{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
863 visninger | Oprettet:

Import af MC fra NZ eller AU {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der har kendskab til import af MC'er fra New Zealand eller Australien.
Hvordan er det med momsen når man importere brugte MC'er osv.
Jeg har en del kontakter dernede, og shipping(fragt) skulle heller ikke være et problem.
Det var mere med importen og godkendelsen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Import af MC fra NZ eller AU
  • #1   23. jun 2008 Det skulle vel ikke være anderledes end at importere fra USA.... Men husk at de køre venstrekørsel dernede, så du skal have ny forlygte!

  • #2   23. jun 2008 Tja, er det ikke noget med euro 3 normer osv? Eller skal modellen bare have været godkendt i EU før?

  • Carsten F
    Carsten F Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #3   23. jun 2008 Jeg har selv kigget lidt på import fra ikke-EU lande. Men jeg gav op. For mange offentlige myndigheder og dokumenter. Og usikker på typegodkendelse, Euro-3 normer mv.

    Men det kunne være rart at høre fra nogen som har været gennem "vridemaskinen"

    Du skal regne med at betale told og moms. Sammenlagt 30-35% (moms25%) den nøjagtige toldsats kan SKAT hjælpe dig med. Husk at der også skal betales told og moms af fragten - og jeg tror ikke SKAT accepterer "min svoger tog den med gratis" historien. Sidst men ikke mindst: "registreringsafgiften fra helvede"


  • #4   23. jun 2008 Nå nu har jeg lige undersøgt det med Euro 3 normen, som jeg også var lidt bange for.
    Så længe den har været indregistreret inden at normen trådte i kraft. kan den blive godkendt. OG det gælder uanset om det er i EU eller lande uden for EU.
    Så No-Problemo


  • #5   23. jun 2008 Lars: Er du sikker på det. Så vidt jeg ved, gælder det ikke hvis den har været udenfor EU...

  • #6   23. jun 2008 hej Lars
    jeg må give Jesper ret, hvad jeg har læst er det umiddelbart sådan at hvis køretøjet ikke har været indregistret i et eu land inden (en eller anden dato) kan som udgangspunkt ikke registres, dog er der vist undtagelser hvis det er veteran...
    du har måske fundet den V-2 er fra NZ som lammetævede alle de store mærker der tilbage i fortiden.... smiley


  • #7   23. jun 2008 Jamen jeg har sku' da lige snakket med en synsmand.
    Og hvad gør de gutter som importerere gamle amerikaner biler og Harley'er fra USA ???? Eller store pick-up trucks for den sags skyld.
    De har da aldrig været indreg, i EU


  • #8   23. jun 2008 nej men mange af dem går vel også som veteran...

Kommentér på:
Import af MC fra NZ eller AU

Annonce