{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
936 visninger | Oprettet:

Dæk - Rygsæk {{forumTopicSubject}}

Jeg har fundet dæk som hedder
"Continental ContiTwist SM" til 450 kr og et par som hedder "Continental ContiTwist Sport SM" til 470 kr. Jeg er meget interesseret i hvorfor at der står "sport" på den ene, og hvorfor den koster 30 kr mere. Jeg vil selvfølgelig vælge sport, da det bare er federe, men jeg kan ikke se nogen forskel på dækket. Intet med mønsteret eller noget. Er det noget med at det er en anden slags gummi, og at jeg derfor ikke må bruge den til normal kørsel?

Jeg skal have en rygsæk til når jeg kører, men jeg ville bare lige høre om der er nogen som har nogen form for erfaring med det. Er det bedst med en softpack (Stof), eller en hardpack som har en "skal" på ydersiden. Er dette bedre, eller muligvis dårligere?

Håber nogen kan hjælpe!
Hilsen Jens


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dæk - Rygsæk
  • #1   21. aug 2008 Pendler med en alm. rygsæk, inge problemer der. Har du tjekket priserne hos mynetmoto, De sender op for 10 Eur.

  • #5   21. aug 2008 Jeg kører altid med rygsæk, dog uden "hårde" ting i.
    Kører dog osse altid med mit rygskjold, så jeg vælger at tro at det "går lige op", hvis det skulle gå galt...

    Kører med en Tight Pro L (stoftaske), den er ok vandafvisende og har indtil videre rejst i hvert fald 20.000km på motorcykel med mig smiley


  • #6   21. aug 2008 Tak for svarene indtil videre, keep em coming smiley

    Men grunden til at jeg vil bruge rygsæk er at det er til skolebrug, og så er en tanktaske simpelthen ikke stor nok. Jeg vil aldrig være ude på motorvej eller længere ture med en taske på ryggen, så belastningen er ikke høj. Ved godt at HVIS uheldet er ude, så er jeg doomed, men jeg regner med at jeg ikke vil vælte smiley


  • #7   21. aug 2008 Jeg har også kørt en del med rygsæk, og har aldrig haft problemer.
    Nu kommer der så en teori der står helt for egen regning:
    Hvis man crasher vil jeg tro at en blød rygsæk er bedre end en hård da den jo vil fungere som stødabsorbering.


  • #8   21. aug 2008 Det er nok noget af et sats og netop i en ryksæk til skolebrug vil du have alle mulige hårde og kantede/spidse ting. Jeg ville ikke gøre det.

    Du kan ihvertfald få 40 liters tanktasker (Oxford expander bla.), hvis det ikke er stort nok, så ville jeg nok overveje om du ikke skulle have en varevogn i stedet smiley


  • #9   21. aug 2008 BL. Må indrømme jeg ikke lige har set den tanktaske, men nu skal tasken heller ikke være større end mc'en smiley

  • #11   21. aug 2008 Jeg har altid kørt med rygsæk til og fra arbejde. Du skal bare sørge for at den sidder godt fast. Jeg kører med en almindelig North Face, den er vandfast og har både bryst- og maverem så den kan spændes godt fast.

Kommentér på:
Dæk - Rygsæk

Annonce