{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.139 visninger | Oprettet:

Fra Street bike til Cruiser?? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg går lidt med tankerne om hvad den næste bike skal være, og har som en del ved overvejet en ER-6 med forlygten fra en MT-03... Men jeg er faktisk også blevet lidt varm på at prøve en ombygget Cruiser i stil med denne :

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55898293

Men ville gerne høre fra folk som er skiftet fra Racer og Street bikes og så over til en Cruiser... Er det til at klare, eller er det noget af en omvæltning... tænker på at det jo efter hvad jeg har hørt, ikke er en cykel man udøver den vilde sving teknik med ???

Det skal med det samme siges at jeg søger en cykel til bare at cruise rundt og hygge mig på, jeg er overhovedet ikke til høje hastigheder....

Men kan sådan en 650'er Dragstar f.eks anbefales, synes meget godt om udseendet, og så koster den heller ikke alverden brugt...!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fra Street bike til Cruiser??
  • je58
    je58 Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #1   23. aug 2008 Selv om du ikke er til fart ,vil jeg købe xvs 1100 fordi 650 er lidt død hvis man er 2 på den (min mening samt flere venner).Har selv haft xvs 1100 og syntes den er ok til sving ,men det er ikke en racer,men var rigtig glad for den, det var ikke xvs1100 classics modellen.Jeg kører nu på xv1900,og har også kørt på racer før har kørt motorcykel i 32 år .

  • #2   23. aug 2008 Er det noget helt andet, en kammerat sagde at det var en HELT anden måde at køre mc på???

    Koster en 1100 ikke kassen og er dyr at forsikre???


  • #3   23. aug 2008 Hej, jeg har kørt mc i 15år og har kørt racer det meste af tiden men købte så en intruder 1400 for og prøve men nej det var ikke mig, mc`en var fed nok men det blev sku lidt kedligt så nu køre jeg streetbikes og den opfylder mine behov.
    Men kender du en der har en crusier så lån den en weekend og se om det er stilen til dig.
    Mvh jan


  • #4   23. aug 2008 Sådan en ombygget cruiser er meget anderledes end en almindelig motorcykel. Den er mere show end go - Den ser godt ud foran cafeen, men den er ikke super velegnet til daglig transport og ferieture.
    Standard cruisere/choppere er dog væsentligt bedre at køre og kan sagtens bruges som en hver anden maskine, så længe man ikke forventer superbike performance. Dog er den Yamaha 650'eren noget af det mest bovlamme jeg længe har prøvet. Suzukis 800cc cruisermotor er klasser bedre.


  • je58
    je58 Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #5   23. aug 2008 Jeg ved ikke med forsikringen ,er elitebilst ved top og på min xv1900 betale jeg 4000kr om året,det er ok.Kan evt. hentes i Tyskland har en kammarat der har hente i juni i år og den har kostet ca 100.000,og vil du laver den om skal du sørge for at de udstødninger du køber ikke er for tæt på vejen,da den så ikke kan lægges særlig langt ned i svingene til den side hvor de sidder.

  • #6   23. aug 2008 Jeg skal ikke bruge en bike til længere ture, men okay... den må da godt kunne klare det hvis det pludselig skulle være..

    ER-6 står stadig øverst på min liste, men tror da lige jeg vil prøve en Cruiser inden jeg beslutter mig... Bor jo i Horsens, så jeg kan jo prøve en hos Brdr. Jensen, de har sgu sindsygt mange og er ikke fedttede med prøveture...!!!

    Tak for svar.


  • je58
    je58 Tilmeldt:
    maj 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 10
    #7   23. aug 2008 Som Jan fra siger vil der være en god ide hvis du kunne prøve en fordi hvis man er til sving er en cruiser ikke det fedest,men den stil der er,er rart fordi på en racer hænger du armene, hvor du bare sidder og slapper at på en cruiser.

  • #8   23. aug 2008 Gert ( Horsens ) J

    Du er nød til at have mere ind en Mc det er dejlig at skifte efter humør.


  • #10   23. aug 2008 Jeg må have prøvet sådan en, må jo lige kigge på det når vejret er til det engang... Har alligevel en aftale om at prøve en ER-6, og så kan jeg jo med det samme prøve en cruiser og sammenligne smiley

  • #11   23. aug 2008 Torben : Ja, det ville være dejligt ,med 2... Men har sgu ikke garage plads til det i øjeblikket, så det må vente til vi rykker i hus om et par år når kæresten har studeret færdig smiley

Kommentér på:
Fra Street bike til Cruiser??

Annonce