{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.534 visninger | Oprettet:

hjelme: Shark vs AGV {{forumTopicSubject}}

Godaften.

Skal til at erhverve mig en ny hjelm, og har set på et par billige inde fra hjemmesiden www.fc-moto.de
de to hjelme jeg er blevet mest forelsket i er disse to kredse hovedbeskyttere:

Shark RSX Jay Matt:
http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/sechAzwlZYxJzk/?ObjectPath=/Shops/10207048/Products/Shark-RSX-Jay-Mat/SubProducts/Shark-RSX-Jay-Mat-0001&ChangeAction=SelectSubProduct

og
AGV S4 Multi:
http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/sechAzwlZYxJzk/?ObjectPath=/Shops/10207048/Products/AGV-S4-Multi/SubProducts/AGV-S4-Multi-0001

(må ærligt indrømme jeg har valgt efter pris)

er der nogen der har erfaringer med disse hjelme, eller bare erfaringer med mærkerne?

har kigget inde på http://sharp.direct.gov.uk/ hvor AGV'en har fået 5 ud og 5 mulige stjerner, så den må da være udemærket? smiley

mange takkelakke tak tak på forhånd. smiley
/Mads


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjelme: Shark vs AGV
  • #1   13. sep 2008 det er selvfølgelig iorden også at anbefale andre hjelme - men max pris på 2500 kr. smiley

  • #2   13. sep 2008 (link fjernet) jeg ved ikke om de har flere hjelme hjemme, men de er stoppet med at forhandle shark hjelme , og solgte derfor resterne ud til 30-40 % under liste prisen

  • #3   14. sep 2008 du skal _IKKE_ købe hjelm efter udseendet nu...

    nu skal du finde nogle forskellige forhandler rundt om hvor du bor og ud at prøve en MASSE forskelligt.

    Schuberth, Shark, Shoie, Arai og evt AGV (og der er flere ved jeg...)

    Så skal du finde den der sidder BEDST på DIT hoved.

    Kan være den dyreste model hjelm sidder dårligst på dit hoved... ville jo ikke være så fedt?

    og som tommelfinger regl. Når du har fundet det mærke / den model hjelm som du har det godt i. Så mål din omkreds af dit hoved og køb så den størrelse som er en MINDRE end den du "rigtig" skal have.

    (f.eks hvis din knold er 58-59 cm så køber du den der er lavet til 56-57.)


  • #4   14. sep 2008 ja okay du er fra bornholm... ved ikke hvor mange mc forhandler der er der..

    men tag til kbh og prøv en fucking masse, find den helt rigtige og køb den der eller evt køb ved steder som du allerede er inde på (fc-moto)


  • #5   14. sep 2008 Jeg håber at det er i orden for Michael L, for så vil jeg lige hurtigt spørge om noget. Hvor kan se hvor de forskellige mærker forhandles? Normaltvis kan man det inde på deres hjemmesider, eller forhandlernes hjemmesider, men hvad med mærker som shark, der ikke har en hjemmeside. Jeg har søgt og søgt, men kan ikke finde nogen forhandlere.
    Har hørt at den store butik i frederikshavn måske har shark hjelme, og har set et par af dem i thisted, men er der nogen der kender til en butik som har mange shark hjelme?


  • #6   14. sep 2008 ved den butik du omtaler har shark. og det er temmelig mange.

  • #7   14. sep 2008 Ok, så ved jeg ihvertfald at de kan skaffes der, men er der ikke andre steder ? Nu ligger det desværre nogle timers kørsel væk fra mig smiley Og havde håber på nogle lidt nærmere

  • #8   14. sep 2008 Sharks hjemmeside kan men snildt finde.

    http://www.shark-helmets.com/

    Jeg har evt en Brugt RSR2 til salg i XL, den er brugt en del men stadig fin hvis det er (det er top modellen inden for shark)


  • #9   14. sep 2008 Som Tommy K skriver, vælg ikke kun på udseendet. De forskellige mærker hjelme passer til forskellige hovedformer, så den dyreste og bedste er ikke nødvendigvis den bedste for dit hoved, du risikerer den ikke sidder ordentligt. Prøv dig frem.

  • #11   14. sep 2008 Mange tak Tommy K, jeg har virkelig ledt efter den side, men har af en eller anden grund ikke kunne finde den smiley

  • #12   14. sep 2008 np smiley

  • #13   15. sep 2008 Har en RSX... ca. 3½ sæson gammel har berugt den ca. 6-7000 km vil jeg tro.

    Har som sådan være godt tilfreds, men inden for den seneste tid er visirets yderste plastlag begyndt at skalle af! Det øverste luftindtag kan ikke lukkes mere og luftindtaget foran kan ´heller ikke lukkes mere.
    Lidt skuffende må jeg sige. Gav i sin til 1900 kr for den og den hos FC-moto er jo til en go pris...

    Mvh
    Martin


  • #14   15. sep 2008 SKal det være i discount enden det su søger? Jeg ville kun bruge de to modeller du linker til hvis det var til kørsel på en lovlig Maxi. Der er dog himmelvis pasform på AGV vs Shark, personligt ælsker jeg AGV har selv en TiTec meeen S4 modellen er der altså ikke meget lækkert over. Kiggede selv på Shark men de sad ikke rigtigt godt på mit hoved.

    Så som skrevet UD OG PRØV


  • #15   15. sep 2008 øh... er en RSX et discount produkt?!
    Shark laver kun en model som er dyrere end RSX...


  • #16   15. sep 2008 hjæælp jeg gav 2000 for min Shoi, nu tør jeg ikke køre mere efter de meget argumenterede udsagn.


    gisp gisp hjælp


Kommentér på:
hjelme: Shark vs AGV

Annonce