og min makkers tasker (altså dem på cyklen) gik op i røg efter kontakt.

    Men hvis bare der er luft imellem er det ikke et problem, men vær carefully smiley

    Hygge, gonzo


  • #4   4. jun 2008 Jeg har sikret mine under bunden med sådan noget tykt sølvfarvet metaltape´, det holder det værste væk. I begge ende har jeg sikret det med gaffa, da det ikke klistre særlig godt.
    Ved ikke hvor man kan få det, måske i byggemarkeder eller hos Tsvansen.


  • #5   4. jun 2008 Tak for svarene.

    Der ER luft mlm tasker (altså dem man ka øller i) og udstødningen, som er afskærmet. Der er vel et par cm.

    Jeg må ta en go prøvetur. Godt forslag med tsvansen-tape. Det tror jeg, at jeg prøver. Eller måske noget med noget kork-agtigt eller noget.


  • #6   4. jun 2008 Tjekkede lige din profil. Jeg kørte med givitasker på min Pegaso, med tilsvarende udstødningsopsætning. De gik nogle gange ind og blev smeltet lidt, men ingen direkte ild. Det var først da min storebror lånte dem til sin FZ-6 N at de futtede af, men det var osse fordi han havde vendt dem forkert smiley

    Tjek mine evt. mine annoncer, jeg har nogle stumper til din model.


  • #7   4. jun 2008 man skal jo sørge for at købe nogle tasker der er varmebestandige på bagsiden

    ellers er det jo klart de futter af


  • #8   4. jun 2008 mine gora tex tasker smeltede i bunden da de rørte min udstødning på en tur. hul i tasken og et mærke som jeg ikk ku få helt af på potten, smiley

Kommentér på:
Bløde takser - hvordan undgår man ild?

Annonce