{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring og drosling?
  • #1   25. aug 2008 nej.

  • #2   25. aug 2008 Nej, så var der nok ikke nogen der kørte med drosling:)

  • #3   25. aug 2008 nej og det er også dumt

  • #4   25. aug 2008 Ja... forsikrings selskabet betaler altid i første omgang ,men så vil de opkræve pengene for skaderne bagefter af dig...

  • #5   25. aug 2008 Ja, normalt vil de dække og om de vil komme efter dig senere er tvivlsomt
    De skal nemlig kunne bevise at ulykken sandsynligvis ikke var sket, hvis du havde kørt droslet og det er jo i praksis næsten umuligt.
    Historien var den samme da vi kørte på tunede knallerter og fik tudet ørene fulde om millionregninger hvis uheldet var ude- Hvor mange har kendskab til disse regninger i virkeligheden?
    Det moralske er sgu op til dig selv!!!!!!!!!!!!!!!!!


  • #6   25. aug 2008 okay tak for svarene.

  • #7   25. aug 2008
    Ja, Jakob.
    Det var da godt du fik nogle svar, men ikke et af dem er rigtigt.

    Der er blevet gættet, og de gæt er så blevet ophøjet tilkendsgerninger, og skrevet som om de er svar fra folk der ved noget om det.

    Jeg har arbejdet i forsikringsbranchen i 20 år og ansvarsforsikringen vil dække på samme måde som hvis der var drosling.
    Det er gennemreguleret ved lov, og selskabet hæfter over for skadelidte og kan kun gøre regres mod dig, hvis du har handlet "groft hensynsløst"

    Færdselsloven § 108 stk. 2

    Forsikringsselskabets hæftelse og regres

    § 108. Forsikringsselskabet hæfter umiddelbart over for skadelidte for erstatning efter § 105, stk. 1.

    Stk. 2. En aftale mellem forsikringsselskabet og forsikringstageren om, at selskabet skal have regres mod den, der efter § 104 er ansvarlig for skaden, når forsikringsbegivenheden er fremkaldt af den ansvarlige ved uagtsomhed, har kun retsvirkning, hvis forsikringsbegivenheden er fremkaldt ved en uagtsomhed, der kan betegnes som grov hensynsløshed.

    Det er altså kun handlingen der tæller, og ikke om din mc er lovlig eller ej.

    Men du kan måske få et problem med kaskodækningen


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.653
    #8   26. aug 2008 Han spurgte mig tidligere idag - og mit svar var at der "kunne blive problemer" da cyklen jo ændrer identitet med eller uden drosling - men det VAR og ER stadig kun mit GÆT.

    Det er fedt at høre det fra en som rent faktisk VED noget - så hatten af for dig, Steffen. smiley

    Det største problem jeg kunne forestille mig, var at MC'en betragtes som havende 34hk men har pludselig de 72 som den er "født" med - og i lovens forstand kunne en emsig Bent Betjent sagtens tolke det som "tuning"... Men igen - så er det jo mest told & skat man står til ansvar overfor...

    En helt anden ting, er at jeg gerne så forsikringsselskaberne bakke op omkring hele ideen med droslede MC'er og gav folk noget rabat på præmien i det tidsrum den kun havde de 34hk, idet hele ideen med systemet jo er at cykler med reduceret effekt gerne skulle fylde mindre i ulykkesstatistikkerne.
    Om de så gør det, er jo en helt anden sag - og hvis ikke det er tilfældet, må ordningen jo være komplet værdiløs.
    Hvis ikke der rent faktisk findes statistikker som indeholder disse informationer, må færdselsstyrelsen have fejlet groft ved ikke at følge op på ordningen - og i så fald kan man vel med rette spørge hvad fanden de så får deres løn for....


  • #9   26. aug 2008
    Så vil jeg prøve at gætte lidt på den med told/skat.

    Jeg kan ikke forestille mig at det betragtes som konstruktive ændringer, da motorcyklen jo lovligt kan køres af en med stort kort.
    Den ville blive svær, hvis en med lille kort låner en der ikke er droslet, og Bent betjent så vil kalde mc´en ulovlig.

    Det vil svare lidt til at blive stoppet i en lastbil med hænger, - uden hængerkort - og så blive kaldt til syn med vogntoget p.g.a. konstruktive ændringer.

    Men man skal passe på med at bruge logik i disse sager.


  • #10   26. aug 2008 Sajmon Har snakket med forsikringen, og det var fuldstændigt ligemeget om cyklen var droslet eller ej. Det står ikke engang på forsikringspapirene.

    Tak steffen for svaret.


  • Jari S
    Jari S Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 38
    #12   5. mar 2009 Det bedste er at køre med droslings kit til syn også pille drosling kit af bagefter. da politiet så skal bevise at den ikke er droslet. jeg mner at bøden ligger på 500 kr for at ændre cyklen men det koster 5000 da man ikke har kørekort til den hvis det ikke står i papirene at den er droslet.

    så få lavet papir på drosling også pil det lort af, det er jo livs farligt at køre med. når man skal lave en overhaling også kun på nogen cykler kun kan give 1/3 gas


Kommentér på:
Forsikring og drosling?

Annonce