{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
545 visninger | Oprettet:

R6 2005 - Tilbudspris {{forumTopicSubject}}

Hey derude.

Jeg ved godt der har været en del topic's oppe at vende om 2005 R6'eren. Men de har ikke rigtig besvaret mine spørgsmål.

Eftersom 05-modellen er blevet sat ned til "kun" 140.000 kr. er jeg blevet lidt hooked på den. Jeg skal højst sandsynligt kun have mc'en i én sæson (ved godt det største værditab er på en ny). Jeg har tidligere haft kig på gsxr 600 og r6 fra 2000, men jeg syntes brugtprisen er for høj hvis man kigger på antal km. og år. En R6'er fra 99-00 med 20-30.000 km på klokken koster ca. 100k og hvis man køber sådan en er man for det første uden garanti (5 år på en ny r6'er) + at der evt. er sliddele som skal skiftes.

Det jeg vil frem til er, at hvis jeg køber en ny r6'er og sælger den i slutningen af næste sæson med ca. 6.000 km. på klokken, hvad skal jeg så forvente at få? Altså forudsat at den står "som ny". Jeg vil umildbart mene at man kan forvente en 125-130k? Hvilket er billigt set i forhold til brugtmarkedet nu for en nyere r6'er (En 02'er koster ca. 125-130k). Jeg ved self godt at jeg taber på det, men opvejet med risikoen om at en ældre 6'er skal repareres for måske 10k, så vil jeg hellere have en ny og så tabe det ved evt. salg! Og så er det en ny man har haft!

Omvendt kan de nye prisnedsættelser også betyde at brugtprisen på de ældre R6'ere falder?

Hvad vil I anbefale? Og umildbart ville jeg ikke mene at den ville være svær at komme af med? Jeg har altid svoret at jeg ikke ville købe en ny pga. værditab. Tænk hvis man havde givet 180k i sommers!! smiley Men jeg mener selv at det er en oplagt mulighed for at køre billigt!

Mvh. Thomas



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  R6 2005 - Tilbudspris
  • #1   10. nov 2005 Hey Thomas.
    Ja tror sgu at hvis du skal købe en ny sports mc i 600ccm klassen, så skal du gøre det nu! Det dumping tilbud Yamaha ligger for dagen er mildest talt vanvittigt. Men tror også at du skal være hurtig, for de forsvinder nok hurtigt dem Fisker har.
    Og mht den pris du kan forvente efter et års kørsel passer meget godt med det du nævner. Så det er bare med at slå til, det er sgu en dejlig maskine sådan en R6'er.


  • #2   10. nov 2005 Ja - netop. Det er det jeg mener.

    Andre?

    ...Er der nogle erfaringer med Bille MC=


  • #3   10. nov 2005 Det er klar nemmest at skulle sælge en "ny" mc igen, havde selv en SV1000 som jeg vagte at sælge igen efter 4mdr (Har aldrig påstået at jeg er normal)... Den tabte jeg KUN ca 14000 på, men kunne have beholdt den og fået det samme året efter...

    Dem der har købt R6'ern de sidste par år vil nok gøre alt for at holde prisen oppe...

    Så køb nyt!!!

    Hilsen Andreas


  • #4   10. nov 2005 Okay, jeg vil også handle hvis jeg ligesom var sikret at få ca. 125-130k for den efter en sæson. Men jeg tvivler. Vil ikke tabe mere en 10-15k på en sæson på en bike - der er jo også service osv.

  • #5   10. nov 2005 Hvordan kan det egentlig være, at Yamaha vælger at dumpe prisen på den måde? Synes ikke rigtig jeg har kunne finde en forklaring på det?!?

  • #7   11. nov 2005 René: Jeg skal studere, så der bliver næppe råd til at studere og have mc!

    Benny: Jeg er godt klar over at jeg ikke får "nyprisen" af den igen. Men tabet må der være minimalt? ...Hørte jeg du havde en billig r6'er til mig? smiley


  • #8   11. nov 2005 Benny T: Nå okay smiley Jeg syntes din mc er super fed. Virkelig mange fede detajler og dele - jeg syntes bare den er lidt for dyr. Kan få en 02'er med 9.000 km. på klokken for 114.995,- Også med diodebaglygte.

    Men din pris er helt fair, og du skal nok kunne få det for den set i forhold til de andre r6'ere på markedet. Jeg må nok bare melde pas til den nuværende pris.

    Btw. er det mig som husker fejl eller har den været nede at ligge i år?


Kommentér på:
R6 2005 - Tilbudspris

Annonce