{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.146 visninger | Oprettet:

Vinterprojekt! {{forumTopicSubject}}

Hej folkens! ja så er det ved at være slut for i år men ,men så er det i gang med at pusle i værkstedet!
Jeg overvejer et bobber projekt og vil lige høre jeres erfaringer med div. først vedr. blinklys til jer der kører uden,føler i jer mere udsatte i trafikken og for policen?
og hvad med nr.pladeholdere, hvordan er det lige med regler for placeringen af den? må den sidde på siden eller hvad? synes tit at det skæmmer hvis den sidder "forkert".


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vinterprojekt!
  • #1   13. okt 2008 Blinklys er ikke lovpligtigt på din Suzuki, hvis det altså er den på din profil du skal lege med.
    Og nej, nr.pladen må ikke sidde på siden.


  • #2   13. okt 2008 hej jesper jeg ved godt at det ikke er lovpligtigt for mc er før 95. Spørgsmålet gik mere på om dem der kørte uden følte sig mere overset og sådan! og om bent betjent var mere tilbøjelig til at stoppe en! men tak for respons. Jeg ved ikke helt endnu om det skal være sukien eller noget helt andet.

  • #3   13. okt 2008 Hej.
    Jeg har ikke haft bliklys på hele sæssonen - DE KOMMER PÅ IGEN..... det er altså noget "rallerværk" og køre og vifte med arme og ben... tja,- det var så bare min mening
    Mvh. Henrik.


  • #4   13. okt 2008 Henrik din mening er velkommen;-)

  • #5   13. okt 2008 Flere der har en mening?

  • #6   13. okt 2008 hmm forestil dig en mørk aften hvor du skal dreje til venstre
    du skal uheldigvis holde tilbage for modkørende så holder du der kun med baglys og evt bremselys en bilist eller endnu bedre en lastbil kommer kørende bagfra vupti så accellerere bobberen fra 0-80 på ca et sek. imponerende men det gør sgu nok lidt ondt...


  • #7   13. okt 2008 Jeg har hverken spejle eller blink på min, og det er altså ikke altid rart. Når du kører på motorvej med høj fart, skal du jo vende hovedet om når du skal overhale. Man skal lige sørge for at hjelmen er stram så smiley Blinklys er heller ikke så rart at undvære. Det er mest for bagfra kommende biler at man skal passe på, de modkørende kan man jo se. Jeg plejer altid at køre noget hurtigere end bilerne, så jeg kan dreje den vej jeg skal før de kommer tæt på. Men man må jo lide for skønheden smiley

  • #8   13. okt 2008 jeg har i flere år nu kørt uden blink. og føler mig ikke mere udsat. spejle har jeg også kørt uden men har nu monteret et enkelt i venstre side. jeg er blevet stoppet flere gange og har intet fået at vide. (jeg er kun blevet stoppet på vej hjem fra bakke lukning, hvor de jo stopper så mange som muligt) jeg har også nr pladen siddende det forbudte sted og har intet hørt, på nær en enkelt gang hvor jeg fik at vide den ikke måtte side der. men fik ingen bøde.

  • #9   13. okt 2008 Men hvorfor dog gøre så meget ud af at nedsætte sikkerheden? Der er da farer nok når man kører MC, ingen grund til at lade forfængelighed skabe flere farer...

  • #10   13. okt 2008 kører uden blinklys på to af cyklerne. på den ene (sr500) er jeg lidt træt af det ved venstresving.
    men på min xt'er er der "speedcontrol" på, så man kan låse gassen. det gør det meget nemmere.
    i nogle enkelte situationer vil det selvfølgeligt øge risikoen for uheld, men generelt føler jeg bare at jeg kører mere aktivt, kigger mig bedre omkring, og har mere "kommunikation" med billisterne.
    spejle har jeg prøvet at køre uden, og det er bestemt ikke anbefalelsesværdigt, især på motorvejen. føjda for en søren sidevind.


  • #11   13. okt 2008 Hvis du søger et andet projekt så prøv at kig forbi mit fotoalbum med min Savage. Jeg får ikke tid/plads/råd til at lave noget ved den foreløbig så hvis du har lyst kan du købe den for 5000. Den er uden afg.

  • #12   14. okt 2008 Jeg har også kørt uden blinklys, har ikke decideret haft nogen dårlige oplevelser, men jeg synes sku det er spooky at sku dreje af en vej uden at blinke, bare bremse og dreje. Hvis man er uheldig blir man jo majet ned bagfra..

  • #13   14. okt 2008 Jeg kører også uden blinklys. Og bruger armene til at vise af med når der er andre bilister. Jeg syntes ikke det er noget problem.
    Har også kørt uden sidespejle, men jeg satte dog et enkelt et på i venstre side. Det er altså lidt mere betryggende at kunne se om der kører nogen bag ved en, uden at skulle dreje hele kroppen mens man kører.


Kommentér på:
Vinterprojekt!

Annonce